16/08/2017 «Τελική Επίδειξη έργου Ι_HeERO για την Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Αυτόματου Συστήματος Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης eCall: Η περίπτωση της Ελλάδας», 24/10/2017, ώρα 10:00, Υπουργείο Υποδομών & μεταφορών, Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε, Παπάγος
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



10/08/2017

Συνέντευξη υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης» και το δημοσιογράφο κ. Απόστολο Λυκεσά

Δημοσιογράφος: Καλημέρα σας
Υπουργός: Καλημέρα στους ακροατές σας
Δημοσιογράφος: Σήμερα τελειώνει αυτό ξεκινήσατε πριν από 6 μήνες.
Υπουργός: Όχι. Σήμερα  ξεκινάει, γιατί το στοίχημα είναι η κυβέρνηση, οι φορείς των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης μαζί με τους Θεσσαλονικείς, με τους φορείς της πόλης, με την τοπική αυτοδιοίκηση να φτιάξουμε τις αστικές συγκοινωνίες πού έπρεπε εδώ και δεκαετίες να υπάρχουν στην Θεσσαλονίκη και αυτό ξεκινάει σήμερα.
Δημοσιογράφος: Ναι και ξεκινώ με ένα σχόλιο εδώ του συναδέλφου σας Πάρη Μπίλλια που είναι και πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας που λέει ότι υπάρχουν πολλά σημαντικά ζητήματα που πρέπει να διαχειριστεί το νέο συμβούλιο, αλλά η τοποθέτηση στη θέση του πρόεδρο ενός κομματικού στελέχους από την Αθήνα μόνο οργή και θλίψη προκαλεί. Είναι προσβολή προς την πόλη, εννοεί στην Θεσσαλονίκη  και τους κατοίκους της. Ο κ. Μπίλιας είναι και μέλος διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕΘ  του εποπτεύοντα οργανισμού.
Υπουργός: Κοιτάξτε να δείτε υπάρχει αυτή η αντίληψη και στον Πάρη, τον πρόεδρο του ΤΕΕ του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας η οποία αντίληψη διαπερνά δυστυχώς αρκετούς συντηρητικούς χώρους και ομάδες. Ποια είναι αυτή η αντίληψη:  Η αντίληψη είναι ότι η Θεσσαλονίκη είναι ένα διακριτό μέρος της χώρας μας την οποία θα την καπελώνουν συγκεκριμένες ομάδες και συμφέροντα,  θα την καθηλώνουν συγκεκριμένες ομάδες και συμφέροντα με στόχο το να μεγιστοποιήσουν τις δουλειές το κέρδος τους και να χρησιμοποιούν έναν απίστευτο παραλογισμό που λέει ότι στους φορείς της Θεσσαλονίκης μπαίνουν Θεσσαλονικείς, φαντάζομαι στους φορείς της Κρήτης και στις δουλειές της Κρήτης μπαίνουν Κρητικοί. Αυτό είναι αντίληψη άλλου είδους. Δεν είναι η χώρα και το πολιτικό σύστημα ούτε τιμάρια,  ούτε τεμαχισμένη σε συγκεκριμένα συμφέροντα και συγκεκριμένες εταιρείες, ούτε συγκεκριμένα πρόσωπα. Είναι καλό λοιπόν η  συντηρητική παράταξη στην Θεσσαλονίκη να το καταλάβει πια αυτό. Εμείς δεν θέλουμε να είναι η Θεσσαλονίκη συμπρωτεύουσα, θέλουμε να είναι ένα μεγάλο οικονομικό παραγωγικό κέντρο τον Βαλκανίων.
Κάποιοι θέλουν η Θεσσαλονίκη να είναι το παραπαίδι της Αθήνας και οι υπόλοιπες πόλεις της βορείου Ελλάδας το παραπαίδι της Θεσσαλονίκης, και  να το εκμεταλλεύονται οικονομικά και πολιτικά. Αυτό τελειώνει. Λυπάμαι λοιπόν για τον Πάρη Μπίλλια όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί υπηρετεί ένα θεσμό πού θα έπρεπε να έχει συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις όλα αυτά τα χρόνια για τέτοιες ομάδες συμφερόντων όπως ήταν ο ΟΑΣΘ. Δεν το είχαμε ακούσει. Δηλαδή όλα αυτά τα χρόνια δεν άκουσα αυτό τον χώρο να βγει και να πει μία κουβέντα για το τι γίνεται στον ΟΑΣΘ και πώς εξυπηρετείται η κοινωνική πολιτική, η περιβαλλοντική πολιτική μέσα από τον ΟΑΣΘ και μέσα από αυτά που γίνονταν στον ΟΑΣΘ. Είναι  ένα θέμα αυτό.
Δημοσιογράφος: Τις άλλες αντιδράσεις υποθέτω σε κάποιο βαθμό θα τις περιμένατε αλλά είναι οι εξής. Τα είπαμε νωρίτερα και στον κ. Παππά. Η Νέα Δημοκρατία έβγαλε ανακοίνωση και λέει ότι ο πατέρας υπουργού ψηφιακής πολιτικής διορίστηκε πρόεδρος στον ΟΑΣΘ. Προφανώς αυτό έγινε κατόπιν κλήρωσης που πραγματοποίησε ο κ. Σπίρτζης και εις ανώτερα. Παρόμοια ήταν και η ανακοίνωση κ. Σταυρού Θεοδωράκη οτι εδώ παπάς εκεί παπάς παντού παππάς αν και οι τελευταίες πληροφορίες μιλούν για αντικειμενική και αδιάβλητη κλήρωση και η πρώην Πρόεδρος της Βουλής, η κυρία Κωνσταντοπούλου η οποία είπε συγχαρητήρια στον Υπουργό διαστήματος και διαπλοκής Νίκο Παππά και τον συνέταιρό του Σπίρτζη, για τον διορισμό του μπαμπά του, στον ΟΑΣΘ.
Υπουργός: Μάλιστα. Ακούστε. Έχουμε ακούσει όλα αυτά τα χρόνια πολλές κατηγορίες πολλές συκοφαντίες πολύ λάσπη τα έχετε δει και εσείς και έχετε βαρεθεί να βγαίνουν διαψεύσεις, αλλά να δούμε λίγο στην ουσία της υπόθεσης;
Η  Νέα Δημοκρατία ήταν αντίθετη στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες. Δεν έχει πει κουβέντα για το τι γινότανε. Καταλαβαίνουμε τον πανικό τους. Πραγματικά τον καταλαβαίνουμε. Το τι θα βγει από αυτούς τους φορείς και από αυτό που επιχειρούμε, η Νέα Δημοκρατία το ξέρει από πρώτο χέρι δεκαετίες τώρα. Το δεύτερο είναι το προσωπικό θέμα που βάζει, το θέμα αξιοκρατίας για το Στέλιο Παππά. Αν υπάρχει κάποιος που πιστεύει ότι ο Στέλιος Παππάς μπήκε γιατί είναι πατέρας του Νίκου προφανώς ή δε γνωρίζει τον κύριο Στέλιο Παππά, την ιστορία του και την επιστημονική και επαγγελματική του πορεία ή κάνει ότι δεν το γνωρίζει και στην συγκεκριμένη περίπτωση οι συγκεκριμένοι άνθρωποι που αναφέρατε κάνουν ότι δεν το γνωρίζουν. Δηλαδή δεν ξέρει κανείς στη χώρα ότι ο Στέλιος Παππάς  ήταν πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου; Ότι  είναι ένας έγκριτος οικονομολόγος; Εκκαθαριστής  μπήκε ο κ Παππάς σε έναν οργανισμό που έχει χρόνο ζωής από σήμερα μέχρι το αργότερο 3 Δεκέμβρη του 2019. Εκκαθαριστής μπήκε και αρνήθηκε να έχει και οποιαδήποτε αμοιβή για αυτήν την τοποθέτηση.
Πάμε στο δεύτερο. Τώρα αν η κυρία Κωνσταντοπούλου μιλάει οικογενειοκρατία δεν θέλω να το σχολιάσω  ή η Νέα Δημοκρατία. Θα ήθελα όμως πραγματικά να μου υποδείξουν ότι ο Στέλιος Παππάς δεν είναι αυτόφωτος και μπήκε ελέω του γιου του έτσι για να διασκεδάσουμε λίγο και θα ήθελα να μου υποδείξουν και μία τοποθέτηση που έκαναν όλα αυτά τα χρόνια οι κύριοι της Νέας Δημοκρατίας που αρνήθηκε επειδή είναι συνταξιούχος την αμοιβή του και να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε έναν αντίστοιχο τομέα. Έναν θέλω να μου υποδείξουν. Λοιπόν εδώ πέρα να σταματήσουν την σπέκουλα και στην λάσπη και ας τοποθετηθούν στο πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Το  πώς θα ασκήσουν το έργο τους. Το  πώς τα πηγαίνουν οι άνεργοι και οι εργαζόμενοι στη δουλειά τους,  δηλαδή και αυτό καθεαυτό το έργο τους, αλλά και την κοινωνική πολιτική που πρέπει να έχουμε. Δεν άκουσα κανένα σχόλιο για τα υπόλοιπα μέλη και την σύνθεση των διοικητικών  συμβουλίων. Δεν άκουσα να λέει κανείς ότι υπάρχουν επιστήμονες από όλα τα πεδία και τα εύρη πού μπορούν να υπάρχουν. Δεν άκουσα να πει κανείς ότι δεν είναι μονοκομματικές οι τοποθετήσεις, ότι υπάρχουν άνθρωποι από όλους τους χώρους. Δεν άκουσα τον κύριο Μπίλλια να δίνει συγχαρητήρια που μετέχει επιτέλους το Τεχνικό Επιμελητήριο θεσμικά και οι φορείς της πόλης στα διοικητικά συμβούλια που δεν περνούσαν οι φορείς της πόλης ούτε απέξω. Δεν άκουσα να λέει κανείς ότι η ΠΕΔ  δεν έχει στείλει ακόμα εκπρόσωπο, ότι μετέχει η Περιφέρεια, οι δήμοι, ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Αυτά λοιπόν είναι τα πραγματικά θέματα για την πόλη. Εμείς συνεχίζουμε. Δεν θα κάνουμε καμία έκπτωση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και σε αυτά που πιστεύουμε και αν πιστεύει κάποιος ότι μπορεί με τέτοιο τρόπο να σταματήσει, και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης και την κυβέρνηση να επιχειρήσουν αυτό που έπρεπε να έχει επιχειρηθεί εδώ και δεκαετίες στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών, είναι βαθιά γελασμένος.
Δημοσιογράφος: Οι επιλογές των προσώπων πως έγιναν;
Υπουργός: Μέσα από πολλές διαφορετικές προτάσεις και αξιολόγηση. Προφανώς δεν έγιναν με κλήρωση. Θα ήταν λογικό αυτό που λέει η Νέα Δημοκρατία να το είχε κάνει σε αυτό εμείς υλοποιήσαμε ήδη, δηλαδή αν θυμάστε καλά η πόλη της Θεσσαλονίκης είχε ταλαιπωρηθεί από απευθείας αναθέσεις και κατατμήσεις από την παράταξη που σήμερα βγαίνει και λέει διάφορα (ούτε για αυτό έχει τοποθετηθεί ο κ. Μπιλιάς και το τεχνικό επιμελητήριο τοπικά) από διάφορους φορείς. Δεν ξέρω αν το θυμάται κανείς στη  Θεσσαλονίκη αυτό. Να θυμίσω λοιπόν ότι πριν λίγους μήνες μπήκε ηλεκτρονικό σύστημα κληρώσεων για το ποιος αναλαμβάνει τις απευθείας αναθέσεις μελετών και έργων. Άρα κανένας δήμαρχος κανένας περιφερειάρχης δεν μπορεί να κάνει απευθείας αναθέσεις στον κολλητό του. Γίνεται ένας πίνακας και γίνεται ηλεκτρονική αδιάβλητη κλήρωση. Και για αυτό οι δήμαρχοι της Νέας Δημοκρατίας έχουν παραπονεθεί. Τι να κάνουμε; Κάποιοι είχαν συνηθίσει να υπηρετούν  συγκεκριμένες εταιρείες και οικονομικά συμφέροντα και να αναπαράγουν τον παλαιοκομματισμό και την διαπλοκή και στις τοπικές κοινωνίες και στα δημόσια έργα και στις αστικές συγκοινωνίες. Κάποιοι  κάνουν αδιάβλητα συστήματα ηλεκτρονικών κληρώσεων. Τους ευχαριστούμε πάντως πάρα πολύ. Εγώ δεν το θεωρώ ειρωνικό αυτό που ανακοίνωσαν για τις κληρώσεις. Είναι τιμή μου να το έχω κάνει στα δημόσια έργα και στις μελέτες και εύχομαι η Νέα Δημοκρατία κάποια στιγμή να συνειδητοποιήσει ότι έπρεπε να το είχε κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αντί να κάνει αυτά που έκανε στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης
Δημοσιογράφος: Όπως καταλαβαίνετε τα όσα θα γίνουν την επόμενη μέρα τα επωμίζεστε με τον τρόπο που έχετε θέσει τα ζητήματα και εσείς προσωπικά ως ο άνθρωπος που έκανε τις επιλογές, όλες τις επιλογές εννοώ και φυσικά ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση.
Υπουργός: Πάντα έτσι γίνεται όταν έχουμε δημόσιους φορείς την ευθύνη για τις επιλογές και των προσώπων και των πολιτικών κάποιοι τις παίρνουν. Τις επιλογές να μην έχουμε δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και να γίνεται το πάρτι που γινόταν όλα αυτά τα χρόνια, τις επιλογές της παράνομης επέκτασης της σύμβασης του ΟΑΣΘ που έκανε η Νέα Δημοκρατία, την εμπειρία που έχουν οι φορείς της πόλης για την παράνομη επέκταση και το τι γινόταν, θα μας πει κανείς ποιος έχει την ευθύνη; Γιατί  ο κ Χατζηδάκης τότε, ο κύριος Λιάπης πιο πριν περιδιάβαιναν την Θεσσαλονίκη και έδιναν συγχαρητήρια στον ΟΑΣΘ για αυτά που γίνονταν. Εκεί οι φορείς της πόλης, έστω και τώρα ετεροχρονισμένα, θα πάρουν θέση για το τι γινόταν στον ΟΑΣΘ και γιατί τόσα χρόνια δεν άνοιγε κανένα στόμα να μιλήσει για το τι γινόταν στον ΟΑΣΘ και από ποιους;  Να ολοκληρώσω για τον Στέλιο Παππά, το είπα και στην συνέντευξη τύπου χθες, η τοποθέτηση του σημαίνει από την δική μας την πλευρά, στέλνει ένα μήνυμα σε αυτούς τους κύκλους της Θεσσαλονίκης, ότι δεν υπάρχει πλέον στη Θεσσαλονίκη και πουθενά κανένα στεγανό για να καλύψει οτιδήποτε.
Δημοσιογράφος: Συμπληρώνω το ερώτημα στις χθεσινοβραδινές πρώτες άτυπες μαζώξεις που είχατε, ξέρουμε ότι έγιναν οι πρώτες συσκέψεις συζητήσεις, εσείς ως υπουργός τι προτεραιότητες βάλατε;
Υπουργός: Οι προτεραιότητες που θέσαμε έχουν να κάνουν με την λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, πρέπει τάχιστα να μπορέσουν αυτοί οι οργανισμοί να περάσουν στην άλλη μέρα, και η άλλη μέρα σημαίνει περισσότερα λεωφορεία το συντομότερο δυνατό στους δρόμους της Θεσσαλονίκης,  σημαίνει καταγραφή,  σημαίνει πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, σημαίνει ότι άνεργοι Θεσσαλονικείς, επιτέλους,  θα μπορούν να μετακινούνται δωρεάν, δηλαδή η ίδια κοινωνική πολιτική με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ότι τα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων  μέσα στα λεωφορεία πρέπει να τιμολογούν όσο λέει ο νόμος το εισιτήριο στους Θεσσαλονικείς, ότι εάν δεν μπορούν να δίνουν ρέστα, να δίνουν έναν τύπο εισιτηρίων και να περάσουμε στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Να πάρουμε την τεχνογνωσία από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όσον αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, να έχουμε ενοποίηση των συστημάτων και των δομών των αστικών συγκοινωνιών. Να μπορούν επιτέλους να έχουν μία ιδιαίτερη πολιτική και φροντίδα στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης οι συμπολίτες μας με ειδικά προβλήματα. Αυτά που θέλει ο πολίτης της Θεσσαλονίκης, ο πολίτης που έχει προβλήματα, ο άνεργος, ο άνθρωπος που έχει την ανάγκη και την στήριξη, ο εργαζόμενος, ο άνθρωπος του μόχθου του μεροκάματου που θέλει να μετακινηθεί και να πάει στην δουλειά του. Αυτό λοιπόν είναι το μέλημά της Κυβέρνησης και των διοικητικών συμβουλίων των νέων φορέων και σε αυτά τα θέματα καλό θα ήταν κάποια στιγμή η Νέα Δημοκρατία να τοποθετηθεί, για να δούμε τι παρέδωσε στην κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα και να δούμε τι έκανε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα για την Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς και τις αστικές συγκοινωνίες.
Δημοσιογράφος: Έχετε κατά νου τίποτα για το τι θα γίνει με τα πρόστιμα που είχαν καταγραφεί από την προηγούμενη διοίκηση και τους προηγούμενους μηχανισμός
Υπουργός: Για ποια πρόστιμα λέτε; Για  αυτά που επέβαλαν στους ανέργους και στη συνέχεια τα διεκδικούσαν από το ελληνικό δημόσιο; Για  αυτά λέτε; Για  την απάτη των προστίμων του ΟΑΣΘ; Αυτό  που είχε θεσμοθετήσει η Νέα Δημοκρατία επί της ουσίας; Αυτό  θα τελειώσει διότι πολύ απλά οι άνεργοι Θεσσαλονικείς με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας, όπως γίνεται και στην Αθήνα και στη συνέχεια όταν εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο με την έκδοση μιας κάρτας απεριορίστων διαδρομών ηλεκτρονικής, θα μπορούν να μετακινούνται με αξιοπρέπεια.
Δημοσιογράφος: Μόνο με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας; Τίποτα άλλο;
Υπουργός: Ναι αυτό γίνεται στην Αθήνα
Δημοσιογράφος: Ρωτάω για να το διευκρινίσουμε γιατί εδώ υπήρχε ένα χάος για το πώς γίνεται και το τι γίνεται.
Υπουργός: Καλό είναι έτσι για να θυμόμαστε και τις πρόσφατες δηλώσεις, να ντρέπονται στη Θεσσαλονίκη, όχι γιατί διορίστηκε ο Στέλιος Παππάς σε φορέα της Θεσσαλονίκης, αλλά γιατί στην Θεσσαλονίκη οι άνεργοι πλήρωναν 20πλάσια πρόστιμα και μετά δίκην ρουσφετιού διαγράφονταν αυτό το πρόστιμο και πλήρωνε το ελληνικό Δημόσιο. Για αυτό θα έπρεπε να ντρέπεται ο κ. Μπίλλιας στην Θεσσαλονίκη
Δημοσιογράφος: Με τον εκπρόσωπο της ΠΕΔΚΜ τι έχει γίνει;  Για ποιον λόγο δεν ορίστηκε ακόμα; Τι ενημέρωση έχετε;
Υπουργός: Δεν έχω ενημέρωση για αυτό. Φαντάζομαι ότι θα ρωτήσετε τον κ. Κυρίζογλου γιατί δεν έχουμε εκπρόσωπο.
Δημοσιογράφος: Έχει εκφράσει μία αντίρρηση γιατί πρέπει να δηλώσει τρεις δημάρχους και εσείς πρέπει να διαλέξετε έναν.
Υπουργός: Ούτε ο κ. Τζιτζικώστας είναι ΣΥΡΙΖΑ ή ΑΝΕΛ. Έστειλε εκπροσώπους ο άνθρωπος και μπήκανε. Ούτε το ΤΕΕ και ο Πάρης Μπίλλιας είναι ΣΥΡΙΖΑ ή ΑΝΕΛ έστειλε εκπροσώπους και μπήκε, παρότι ξέρουμε ότι δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ είναι Νέα Δημοκρατία και  το αποδεικνύει ο άνθρωπος. Ιδρώνει να το αποδείξει κάθε μέρα στην Θεσσαλονίκη. Εμείς όταν λέμε κάτι, ότι πάμε πραγματικά να φτιάξουμε δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, κοινωνικές, με περιβαλλοντικό πρόσημο, με άλλη συνείδηση για την πόλη και πως σέβεται την καθημερινότητα του πολίτη μαζί με τους φορείς της πόλης και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης το εννοούμε, δεν το λέμε στα λόγια. Το κάνουμε στην πράξη. Δεν κάνουμε αξιολόγηση στους ανθρώπους των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης ή των κοινωνικών  φορέων. Αν έστελνε ο κ. Κυρίζογλου θα έμπαινε.
Δημοσιογράφος: Υποθέτω θα παραμείνει η θέση ανοιχτή. 
Υπουργός: Αυτό γίνεται.
Δημοσιογράφος: Τον ενοχλεί λέει ότι πρέπει να ορίσει τρεις δημάρχους, πρέπει να είναι τρεις υποψήφιοι και να διαλέξετε εσείς τον έναν.
Υπουργός: Ε τι να κάνουμε; Τον ενοχλεί που είμαι και εγώ υπουργός, που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κυβέρνηση με τους ΑΝΕΛ. Θα το συνηθίσει.
Δημοσιογράφος: Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.
Υπουργός: Να ‘στε καλά.


Μπορείτε να ακούσετε την συνέντευξη στο:
https://www.youtube.com/watch?v=slEnN84TAt0&t=552s 


Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας