Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



13/02/2017

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Parapolitika FM 90,1» και τον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Τράγκα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα κ. υπουργέ πώς είστε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα κ. Τράγκα, καλημέρα και στους ακροατές σας. Καλή επιτυχία να έχετε στην εκπομπή. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστώ πάρα πολύ και χαίρομαι ιδιαίτερα που σας έχω σήμερα στην πρεμιέρα. Καταρχάς κ. υπουργέ θέλω να σας ρωτήσω τι γίνεται; Θα κλείσουμε 3,6 δις μέτρα τελικά; Θα κλείσει η αξιολόγηση όπως είπε και ο πρωθυπουργός;  Δηλαδή θα κλείσει θετικά το 3,6 δις μέτρα, το βλέπουμε θετικά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν το βλέπουμε θετικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς δεν είστε της αντίληψης ότι πρέπει να τα βλέπουμε αυτά θετικά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε όχι βέβαια. Και δε συνοδεύεται κ. Τράγκα αυτό με προτάσεις που μπορεί ο ελληνικός λαός και η χώρα να τα καταφέρει. Δεν έρχονται δηλαδή οι δανειστές και λένε, σας επιβάλλουμε με αυτή την αιτιολόγηση την απαράδεκτη που έχουν, -γιατί δεν δικαιολογούνται ούτε τεχνοκρατικά ούτε με άλλο τρόπο  νέες υποχρεώσεις- αλλά ως αντιστάθμισμα για να τα καταφέρετε, δίνουμε ένα νέο πακέτο για την ανάπτυξη της χώρας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή πείτε μου κάτι. Τώρα πως θα καταφέρει ο αγαπητός πρωθυπουργός; Πως θα πάει ο Αλέξης να πει ότι κλείσαμε μία αξιολόγηση με 3,6 και τι θα περιλαμβάνουν αυτά κατά την γνώμη σας και αν  το ξέρετε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατά τη γνώμη μου, δίνουμε μία μάχη για να κλείσουμε μέτρα τα οποία μπορεί να τα σηκώσει ο ελληνικός λαός. Είναι μέσα στο πλαίσιο της λογικής και όχι της παράνοιας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή τι μέτρα; Γιατί ο πρωθυπουργός, εγώ τον προσέχω σε ότι λέει τον τελευταίο καιρό, πήγε και είπε στην Εφημερίδα των Συντακτών που είναι καλή εφημερίδα ότι ούτε ένα ευρώ μέτρα δεν μπορεί να αντέξει
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα είναι προφανές ότι η αντοχή και η ανοχή του ελληνικού λαού έχει περάσει τα τελευταία χρόνια κάθε προηγούμενο. Είναι δεδομένο ότι ο βιοπαλαιστής, ο μεροκαματιάρης, οι επιχειρηματίες, οι άνεργοι δεν αντέχουν άλλο. Κι αν δεν είχαν γίνει οι συγκεκριμένες προσπάθειες από τον ελληνικό λαό και από την ελληνική κυβέρνηση, αν δεν είχαν απόδοση των μέχρι σήμερα δεσμεύσεων μας, μπορεί να έλεγε κανείς ότι το κάνουν όπως το έκαναν τα προηγούμενα χρόνια για τιμωρητικό σκοπό  ή οποιαδήποτε άλλη εμμονή ή δογματισμό έχουν στο μυαλό τους. Αυτή τη στιγμή η χώρα έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις της. Έχει πιάσει τους στόχους και με το παραπάνω. Τα έσοδα ήταν παραπάνω για αυτό μπορέσαμε και δώσαμε και την 13η σύνταξη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που κάνατε με την 13η ήταν καλό και δεν πάει να λέει όποιος θέλει οτιδήποτε. Καλά κάνατε και το δώσατε έστω και αυτό το μικρό επίδομα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και καλά θα κάνουμε και του χρόνου να τη δώσουμε εφόσον έχουμε τα πλεονάσματα. Για να γίνουν αυτά, για να γίνουμε κατανοητοί και στους πολίτες, πρέπει να δουλεύει και να είναι αποτελεσματική και η κυβέρνηση και το κράτος. Για να έχει έσοδα πρέπει να κινηθεί η οικονομία. Αυτό σημαίνει ότι υπουργεία σαν κι αυτό που εγώ υπηρετώ, πρέπει να κάνουν την δουλειά τους με πολύ γρήγορους ρυθμούς, να γίνονται έργα, να ολοκληρώνονται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είστε ευχαριστημένος από την απόδοση της διοίκησης; Εδώ βλέπω όσο επιθετικά κι αν είναι ορισμένα ΜΜΕ κατά της κυβέρνησης, να το λέτε εσείς δηλαδή ότι είναι,  εδώ βγαίνει πολύς κόσμος στα δελτία ειδήσεων και λέει ότι και πεινάμε και είμαστε ισοπεδωμένοι και είμαστε καμένοι και σε τελική ανάλυση δεν υπάρχει κι ένα αποτέλεσμα διοίκησης. Εσείς πέστε μου την γνώμη σας κ. Σπίρτζη υπάρχει αποτέλεσμα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στο πρώτο κομμάτι κύριε Τράγκα, ο ελληνικός λαός και οι πολίτες έχουν δίκιο. Προσπαθούμε μέσα σε αυτές τις συνθήκες να φέρουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα και να ελαφρύνουμε, να στηρίξουμε τους πιο αδύναμους. Αυτό σημαίνει ότι στις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες έχει πέσει μεγάλο βάρος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σημαίνει δηλαδή ότι στρέφεστε κατά της αστικής τάξης, όχι κατά, στρέφεστε προς την αστική τάξη και λέτε «πλήρωνε πλήρωνε πλήρωνε». .Αυτό είναι μια αλήθεια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το δεύτερο, όμως δεν είναι αιτιολογημένο. Το ανάποδο έχουμε αποδείξει. Αν είναι αποτελεσματική η κυβερνητική πολική. Μέσα σε 1,5 χρόνο π.χ. στα δημόσια έργα, έχουν ολοκληρωθεί έργα που εκκρεμούσαν δεκαετίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάτι πάτε να κάνετε εκεί μου φαίνεται. Επειδή ταξιδεύω λιγάκι όταν είμαι στην Ελλάδα, βλέπω ότι  κάτι πάτε να κάνετε. Να λέμε και τις αλήθειες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τον Μάρτιο παραδίδονται όλοι οι αυτοκινητόδρομοι. Ξεκίνησε το Μετρό Θεσσαλονίκης
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λεφτά έχετε να τους πληρώνετε του εργολάβους:
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Ήταν δεσμευμένα τα λεφτά από το ΕΣΠΑ και κάναμε μια προσπάθεια για να μη γίνει εφαρμογή στην πολιτική της ΝΔ, που ήταν καταστροφική. Ήταν να δεσμευτεί και το νέο ΕΣΠΑ σε μεγάλα έργα, άρα σε μεγάλους εργολάβους, αντί να έχουμε μια διασπορά έργων σε όλη την περιφέρεια και  σε μικρότερα έργα ή να μας ζητάει η ευρωπαϊκή επιτροπή επιστροφές πάνω από 4 δις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αγαπητέ Χρήστο κύριε υπουργέ θέλω να σε ερωτήσω το εξής. Επειδή πέφτουν διάφορες κατηγορίες  ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος παίρνει από εσένα διάφορα έργα το ένα μετά το άλλο στο δρόμο Πατρών, πετάει η ΝΔ διάφορα πυρά και βέλη εναντίον σου και για να μην κρυβόμαστε λέει ότι έχει πάρει πολλά έργα ο αγαπητός ο κ. Καλογρίτσας. Σε αυτό τι απαντάς; Άκουσα τον πρωθυπουργό που έλεγε ότι η κατάτμηση αυτή γίνεται για να πάρουν και άλλοι εργολάβοι έργα .
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γελάω κ. Τράγκα,  όπως γελάνε και όλοι όσοι που είναι στην ελληνική αγορά και όχι μόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ ήξερα παλιά ότι τα παίρνουν μόνο συγκεκριμένοι εργολάβοι. Εγώ 50 χρόνια στην αντιπολίτευση ήξερα ότι τα παίρνει 1-2-3  το πολύ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι όχι
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέω στις προηγούμενες κυβερνήσεις
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τις προηγούμενες λέω ήταν και ο συγκεκριμένος εργολάβος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν μέσα κι αυτός. Τώρα γιατί κατηγορούνε τον ΣΥΡΙΖΑ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει μια διαφορά και ο συγκεκριμένος εργολάβος και άλλοι όταν παίρναν δουλειές στο παρελθόν τις παίρναν με 0-4% έκπτωση. Οι εκπτώσεις που γίνονται τώρα, επειδή έχουν διαφανείς και πραγματικές διαδικασίες  είναι πάνω από 50 %. Εμάς δεν μας νοιάζει πως λέγεται ο εργολάβος που θα πάρει τη δουλειά. Εμάς μας νοιάζει να μπορούν να συμμετέχουν περισσότεροι εργολάβοι στους διαγωνισμούς και να κερδίζει αυτός που με περισσότερη  διαφάνεια και  με περισσότερη έκπτωση συμμετέχει σε αυτό τον διαγωνισμό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Να φύγω από τους εργολάβους.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι είναι σημαντικό αυτό, γιατί το κομμάτι που δημοπρατήθηκε τμηματικά με 8 διαγωνισμούς,  ήταν μέσα στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Εκεί η έκπτωση ήταν 0%. Αν λοιπόν ο συγκεκριμένος εργολάβος δεν έδινε την έκπτωση  που έδωσε  και να είναι προσωρινός μειοδότης γιατί ακόμα δεν έχει αναλάβει κάτι. Ακόμη έχουμε ελεγκτικά συνέδρια, έχουμε ελέγχους από την ευρωπαϊκή επιτροπή. Αν λοιπόν είναι μόνιμος μειοδότης, οριστικός, ο συγκεκριμένος θα είναι  με 57%. Υπάρχει όμως κι ένα άλλο. Αν δεν κάναμε αυτό κι ακολουθούσαμε τη γραμμή της ΝΔ που ακολούθησε στην Ολυμπία Οδό,  θα ήταν 0% ή θα ήταν 5,6,7,10%. Το έργο που πήρε ο ίδιος εργολάβος στην  Μυτιλήνη ήταν με 4% έκπτωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μην το εξηγείτε περισσότερο ,δώσατε μια απάντηση για τον αγαπητό φίλο τον κ. Καλογρίτσα και τους άλλους εργολάβους της Ελλάδος. Να σας πάω κάπου. Τελικά κ. Σπίρτζη, επειδή είστε στην καρδιά της κυβερνητικής ομάδας, πείτε μου κάτι τελικά είμαστε με τους αμερικανούς ή είμαστε με τους γερμανούς γιατί εδώ πλακώνονται.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με τους Έλληνες
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τους Έλληνες είμαστε αλλά εδώ είμαστε μια μικρή χώρα με 10 εκατ. κατοίκους, τα νιάτα μας έχουν φύγει μετανάστες στο εξωτερικό, έχουμε κακούς γείτονες ομολογουμένως. Δεν είναι φιλικοί. Πείτε μου τελικά θα μείνουμε με τους παραδοσιακούς συμμάχους με τους Αμερικανούς, τους Άγγλους ή θα μείνουμε κάτω από την σκιά του γερμανικού αετού. Εσείς παραλάβατε τη σκιά. Εγώ θα τα λέω όλα σε αυτή την εκπομπή όπως τα έλεγα. Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε τη σκιά από τους προηγούμενους και τη διατηρεί  
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι βέβαιο ότι δε θα μείνουμε με μία Ευρώπη. σαν και αυτή που βρήκαμε όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση και αλλάζει η Ευρώπη. Είναι βέβαιο ότι εμείς είμαστε στο σκληρό πυρήνα της Ευρωπαϊκής οικογένειας αλλά δεν θέλουμε να είμαστε στο σκληρό πυρήνα της Ευρωπαϊκής οικογένειας κάτω από μια κυριαρχία, απόλυτη κυριαρχία των ακραίων κύκλων της Ευρώπης ή του κυρίου Σόιμπλε και άλλων, ενός τραπεζικού κεφαλαίου που δεν έχει φέρει στην Ευρώπη ένα ευρώ ανάπτυξη ,αλλά το ανάποδο, έχει απομειώσει και έχει ξεχαρβαλώσει τον παραγωγικό ιστό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν θέλουμε να είμαστε αποικία, αυτό θέλετε να πείτε έτσι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν θέλουμε να είμαστε αποικία και νομαρχία της Γερμανίας, εντάξει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να τηρούμε τη στάση και την πολιτική που κρατάμε στα Ευρωπαϊκά όργανα και πιστεύουμε ότι αυτό έχει απόδοση, γιατί όταν παραλάβαμε, η Ελλάδα ήταν κλοτσοσκούφι της διάθεσης και του κ. Σόιμπλε και των δανειστών. Σήμερα υπάρχουν πολλές γνώμες που στηρίζουν και πολλές χώρες που στηρίζουν την Ελλάδα και την πολιτική της. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η κόντρα του Αλέξη είναι πραγματική κ. Σπίρτζη ή είναι παραμυθένια, δηλαδή λέμε ότι κοντράρουμε και στο τέλος αναγκαζόμαστε εκβιαζόμαστε να υποκύψουμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι πραγματική
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι πραγματική λοιπόν. Ναι, βλέπω ότι αυξάνει τους τόνους τις τελευταίες ημέρες, τα χώνει στο Σόιμπλε και τέτοια. Τώρα βλέπει ότι είναι και εν αποδρομή ο Σόιμπλε, μας φεύγει μάλλον μας φεύγει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εν αποδρομή ο Σόιμπλε ως αποτέλεσμα της δικής μας πολιτικής και άλλων δυνάμεων που είναι στην ίδια ή σε παραπλήσια γραμμή. Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή ο κ. Σουλτς, ο κ. Γκάμπριελ, ο κ. Γιούνκερ o κ. Ντομπρόβσκις να βγαίνουν και να ζητούν αλλαγή της πολιτικής γραμμής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα και ο κ. Σόιμπλε και οι φίλοι του, όπως ο κ. Μητσοτάκης, να επιμένουν στην ίδια πολιτική. Δεν γίνεται αυτό το πράγμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κ. Σπίρτζη ευχαριστώ πάρα πολύ που σας είχα σήμερα στην πρεμιέρα του «Εν Αθήναις»  εδώ στα Παραπολιτικά fm. Σας ευχαριστώ που ήσασταν κοντά μου.



'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
17/02/2017 Συμμετοχή Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη στην Συνάντηση Υφυπουργών Μεταφορών της ΕΕ με θέμα την αυτοματοποιημένη και συνεργατική οδήγηση
13/02/2017 Παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό Real και την εκπομπή του δημοσιογράφου κ. Δ. Καμπουράκη, επί των αιτιάσεων που εξέφρασε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος της ΝΔ κ. Κώστας Σκρέκας για τη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τη Fraport που αφορά την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων.
09/02/2017 Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Παίρνουν σάρκα και οστά οι σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές στη χώρα μας»
08/02/2017 Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης επισκέπτεται την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου το έργο της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών (Σταθμός Λαρίσης) έως τον Πειραιά
08/02/2017 Διαφάνεια και Δικαιοσύνη: Άγνωστες Λέξεις για τη Νέα Δημοκρατία
Εκτύπωση