Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



08/06/2018

Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών 7 Ιουνίου 2018

Την 7η Ιουνίου πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών υπό την Προεδρία της Βουλγαρίας. Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Μεταξύ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, ως ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την Ελλάδα καταγράφονται οι συζητήσεις επί της γενικής προσέγγισης για τον ανταγωνισμό στις αερομεταφορές και για τη διαλειτουργικότητα των διοδίων καθώς και οι συζητήσεις επί των εκθέσεων για τις νομοθετικές προτάσεις της Επιτροπής για την πρώτη και για την δεύτερη δέσμη μέτρων για την κινητικότητα («Οδικά Πακέτα Ι & ΙΙ»)

Ως προς τον ανταγωνισμό στις αερομεταφορές
Ο Υπουργός, κ. Χρήστος Σπίρτζης τόνισε την αποτυχία της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο χώρο των αερομεταφορών  από τη λάθος αντίληψη για τις κρατικές ενισχύσεις σε συγκεκριμένους τομείς στα κράτη μέλη.
Συμφώνησε, κατ’ αρχήν, με τους στόχους της πρότασης για εξάλειψη των αποκαλούμενων αθέμιτων πρακτικών από αεροπορικές εταιρίες τρίτων χωρών που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή αγορά και έθεσε ζητήματα σε σχέση με τις ευθύνες της Ευρωπαϊκής πολιτικής στη διαμόρφωση του τοπίου που έχει δημιουργηθεί.
Θύμισε τις ευθύνες που υπάρχουν στην ΕΕ για τις μονοπωλιακές καταστάσεις στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες και τις υψηλές τιμές που διαμορφώθηκαν με ευθύνη της ΕΕ .  Τόνισε όμως ότι σε όλες τις τρίτες χώρες υφίστανται κρατικές επιχορηγήσεις στην αγορά αερομεταφορών. Ερώτησε το Συμβούλιο εάν η οιασδήποτε μορφής εταιρική σχέση μεταξύ αεροδρομίων και αεροπορικών εταιριών θα πρέπει επίσης να θεωρηθεί ότι εμπίπτει στο πεδίο της παράβασης των ισότιμων όρων ανταγωνισμού.
Επεσήμανε ότι σε λίγο θα αρχίσει η λειτουργία του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Ευρώπης στην Κωνσταντινούπολη και τόνισε ότι οι εσφαλμένες πολιτικές της ΕΕ. έχουν οδηγήσει σε παράκαμψη της Ευρώπης στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και ασφαλώς σε οικονομικό μαρασμό τους αερομεταφορείς της.
Ο Υπουργός τόνισε ότι προκειμένου η Ελλάδα να παράσχει τη στήριξή της στη Γενική Προσέγγιση θα πρέπει στο κείμενο του Κανονισμού να υπάρξουν σήμερα οι ακόλουθες προβλέψεις:
•    Περιορισμός του πεδίου εφαρμογής για έρευνα εκ μέρους της Επιτροπής, αποκλειστικά σε δρομολόγια ζευγών πόλεων όπου επιχειρεί  αεροπορική εταιρία της Ένωσης και αντίστοιχα της τρίτης χώρας ή της αγοράς της ίδιας χώρας.
•    Προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του ενδιαφερόμενου κράτους μέλους του οποίου η διμερής συμφωνία τίθεται υπό εξέταση από την Επιτροπή, σε όλα τα στάδια της διαδικασίας.
•    Περιορισμός των κυρώσεων προς αεροπορικές εταιρίες τρίτων χωρών μόνο σε επιβολή οικονομικών μέτρων και όχι σε οιασδήποτε φύσης επιχειρησιακά μέτρα. Ειδική έμφαση  έδωσε ο Υπουργός στην πλήρη διαφωνία της Ελλάδας για επιβολή κυρώσεων που συνδέονται με άσκηση δικαιωμάτων χρονοθυρίδων (slots) ή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling) προς τους αερομεταφορείς τρίτων χωρών καθώς παραβιάζουν διμερείς συμφωνίες, προσκρούουν σε ήδη ισχύον ενωσιακό κεκτημένο και φυσικά έχουν εξαιρετικά αρνητικές επιπτώσεις οι μεν στην αντιμετώπιση των καθυστερήσεων στην αεροναυτιλία οι δε στην ασφάλεια του αεροσκάφους. Επισημάνθηκε από τον Υπουργό η υποχρέωση να ερωτηθούν σχετικά ο EASA και το EUROCONTROL για τις προτεινόμενες προβλέψεις.
•    Προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων στις αερομεταφορές.
Ο Υπουργός εξάλλου αναφέρθηκε σε αναγκαιότητα ύπαρξης ισότιμων όρων ανταγωνισμού στην εσωτερική αγορά των αερομεταφορών.
Καταλήγοντας ο Υπουργός ζήτησε από την Ε.Ε. το σεβασμό της προς τις συμβατικές υποχρεώσεις των κρατών μελών και προανήγγειλε ενδεχόμενη προσφυγή της Ελλάδας στο Δικαστήριο Ε.Ε. αν δεν γίνουν δεκτές οι προτάσεις της χώρας τουλάχιστον κατά τον τρίλογο με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και πριν την οριστική μορφή του Κανονισμού.

Ως προς την πρώτη δέσμη για την κινητικότητα

Κατά τη συζήτηση για την πρώτη δέσμη μέτρων για την κινητικότητα, οι Υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ συμφώνησαν σε γενική προσέγγιση μόνο ως προς την Οδηγία για τη διαλειτουργικότητα των διοδίων και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ κρατών μελών, ενώ δεν κατέστη δυνατή η συμφωνία των Υπουργών για την οδηγία για την χρησιμοποίηση μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ενιαία ως σύνολο, παρά τις προσπάθειες που κατέβαλε η Προεδρία της Βουλγαρίας για το αντίθετο.
Ειδικότερα, ο Υπουργός στην παρέμβασή του για την οδηγία για τη διαλειτουργικότητα των διοδίων, εξέφρασε την ικανοποίηση της χώρας μας και ευχαρίστησε την Επίτροπο Bulc για τις προδιαγραφές που συμπεριλήφθηκαν στο κείμενο.
Ανακοίνωσε επίσης τη συνεργασία της Ελλάδας με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων για την εγκατάσταση ενός κοινού συστήματος διαλειτουργικότητας, σε μια προσπάθεια συμβολής της χώρας μας στην εφαρμογή της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ στις χώρες αυτές.
Ως προς την Οδηγία για την χρησιμοποίηση των μισθωμένων οχημάτων χωρίς οδηγό,  ο Υπουργός εξέφρασε  την ανησυχία του επειδή η οδηγία, με την προτεινόμενη μορφή της μπορεί να οδηγήσει στην καταστρατήγηση των διατάξεων για τις ενδομεταφορές, ειδικότερα  στην περίπτωση που μια εταιρεία εγκατεστημένη σε ένα κράτος μέλος μισθώνει οχήματα ταξινομημένα σε ένα άλλο κράτος.
Περαιτέρω, για τις υπόλοιπες νομοθετικές προτάσεις του Οδικού Πακέτου Ι, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  τόνισε, μεταξύ άλλων,  ότι « αν θέλουμε να καταλήξουμε σε συμφωνία, πέρα από τις τεχνικές λεπτομέρειες, θα πρέπει να συμφωνήσουμε στις θεμελιώδεις αρχές, με βάση τις οποίες θέλουμε να λειτουργεί η εσωτερική αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι αρχές αυτές είναι ο υγιής ανταγωνισμός, ο σεβασμός των θεμελιωδών δικαιωμάτων των εργαζομένων, η οδική ασφάλεια, η περιβαλλοντική διάσταση και η ψηφιοποίηση του κλάδου και  θα πρέπει να αποτυπωθούν στα κείμενα  με σαφή  τρόπο, ώστε να καθίσταται εφικτή η εφαρμογή και ο έλεγχος τους στην καθημερινή πρακτική των μεταφορών.»
Η συζήτηση μεταξύ των Υπουργών Μεταφορών επικεντρώθηκε στη νομοθετική πρόταση που αφορά την οδηγία για τις συνδυασμένες μεταφορές και την οδηγία για την προμήθεια καθαρών και ενεργειακώς αποδοτικών οχημάτων.
Ως προς την οδηγία για τις συνδυασμένες μεταφορές, ο Υπουργός δήλωσε την ικανοποίησή του καθώς για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια η Επιτροπή σε νομοθετικό κείμενο αναγνώρισε την ανάγκη δημιουργίας επενδυτικών κινήτρων εκ μέρους των κρατών μελών για την ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών, με την ταυτόχρονη χαλάρωση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, κάνοντας αποδεκτή μια πάγια θέση της χώρας μας.


Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας