11/12/2018 META ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΤΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 11/12/2018 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΤΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



07/03/2018

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην εκπομπή «Πρώτη Είδηση» της ΕΡΤ1 και τους δημοσιογράφους Νίκο Παναγιωτόπουλο και Μαίρη Πολλάλη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λοιπόν όπως σας προαναγγείλαμε μαζί μας είναι ο κύριος Χρήστος Σπίρτζης, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Καλημέρα σας κύριε Υπουργέ ευχαριστούμε που είσαστε στην «Πρώτη Είδηση».
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να αρχίσουμε αν μας επιτρέπετε με ένα σχόλιό σας σχετικά με τα όσα συμβαίνουν στο ελληνοτουρκικό πεδίο με την προφυλάκιση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών. Έχουμε πριν από λίγα λεπτά αντίδραση του Υπουργείου Εξωτερικών κατά του Έλληνα Προέδρου. Έχουμε ανακοίνωση του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών που εγκαλεί τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ουσιαστικά να σέβεται αυτός το διεθνές δίκαιο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντάξει, η Τουρκία έχει κρατήσει μία στάση κατά τη γνώμη μου ανεύθυνη σε σχέση με το τι γίνεται στην ευρύτερη περιοχή και στη σχέση της με τη χώρα μας. Θεωρώ ότι αυτά τα ζητήματα που θέλει να επιλύσει και να προωθήσει το προηγούμενο διάστημα που είχαμε μία καλή συνεργασία με τα αντίστοιχα υπουργεία, δεν λύνονται όταν υπάρχουν τέτοιες προκλήσεις στην ευρύτερη περιοχή, όταν συνήθη θέματα, καθημερινά θέματα σαν κι αυτό που συνέβη με τους δύο Έλληνες στρατιώτες έχουν τέτοιου είδους αντιμετώπιση ή όταν βγαίνουν τέτοιες ανακοινώσεις εναντίον του Προέδρου της Δημοκρατίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υποτίμησε η κυβέρνηση αυτή την υπόθεση; Γιατί η αξιωματική αντιπολίτευση ναι μεν κρατάει χαμηλούς τόνους, αλλά σας κατηγορεί ότι το υποτιμήσατε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, τί εννοεί ότι το υποτιμήσαμε; Τί προτείνει δηλαδή;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ότι δεν το αξιολογήσατε σωστά από την πρώτη στιγμή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια, αυτό είναι ένα συμβάν. Προφανώς από τη Νέα Δημοκρατία λίγοι έχουν υπηρετήσει στον Έβρο και στη Θράκη. Αν είχαν υπηρετήσει εκεί θα ήξεραν ότι τέτοια συμβάντα είναι καθημερινά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει και η κριτική ωστόσο κύριε Υπουργέ ότι δυστυχώς στις συγκεκριμένες υποθέσεις σερνόμαστε πίσω από τις εξελίξεις που προκαλεί η Τουρκία. Ότι ίσως με το να κρατάμε τόσο ήπιους τόνους, και δεν μιλάμε για πόλεμο, ή το αντίθετο, αλλά μιλάμε για μία πιο έντονη διπλωματική παρουσία, για μία πιο έντονη αντίδραση. Με το να τηρούμε λοιπόν αυτή τη στάση τους δίνουμε περισσότερο χώρο και τα αποτελέσματα είναι αυτή τη στιγμή, ουσιαστικά, μία «ομηρία» δύο Ελλήνων στρατιωτικών.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θεωρώ ότι αυτά τα ζητήματα δεν λύνονται με υψηλούς τόνους, λύνονται σε διπλωματικό επίπεδο με σύνεση και τις απαραίτητες ενέργειες. Όποιος θεωρεί ότι αν τηρήσει μία πολιτική υψηλών τόνων θα λύσει τέτοιου είδους ζητήματα μάλλον κάνει βαρύτατο λάθος. Εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το συντομότερο δυνατό, και στο επίπεδο που αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζεται, να λυθεί το θέμα με τους δύο συμπατριώτες μας στρατιωτικούς, που κακώς κρατούνται κατά τη γνώμη μου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας φοβίζει αυτό που είπε ο Αμερικάνος Πρέσβης, δηλαδή μία ακούσια σύγκρουση Ελλάδας- Τουρκίας; Δηλαδή έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα, με αυτή την κλιμάκωση της έντασης;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η κλιμάκωση της έντασης οφείλεται στην Τουρκία. Οι στόχοι της Τουρκίας είναι γνωστοί, τα προβλήματα που έχει και στο εσωτερικό της και σε σχέση με γειτονικές χώρες είναι επίσης γνωστά, το τι θέλει να κάνει εδώ και καιρό είναι επίσης γνωστό. Καλό θα είναι να αλλάξει πολιτική, να αλλάξει κατεύθυνση για να μπορέσουμε να έχουμε άλλες συνθήκες στην περιοχή, στην ευρύτερη περιοχή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα κύριε Σπίρτζη να πάμε τώρα στα θέματα της αρμοδιότητάς σας και να ξεκινήσουμε βέβαια…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να πω κάτι που σχετίζεται με τα θέματα της αρμοδιότητάς μου και την Τουρκία. Στην προηγούμενη περίοδο, στο προηγούμενο διάστημα είχαμε μία καλή συνεργασία, είχαμε πει και όταν είχε έρθει ο κύριος Ερντογάν επίσκεψη και όταν ήρθε ο ομόλογός μου για τη σιδηροδρομική σύνδεση, την αύξηση των οικονομικών σχέσεων, τη σύνδεση με άλλα μέσα μεταφορών. Αυτά δεν μπορούν να χτιστούν με την Τουρκία όταν κρατάει μία τέτοιου είδους πολιτική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σωστό. Άρα παγώνουν και όλα αυτά μέχρι να εξομαλυνθούν οι σχέσεις;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Φαντάζομαι ότι η Τουρκία πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη της και τις συνέπειες τού να μην υπάρχουν καλές σχέσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη, πάμε τώρα, θα ξεκινούσαμε διαφορετικά, αλλά επειδή είχαμε χθες αυτές τις αντιδράσεις από τους οδηγούς ταξί, τους επαγγελματίες στο κέντρο της Αθήνας, είχαμε επιθέσεις σε οδηγούς της Uber, είχαμε μία έντονη αντίδραση, που ξεπερνάει τα όρια. Και με απειλές μάλιστα για «Κούγκι». Και φέρνετε εσείς ένα νομοσχέδιο. Τί γίνεται με αυτό το θέμα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να δούμε λίγο πιο πριν τι έχει γίνει; Γιατί ακραίες αντιδράσεις υπήρχαν πάντα αλλά υπήρχαν και ακραίες συμπεριφορές και όταν οι ακραίες συμπεριφορές προκαλούν και την κοινωνία και έναν ολόκληρο κλάδο και μάλιστα με τον τρόπο που δομήθηκαν οι τακτικές, οι συμπεριφορές κάποιων εταιρειών είναι πραγματικά πρόκληση και η πρόκληση αυτή είναι πάρα πολλά χρόνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορούν όμως να δικαιολογήσουν τέτοιες αντιδράσεις κύριε Σπίρτζη; Δηλαδή ακούσαμε τον κύριο Λυμπερόπουλο να απειλεί ευθέως. Μιλάμε για μία άλλη κατηγορία εργαζομένων που  βέβαια εσείς θέτετε το νομοθετικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα λειτουργήσει η Uber, η Beat, ή όποια άλλη εταιρεία, αλλά εδώ είδαμε επεισόδια τα οποία ξεπερνούν, και αυτά είναι πρόκληση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι πρόκληση επίσης να μην μπορούν οι Έλληνες αυτοκινητιστές να βγάλουν το μεροκάματό τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λοιπόν η λύση ποια είναι; Να μην λειτουργήσουν τέτοιες εταιρείες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συγνώμη, είναι πρόκληση να μην τηρείται ακόμα και ο νόμος που ισχύει τα τελευταία χρόνια. Με τις γκρίζες ζώνες που έχει. Είναι πρόκληση οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται να μην έχουν καν έδρα στην Ελλάδα, να μη φορολογούνται. Είναι πρόκληση οι αρμόδιες αρχές να μην έχουν κάνει τους ελέγχους που όφειλαν να κάνουν σε σχέση με τη φοροδιαφυγή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν έγινε όλο αυτό; Ποιος τους επέτρεπε κ. Σπίρτζη; Είσαστε και τρία χρόνια κυβέρνηση, έτσι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω ποιος τους επέτρεπε, θα σας πω και ποιος έστησε να είναι έτσι αυτός ο χώρος. Είναι πρόκληση να υπάρχει στήριξη σε αυτές τις εταιρείες και ονομαστικά από την αξιωματική αντιπολίτευση, στελέχη της και τον ίδιο τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, όταν γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι η συνεισφορά στον τόπο μέσα σε αυτές τις οικονομικές συνθήκες αυτών των εταιρειών, δεν είναι απλά μηδενική, είναι εις βάρος του ελληνικού δημοσίου, και ότι μεταφέρονται χρήματα στο εξωτερικό χωρίς κανένα έλεγχο. Είναι πάρα πολλά αυτά που πρέπει να δούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με το νομοσχέδιο που φέρνετε ρυθμίζονται όλα αυτά; Ικανοποιούνται οι αυτοκινητιστές σε αυτό το…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως ρυθμίζονται. Κοιτάξτε, εμείς δεν νομοθετούμε με το αν θα ικανοποιηθούν οι αυτοκινητιστές ή όχι. Γιατί υπάρχουν και προβλέψεις, προς τιμήν τους των αυτοκινητιστών και των οργάνων που έχουν, που βάζουν και τον κλάδο των αυτοκινητιστών σε μία άλλη λογική.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Δηλαδή θα επιτρέπεται με το νομοσχέδιο που έρχεται να μπορούν αυτές οι εταιρείες να δραστηριοποιηθούν; Δεν απαγορεύετε δηλαδή την δραστηριοποίηση αυτών των εταιριών;  Απλώς βάζετε ένα πλαίσιο λειτουργίας και έλεγχο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν. Βάζουμε ένα πλαίσιο λειτουργίας για αυτές τις εταιρείες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα κυριότερα σημεία αυτού του πλαισίου ποια είναι; Που θα περιορίσουν μία αντικανονική, μία παράνομη λειτουργία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχάς  θα δηλώνουν τα στοιχεία λειτουργίας τους. Επομένως θα ξέρει πάρα πολύ καλά η Ελληνική Πολιτεία με ποιούς συνεργάζονται, πώς φορολογούνται, τί τιμολόγια κόβουν, πού είναι τα χρήματά τους, που είναι στοιχειώδη πράγματα. Να δούμε και άλλα θέματα όπως είναι  αν είναι στη μετοχική τους σύνθεση off shore εταιρείες, που είναι σας λέω εγώ, αν έχουν έδρα στην Ελλάδα, αν έχουν φορολογικό υπεύθυνο και αντίκλητο. Γιατί κάποιες από αυτές τις εταιρείες δεν έχουν καν έδρα στην Ελλάδα. Λοιπόν είναι μία σειρά από θέματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και σε τέτοιες περιπτώσεις δεν θα επιτρέπεται άρα η λειτουργία τους.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λοιπόν εκ των πραγμάτων μπαίνει, - επειδή μας λέτε ότι έχουν off shore ή οι έδρες τους είναι με τον τρόπο που μας περιγράψετε -  ουσιαστικά ένα φρένο στη λειτουργία αυτών των επιχειρήσεων στη χώρα μας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μπαίνει φρένο στην λειτουργία όταν έχει off-shore εταιρεία μία εταιρεία στη μετοχική της σύνθεση και δεν φορολογείται, ή όταν έχει έδρα, μπαίνει φρένο; Να πούμε και στους αυτοκινητιστές να έχουν έδρα έξω από τη χώρα. Είναι λογική αυτή; Και μου κάνει εντύπωση πραγματικά γιατί στο σχέδιο νόμου, το είπα και πριν, έχουμε προβλέψεις και για το πώς ο κλάδος των αυτοκινητιστών γενικότερα θα έχει μία άλλη συμπεριφορά σε σχέση με τα δικαιώματα του επιβάτη, σε σχέση με τη συμπεριφορά του στο δρόμο, σε σχέση με την κατάσταση που θα πρέπει να είναι το αυτοκίνητο, το ταξί, οι υπηρεσίες που προσφέρει. Άρα έχουμε μία σειρά από διατάξεις για τον συγκεκριμένο χώρο που θα πάνε γενικά τον κλάδο αλλού. Ποιοί έφτιαξαν όμως;…..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πρακτικά λοιπόν κύριε Σπίρτζη μία τέτοια  πλατφόρμα ηλεκτρονική με τον γνωστό τρόπο που ξέρουμε θα μπορεί να λειτουργεί με τους υπάρχοντες αυτοκινητιστές, όχι σε πλαίσιο Beat ή Uber; Δηλαδή τέτοια δυνατότητα καινοτόμα θα δίνεται με το νομοσχέδιο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Σε όποιον θέλει. Το πρόβλημα ξέρετε είναι άλλο. Το πρόβλημα είναι όταν δεν τηρείται η υπάρχουσα νομοθεσία, και δεν τηρείται η υπάρχουσα νομοθεσία γιατί είχανε προβλέψει σκόπιμα η Νέα Δημοκρατία και όσοι είχαν συμβάλει στο να χτιστεί ένα τέτοιο θεσμικό πλαίσιο, και το ΠΑΣΟΚ έχει ευθύνη σε αυτό, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, να μην μπορούν να υπάρχουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για να μην τηρείται παλιά το εξάωρο σήμερα το τρίωρο για την ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό. Άρα να υποκλέπτεται επιβατικό έργο από τους αυτοκινητιστές. Αυτά είναι θέματα που πρέπει επιτέλους να τηρούνται από όλους και όχι από κάποιους μόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πέρα από αυτό το θέμα όμως έχει ξεκινήσει και στη Βουλή η διαδικασία της προανακριτικής για το σκάνδαλο Novartis. Παράλληλα όμως μας ήρθαν στοιχεία για σκάνδαλα στο μετρό. Έχουμε ακούσει πάρα πολλές φορές για σκάνδαλα στις μεταφορές, στο μετρό, στα μεγάλα έργα. Τι υπάρχει στο θέμα του μετρό γιατί ακούω και πολλούς που λένε ότι είναι μία παλιά ιστορία που την ξέθαψαν και την ξαναφέρουνε. Και την ξεθάψατε και τη φέρνετε στη λογική της σκανδαλολογίας για να ρίξετε λάσπη στους αντιπάλους σας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάλι την ξεθάψαμε; Λοιπόν τελικά πρέπει να έχουμε διασυνδέσεις σε όλες τις υπηρεσίες της υφηλίου και τα υπουργεία Δικαιοσύνης και τις δικαστικές αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών, της Γερμανίας και τα λοιπά για να μπορούμε να κάνουμε τέτοια πράγματα. Και θεωρώ πλέον ότι αυτό αγγίζει σαν επιχείρημα το όριο της γελοιότητας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το σκάνδαλο στο μετρό κ. Σπίρτζη είναι μεγάλο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το σκάνδαλο στο μετρό ήρθε από τις γερμανικές δικαστικές αρχές, αφορά την περίοδο 2003-2007 αν θυμάμαι καλά, σχετίζεται με τον τρόπο ανάθεσης σε μελέτες στην Αττικό Μετρό, για την κατασκευή του έργου του μετρό και διερευνήθηκε από τη γερμανική δικαιοσύνη. Διαβιβάστηκε ο φάκελος στην ελληνική. Αν κάποιοι θεωρούν ότι παρότι διαβιβάστηκε ο φάκελος δεν πρέπει να διερευνηθεί από την Ελληνική Δικαιοσύνη διότι διαφορετικά υπάρχει  ανασκαφή τέτοιων υποθέσεων για σκανδαλολογία από το ΣΥΡΙΖΑ πραγματικά είναι….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν και άλλοι φάκελοι σκανδάλων στον τομέα σας; Γιατί εκεί λένε πολλά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε, δεν υπάρχουν; Δεν τα έχουμε αναδείξει όλο αυτό τον καιρό; Επειδή δεν έχουν πάρει τη δημοσιότητα που πρέπει; Δεν εμπλέκονται στελέχη της Νέας Δημοκρατίας; Δεν εμπλέκονται υπηρεσιακοί παράγοντες; Δεν υπήρχε το θέμα των πλαστών εισιτηρίων;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Α τώρα που είπατε, ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ολοκληρώνεται αυτή η ιστορία. Είχαμε μία ταλαιπωρία, μεγάλη ταλαιπωρία του κοινού. Και τώρα κλείνουν οι μπάρες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Χαμογελάω. Να σας πω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχαμε ταλαιπωρία. Αυτό το βλέπαμε, έτσι καθημερινά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Είχαμε ταλαιπωρία. Είχαμε ταλαιπωρία του κόσμου στην αρχή γιατί υπήρχαν τα κυκλώματα που είχε στήσει ο παλαιοκομματισμός που δεν ήθελε ποτέ να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Όταν λοιπόν κάναμε το βήμα, με την ταλαιπωρία του κόσμου, γιατί κάποιοι το σαμπόταραν και συνεχίζουν και το σαμποτάρουν, άρχισαν τα ίδια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν φταίει ο κόσμος όμως κύριε Σπίρτζη. Δεν πρέπει να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι στην εφαρμογή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Βεβαίως δεν φταίει ο κόσμος. Θα σας πω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και να σας μιλήσουμε για ένα πρακτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει  ο επιβάτης κύριε Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ένα - ένα όμως. Όταν λοιπόν,  όσο καλά προετοιμασμένος και να είσαι, ο μηχανισμός που πάει να το εφαρμόσει το σαμποτάρει, προφανώς ο κόσμος θα ταλαιπωρηθεί. Όταν είχαμε λοιπόν μέσα στο μετρό κυκλώματα διακίνησης πλαστών εισιτηρίων, όταν έχουμε βρει εργοστάσιο που τύπωνε κανονικά πλαστά εισιτήρια και όταν για δεκαετίες ανέχονταν αυτή την κατάσταση η Νέα Δημοκρατία και οι διοικήσεις της Νέας Δημοκρατίας, όταν η διοίκηση που είχε βάλει η Νέα Δημοκρατία στη ΣΤΑΣΥ, είχε δύο εκθέσεις στα χέρια της για αυτά που συνέβαιναν στο μετρό και δεν έκανε τίποτα, προφανώς υπάρχει….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει μία εκτίμηση της μαύρης τρύπας από όλα δηλαδή πόσο έχει κοστίσει αυτή η ιστορία; Έχετε εκτιμήσει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Έχουμε εκτιμήσει. Δεν θα πούμε νούμερο. Γιατί είναι πάρα πολύ κοντά και εκεί είναι ο σεβασμός στον πολίτη και στον κόσμο, παρά την ταλαιπωρία που υπέστη, γιατί έχει μία άλλη ταλαιπωρία δεκαετίες τώρα από ποσά που διανέμονται σε κυκλώματα και σε μαύρες τρύπες. Άρα να δούμε τι αντίκτυπο θα έχει στη φορολόγηση του πολίτη η ιστορία με τα πλαστά εισιτήρια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και θα δούμε και τα αποτελέσματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σαν εισπραξιμότητα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι βεβαίως, αυτό λέω. Και στην ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών και σε πολλά άλλα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια εδώ αντιμετωπίζουν προβλήματα συγκεκριμένες κατηγορίες όπως για παράδειγμα εμείς αναδείξαμε χθες ένα θέμα με τους ανέργους, την κάρτα για τους ανέργους. Είναι η πλατφόρμα του ΗΔΙΚΑ, φεύγει από εσάς, αλλά το αποτέλεσμα είναι όμως η ταλαιπωρία του επιβάτη κύριε Σπίρτζη. Γιατί εδώ μιλάμε για την υποδομή του Κράτους, πόσο ήταν έτοιμο να προχωρήσει αυτή την αλλαγή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε πάρα πολύ αλλά έχουμε μία ελαστική αν θέλετε συμπεριφορά ακριβώς γιατί το Υπουργείο Εργασίας έπρεπε να κάνει αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα προκειμένου οι άνεργοι, οι συμπολίτες μας που είναι με ειδική αναπηρία να προμηθευτούν εγκαίρως την ηλεκτρονική κάρτα. Σήμερα δεν υπάρχει λόγος να στηθεί κανείς στην ουρά,  επιτέλους όπως ξέρετε άλλαξε η γνωμοδότηση της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων. Μπορεί κάποιος μέσω του διαδικτύου να μπει να  κάνει την αίτηση του και να έχει την κάρτα του δίνοντας τα απαραίτητα στοιχεία και στη συνέχεια να μπει και στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ προκειμένου….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και να μην τον κλείσουν οι μπάρες όμως κύριε Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα δεν έχουνε κλείσει, για αυτό το λόγο δεν έχουνε κλείσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί μπορεί να τελειώσει ο χρόνος τους και να πρέπει να χρησιμοποιήσουν δεύτερο εισιτήριο, δηλαδή διπλό κόμιστρο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε κάτι είχαμε μερικές συνήθειες που τώρα ερχόμαστε και λέμε ότι εντάξει το καταστρατηγούσαμε αλλά τώρα θα κλείσει η μπάρα. Το εισιτήριο που βγάζαμε ήταν για συγκεκριμένο χρόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι πράγματι. Απλώς τώρα υπάρχουν οι μπάρες και εντοπίζεται όταν ολοκληρώνεται ο χρόνος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι κάτι σαν την Uber.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή είμαστε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Υπάρχουν κινητοποιήσεις και λένε οι εργαζόμενοι ότι σκοπεύετε να τα ιδιωτικοποιήσετε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε όχι. Για όνομα του Θεού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάνουνε στάσεις και σας καταγγέλλουνε. Πήγε στο ΤΑΙΠΕΔ και ότι από το ΤΑΙΠΕΔ θα ιδιωτικοποιηθούν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά ακούστε, οι συνδικαλιστές, γιατί είναι και πολλά τα σωματεία εκεί, ή κάποιοι συνδικαλιστές που για χρόνια υπηρετούν το σύστημα της Νέας Δημοκρατίας μάλλον θα έχουν μία παραζάλη. Αυτά τα έκανε παραδοσιακά η οικογένεια Μητσοτάκη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ιδιωτικοποιούσε τις αστικές συγκοινωνίες. Εμείς πήραμε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, τις αποϊδιωτικοποιήσαμε όπως λέμε, γιατί θεωρούμε ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα κυρίως, να μην πω και γενικότερα, πάρα πολλοί τομείς πρέπει να είναι σε δημόσιο έλεγχο. Ένας από αυτούς τους τομείς είναι οι αστικές συγκοινωνίες. Είδαμε πως εφαρμοζόταν το σύστημα των Αστικών Συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λέτε όχι στην ιδιωτικοποίηση. Δεν υπάρχει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ξεκάθαρο. Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την κυβέρνησή σας δεν θα γίνει ιδιωτικοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα γίνει η ιδιωτικοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες και από την κυβέρνησή μας και από την επόμενη κυβέρνηση που θα είμαστε πάλι εμείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Φέρνετε κάποια νομοσχέδια σχετικά με την αλλαγή και του τρόπου των διπλωμάτων, το πώς θα δίνονται. Υπάρχει κάτι καινοτόμο σε αυτή τη διαδικασία, κάτι καινούργιο, που δεν ξέρουμε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα υπάρχει. Δεν είναι η ώρα να το πούμε γιατί θα ολοκληρωθεί…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ε πείτε μας και κάτι. Περίπου, δώστε μας ένα…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάντως θα γίνει μία μεγάλη προσπάθεια, αυτό που ζει ο πολίτης σε κάθε υπηρεσία των Περιφερειών ή σε πολλές υπηρεσίες των Περιφερειών που σχετίζονται με τις άδειες οδήγησης να μην συνεχιστεί. Θα γίνεται με τρόπο που θα υπάρχει κεντρικός έλεγχος, θα υπάρχει κεντρικό σύστημα, δεν θα υπάρχουν οι μαύρες ζώνες, δεν θα υπάρχουνε τα λαδώματα που υπήρχανε όλο αυτό το διάστημα, και δεν θα υπάρχουν παράξενα φαινόμενα όπου συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες βγάζουν σε μία συγκεκριμένη υπηρεσία άδειες οδήγησης και ούτω καθεξής.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης; Αν έχετε μία εικόνα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Κοιτάξτε, έχουμε στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το σχέδιο νόμου των μεταφορών που περιλαμβάνει τα ΤΑΧΙ, τις αλλαγές του ΚΟΚ και πάρα πολλές άλλες τομές γύρω από το χώρο των μεταφορών, στη συνέχεια είναι το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τα υδατοδρόμια τί θα γίνει; Το βλέπουμε κάθε φορά ένα δημοσίευμα: «Πάνε τα υδροπλάνα». Τα τελευταία 10 χρόνια; Τι γίνεται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ξέρετε σε αυτό το θέμα έχει ένα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον γιατί το λέει και η Νέα Δημοκρατία έτσι συνέχεια. Υπάρχει πλαίσιο για να βγάλει κάποιος άδεια για υδατοδρόμιο σήμερα. Δεν είναι ότι δεν μπορεί να βγάλει κανείς άδεια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά πού είναι το πρόβλημα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το πρόβλημα, και είναι πραγματικά ας πούμε αξιοθαύμαστο αυτό που λέει η Νέα Δημοκρατία, είναι ότι ενώ διατήρησαν ένα τέτοιο σύστημα για να κάνουνε κάποιοι εμπορία αδειών υδατοδρομίων, έρχεται τώρα και μας εγκαλεί γιατί δεν κάνουμε γρήγορα για να αλλάξουμε το νομοθετικό Πλαίσιο. Είναι από τα παράδοξα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και να κλείσω με κάτι, να το κλείσουμε αυτό γιατί επειδή είπατε για τα υδατοδρόμια μου ήρθε κάτι άλλο στο μυαλό. Θριάσιο. Και αυτό το ακούω. Είναι ένα σήριαλ. Τι θα κάνετε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεκαπέντε χρόνια μετά από τότε που το είχαν εξαγγείλει οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα πότε τελειώνει αυτό κύριε Σπίρτζη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τελειώνει το προσεχές διάστημα διότι πρέπει να γίνει, πέρασε η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, άρα είναι μόνο γραφειοκρατική διαδικασία από δω και πέρα και να πάει η σύμβαση στη Βουλή προκειμένου να ψηφιστεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να στε καλά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλή σας ημέρα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα.


Σημείωση: Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=KlPKi1fxEMA&t=402s


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
14/12/2018 Δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη μετά τη σύσκεψη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική
14/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στη «ΔΕΛΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ» και το δημοσιογράφο κ. Αντώνη Τελόπουλο.
12/12/2018 Επίσκεψη Γ.Γ. Υποδομών και Μεταφορών σε Εργοτάξια της ΕΡΓΟΣΕ και στην Αχαΐα
10/12/2018 Καθορίστηκαν με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη οι προθεσμίες και οι διαδικασίες χορήγησης της στεγαστικής συνδρομής για την ανακατασκευή, αυτοστέγαση, αποπεράτωση και επισκευή των πληγέντων κτιρίων από τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018
10/12/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 98,9» και τη δημοσιογράφο κ. Γιάννα Παπαδάκου
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο