06/11/2017 Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2017
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



13/11/2017

Τηλεφωνική παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα στον ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 99,8» και τον δημοσιογράφο κ. Τάκη Πουρναράκη


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να μιλήσουμε με τον Γενικό Γραμματέα, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών του κ. Βούρδα να μας το επιβεβαιώσει. Καλό σας απόγευμα.
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Καλό σας απόγευμα, να είστε καλά και εσείς και οι ακροατές σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην αρχή βγήκε μία πληροφορία ακούστηκε ότι θα απαγορευτούν οι γουρούνες - σας ευχαριστώ πολύ που είστε μαζί μας κύριε Βούρδα - από οπουδήποτε να κυκλοφορούν στην άσφαλτο. Δείχνει ότι αυτό έρχεται τώρα να εξορθολογιστεί ή έχω άδικο;
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Κοιτάξτε, όπως γνωρίζετε, υπήρξε μία αρχική παρουσίαση του σχεδίου νόμου, που έχει ετοιμάσει για ρύθμιση θεμάτων μεταφορών το Υπουργείο και το οποίο το θέσαμε σε διαβούλευση. Δεν είμαστε δογματικοί στα θέματα στα οποία βάζουμε. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα  πρέπει να σας πω, ότι έχουμε συναντηθεί με δεκάδες φορείς. Σήμερα είχαμε τη δυνατότητα να συναντηθούμε και με εκπροσώπους, είτε επειδή αναφερόμαστε στα τετράτροχα...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήρθαν και από την Κρήτη οι άνθρωποι.
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Από διάφορες περιοχές, κυρίως από τη νησιωτική Ελλάδα, και από τους εισαγωγείς και από τους ενοικιαστές, και  ιδιώτες, χρήστες. Είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε έναν αναλυτικό διάλογο σήμερα στο υπουργείο, για να συζητήσουμε αυτό το θέμα.
Καταρχήν ανακοινώσαμε ότι η πρώτη τροποποίηση που κάναμε σε σχέση με τα τετράτροχα αυτού του τύπου είναι ότι μπαίνουμε στη διαδικασία να πούμε ότι δεν μπορούν να κυκλοφορούν σε  ασφαλτοστρωμένους δρόμους τα τετράτροχα έως 125 κυβικά.
Τα ελαφρού τύπου, τα 50αρια και τα πιο βαρέως τύπου έως 125 κυβικά. Αυτό από την κουβέντα προέκυψε, ότι έτσι κι αλλιώς, επειδή υπάρχουν και αντίστοιχες οδηγίες, σε επίπεδο ευρωπαϊκής ένωσης και οι ίδιοι οι εισαγωγείς αναγνώρισαν ότι απο 1/1/2017 έχουν σταματήσει την εισαγωγή των χαμηλού κυβισμού τετράτροχων οχημάτων, άρα εξ αυτού του λόγου μπήκε και αυτό το όριο και αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, κάτι που προβλέπεται στη σχετική διάταξη, θα υπάρχει σχετική υπουργική απόφαση για τη διαδικασία εκπαίδευσης για την απόκτηση της δυνατότητας της οδήγησης ενός τετράτροχου. Κάτι το οποίο προβλέπεται και σε επίπεδο κοινοτικών οδηγιών.
Γιατί το λέω αυτό; Γιατί πραγματικά ειδικά στις τουριστικές περιοχές,  έχουμε γίνει αποδέκτες μηνυμάτων...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το έχω δει προσωπικά. Έχετε απόλυτο δίκιο και πρέπει να διορθωθεί το θέμα. Δεν  μπορεί άνθρωποι που δεν έχουν ανέβει ποτέ σε τετράτροχη μοτοσυκλέτα, να κάνουν, λόγο του ότι έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου, την ενοικίαση και να στραγγαλίζουν την κυκλοφορία στους δρόμους και να δημιουργούν προβλήματα.
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Είναι από τις στρεβλώσεις που είχε το ελληνικό σύστημα και από τα παράθυρα, αν θέλετε για να πάμε με εναλλακτικούς τρόπους να κάνουμε διάφορα πράγματα.
Άρα πρέπει και δεν είναι παραβίαση κοινοτικών κανονισμών, πρέπει να σας πω ότι είναι εναρμόνιση με κοινοτικούς κανονισμούς. Ούτε τυχαία μπαίνουν τα όρια που σας ανέφερα. Ούτε τυχαία μπαίνει η διαδικασία και η αναγκαιότητα, που αναγνωρίζεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, για ειδική εκπαίδευση σε σχέση με τα συγκεκριμένα οχήματα και την οδήγηση τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το δείχνουν άλλωστε και τα λάστιχα τους. Είναι  λάστιχα για εκτός δρόμου οδήγηση, με συγκεκριμένες προδιαγραφές, τα οποία δεν προσφέρονται για φρενάρισμα στην άσφαλτο.
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Πέρα από αυτό, είναι οχήματα τα οποία είναι σχεδιασμένα για χωμάτινους δρόμους ή για ειδικές διαδρομές, είναι οχήματα τα οποία έχουν άλλη οδική συμπεριφορά, πχ στις στροφές.
 Όλα αυτά παίζουν έναν σημαντικό ρόλο και συγκεκριμένες ταχύτητες, που συνήθως αυτό δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα στη νησιωτική κυρίως χώρας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χαίρομαι πολύ που αυτό θα ρυθμιστεί συγκεκριμένα και ειδικά και όχι συλλήβδην όπως είχε γίνει στην αρχή.
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Να πούμε ότι από αυτή τη διαδικασία, θα εξαιρεθούν, όπως προβλέπει και η σχετική κοινοτική οδηγία, όλα τα αντίστοιχα οχήματα, τα οποία αφορούν άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με κινητικά προβλήματα. Δεν θα υπάρχει ο περιορισμός για τους συμπολίτες μας, που έχουν αυτό το όχημα, γιατί πραγματικά τους εξυπηρετεί για πολύ συγκεκριμένους λόγους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η τα μεγάλα, 500, 600, 700, 800 κυβικά τα οποία είναι τελείως διαφορετικά…
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Αυτά έτσι κι αλλιώς βγαίνουν έξω από αυτή τη διαδικασία και πρέπει να αναγνωρίσουμε κάτι, που το συζητήσαμε και με τους ανθρώπους στη πολύωρη συνάντηση που είχαμε στο υπουργείο, ότι για παράδειγμα, από μικρού κυβισμού αυτοκίνητα, ίσως κάποια από αυτά είναι και πολύ πιο ασφαλή, τα μεγάλου κυβισμού τετράτροχα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, έχουν δώσει 15.000 – 20.000 οι άνθρωποι, για να αποκτήσουν αυτές τις καλές τετράτροχες μοτοσυκλέτες. Είναι τελείως διαφορετική η χρήση τους. Κλείνοντας και αφού σας ευχαριστήσω για την συμμετοχή σας - αν θέλετε το σχολιάζετε – να πω ξανά για το όριο ταχύτητας. Φωτίστηκε ποικιλοτρόπως. Ήταν σημαντική η παρουσία σας και στο αυτοκινητικό φόρουμ, την προηγούμενη εβδομάδα και σας ευχαριστώ και για αυτήν. Θέλω να σταθώ σε αυτή την συζήτηση για να αυξηθεί το όριο ταχύτητας, μέχρι τα 150 χιλιόμετρα την ώρα. Οι ειδικοί κι εγώ, χωρίς να συγκαταλέγομαι σε αυτούς, λένε ότι δεν είναι σωστό. Πρέπει να μείνει στα 120. Είναι λάθος μήνυμα, που περνάει. Το έχετε ακούσει; Το έχετε καταγράψει αυτό;
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Νομίζω ότι σε αυτό έχει απαντήσει ήδη και ο Υπουργός δημόσια.
Το ανώτατο  όριο σε σχέση με τα εθνικά οδικά δίκτυα θα παραμείνει στα 130, που είναι σήμερα, θα αυξηθεί το κατώτατο όριο, γιατί αυτό είναι αιτία πολλών ατυχημάτων που συμβαίνουν σήμερα στους δρόμους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άριστα…για ακατάλληλη ταχύτητα όπως λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ακατάλληλη ταχύτητα.
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Απλά να διευκρινίσουμε κάτι, όποιο κι αν είναι το όριο.  Το οποιοδήποτε όριο, σε οποιοδήποτε σημείο του εθνικού οδικού δικτύου προκύπτει μέσα από τις ειδικές μελέτες, που κάνουν οι συγκοινωνιολόγοι, δηλαδή δεν σημαίνει αυτόματα, ότι επειδή το ανώτατο όριο είναι 130 χιλιόμετρα, ότι σε οποιοδήποτε σημείο του εθνικού δικτύου τρέχουμε με 130.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ιδιαίτερα σήμερα με αυτές τις συνθήκες και την βροχή. Πάμε με την λογική, με 80, 90….
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Για οποιοδήποτε λόγο και στις καλύτερες καιρικές συνθήκες, προφανώς είναι προσδιορισμένα τα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, τα οποία αναπτύσσουν την οποιοδήποτε ταχύτητα. Προφανώς θα υπάρχουν κάποια, που θα είναι 130 το όριο, κάποια όμως θα είναι 120, κάποια θα είναι 100. Ανάλογα με την επικινδυνότητα, που έχει ο δρόμος, ανάλογα με τις κλίσεις του, ανάλογα με τις στροφές του, σε κάθε περιοχή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρέμβαση σας.
Θ. ΒΟΥΡΔΑΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ.








Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας