17/10/2018 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΤΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 17/10/2018 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



08/10/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο «Πρώτο Πρόγραμμα» της Ελληνικής Ραδιοφωνίας με τους δημοσιογράφους κ. Μαρία Γεωργίου και κ. Βαγγέλη Παπαδημητρίου.


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλωσορίζουμε τον προσκεκλημένο μας, τον κ.  Χρήστο Σπίρτζη, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον οποίο έχουμε στην τηλεφωνική μας  γραμμή.
Καλή σας μέρα, καλή εβδομάδα να έχουμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σ’ εσάς και στους ακροατές σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μου επιτρέπετε να ξεκινήσω μ’ ένα πολιτικό ερώτημα κατ’ αρχάς κ. Υπουργέ. Ακούγονται πολλά αυτές τις μέρες και κυρίως αναφέρομαι σ’ ένα ζήτημα το οποίο ήταν άκρως οικονομικό, εξελίχθηκε όμως σε μια πολύ μεγάλη πολιτική κόντρα. Αναφέρομαι σ’ αυτό το οποίο συνέβη στο Χρηματιστήριο με τις Τράπεζες την προηγούμενη εβδομάδα. Υπήρξε μια πολύ μεγάλη κόντρα…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Την ίδια μέρα που απ’ ό,τι φάνηκε,  οι συντάξεις δε θα μειωθούν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοείται μετά τα ρεπορτάζ που έλεγαν ότι  συμφωνεί και  η κα Μέρκελ. Το συνδέετε δηλαδή αυτό ως αντιπολιτευτική τακτική, θεωρείτε ότι ήταν ένα στημένο παιχνίδι απ’ τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και όχι μόνο. Από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης  και συγκεκριμένων κύκλων ή οικονομικών συμφερόντων, θέλουν να έχουμε μια οπισθοδρόμηση ως χώρα και ως κοινωνία. Αυτό που λέμε εδώ και πάρα πολύ καιρό είναι ότι κάποιοι, δεν ήθελαν να βγούμε απ’ το μνημόνιο. Ήθελαν, να συνεχίσουμε να κινούμαστε στις  νεοφιλελεύθερες, ακραία νεοφιλελεύθερες πολιτικές που είναι ταυτόσημες και με το πρόγραμμά τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό όμως το οποίο καταγγέλλετε κ. Υπουργέ, είναι στα όρια της εθνικής μειοδοσίας. Ένα κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης  στην Ελλάδα να κάνει χρηματιστηριακό παιχνίδι εναντίον της χώρας, εναντίον των Τραπεζών;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ή να δημιουργεί κλίμα που να υπάρχει όλο αυτό το σκηνικό; Δεν είναι η πρώτη φορά. Θέλετε να σας θυμίσω από το ’15 μέχρι σήμερα πόσες φορές επιχειρήθηκε αυτό; Να θυμηθούμε αν θέλετε πόσες φορές, θεσμικά όργανα, βγήκαν και έκαναν πολιτικές παρεμβάσεις, θεσμικά οικονομικά όργανα θέλω να πω, έκαναν πολιτικές παρεμβάσεις στην ελληνική κυβέρνηση;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή αντί να δούμε τα προβλήματα  των Τραπεζών, κόκκινα δάνεια, τα στοιχεία των Τραπεζών, τη σύνθεσή τους, εξηγείται πολιτικά, δηλαδή μήπως βλέπουμε  άλλο ένα επεισόδιο στην κόντρα της κυβέρνησης με τον κ. Στουρνάρα; Δε λέω με την αξιωματική αντιπολίτευση. Βάζετε στο στόχαστρο και τον κεντρικό τραπεζίτη της χώρας, ως ευθύνες;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με συγχωρείτε, είναι κάτι άλλο; Ο κ. Στουρνάρας δεν ήταν  Υπουργός σε κυβέρνηση που στήριζε η Νέα Δημοκρατία; 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά είναι και ο κεντρικός τραπεζίτης της χώρας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα έχουμε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όμως κ. Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, αλλά τα τελευταία 3,5 χρόνια  ο κ. Στουρνάρας έχει κάνει δεκάδες παρεμβάσεις εναντίον της πολιτικής της κυβέρνησης, ως μη όφειλε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα ο κ. Στουρνάρας δεν είναι μέλος της κυβέρνησης, ο κ. Στουρνάρας είναι ο κεντρικός τραπεζίτης. Η δουλειά του είναι να θωρακίζει τις Τράπεζες και την οικονομία, δεν είναι κυβερνητικό στέλεχος. 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς αυτό λέω κι εγώ και φαντάζομαι ότι τις παρεμβάσεις που εννοώ και αναφέρω, τις θυμάστε κι εσείς, ως μη όφειλε ως κεντρικός τραπεζίτης. Ακριβώς αυτό λέω. Επομένως είναι προφανές ότι έχουμε ένα τραπεζικό σύστημα που κανονικά θα έπρεπε να είναι σε τελείως διαφορετική λειτουργία, θα έπρεπε να έχουν αρχίσει να χρηματοδοτούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ώστε ή ελληνική οικονομία να πάρει πολύ πιο γρήγορα μπροστά. Δεν έχουμε δει κάτι τέτοιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα στις συνθέσεις των Τραπεζών, δεν έχει ο κ. Στουρνάρας λόγο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Συγνώμη, ο κ. Στουρνάρας έχει απόλυτο λόγο στο τί συμβαίνει μέσα  στις Τράπεζες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα στη σύσκεψη που έγινε για τις Τράπεζες γιατί εκλήθησαν οι Διοικήσεις των Τραπεζών και ο κ. Στουρνάρας για να τα συζητήσετε αυτά κι έγινε μεταξύ κυβερνητικών στελεχών;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για ποιο λέτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τη σύσκεψη που έγινε τη μέρα που είχαμε τη μεγάλη πτώση στο Χρηματιστήριο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς ο κεντρικός τραπεζίτης έπρεπε να έχει λάβει ήδη μέτρα αν θέλετε τη γνώμη μου  και να βοηθήσει σε μια τέτοια στιγμή. Είδατε εσείς κάποια τέτοια αντίδραση και δεν την παρακολούθησα εγώ;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα έπρεπε να δημοσιοποιηθεί δηλαδή; Δε μπορεί να έχουν ληφθεί μέτρα; Δηλαδή γίνονται όλα με δημοσιοποίηση; Έχει ενημερωθεί η Ευρωπαϊκή  Κεντρική Τράπεζα γι’ αυτό εν πάση περιπτώσει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταλαβαίνετε πάρα πολύ καλά τί λέω και θυμάστε, όποτε υπήρχε οικονομική κρίση, ανεξάρτητα ποια κυβέρνηση  υπήρχε, ποιοι κινητοποιούνταν, ποιοι έπρεπε να κινητοποιηθούν για ν’ αντιμετωπισθεί και πώς αντιμετωπιζόταν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να το κλείσουμε αυτό το κεφάλαιο, ήσαστε νομίζω πολύ δεικτικός και ιδιαίτερα αποκαλυπτικός, δεν κρυφτήκατε πίσω από τα λόγια σας κ. Σπίρτζη, το έχετε αυτό το χάρισμα, εντός ή εκτός εισαγωγικών, να το πω.
Να περάσουμε σε μερικά θέματα τα οποία νομίζω ότι θ’ απασχολήσουν την αμέσως επόμενη περίοδο όλους τους πολίτες της Αθήνας, δηλαδή ουσιαστικά την πλειοψηφία των ανθρώπων της χώρας μας.  Περιμένουμε πώς και πώς όλοι μας την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, να σταματήσουν  τα αυτοκίνητα στην Αθήνα, είναι ένα όνειρο που το έχουμε όλοι, να ανθρωπεύσει λίγο περισσότερο  η πρωτεύουσα, να εκσυγχρονιστούν τα δημόσια μέσα συγκοινωνίας και όλο πάμε από αναβολή σε αναβολή.  Τί γίνεται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σ’ αυτό το πλαίσιο κατ’ αρχάς με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν λίγους μήνες για την ανάπλαση της Αθήνας και με τους ανθρώπους που τοποθετήθηκαν εκεί  και έχουν μια πολύ βαριά ιστορία γύρω από θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας, πιστεύω ότι έχει ξεκινήσει μια  πολύ συστηματική δουλειά για μια σειρά από πολύ  μεγάλες και μικρότερες δράσεις που θα  αλλάξουν τη ζωή μας, τη ζωή   στο λεκανοπέδιο, κυρίως στο κέντρο της πόλης.
Καταλαβαίνουμε όλοι ότι οτιδήποτε αλλάζει έτσι όπως είναι η δομή της πόλης και αυτό πρέπει να το δούμε, οτιδήποτε αλλάζει στο  Δήμο Αθηναίων, επηρεάζει ακόμη και τον πιο απομακρυσμένο οικισμό στο λεκανοπέδιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Παρά ταύτα κ. Σπίρτζη υπήρξε μια αναστάτωση τις τελευταίες μέρες και θέλουμε να σας ρωτήσουμε γι’ αυτό, γι’ αυτή την τροπολογία, για τη δραστηριοποίηση ιδιωτικών ΚΤΕΛ σε αστικά δρομολόγια τόσο στον ΟΑΣΑ όσο και στης Θεσσαλονίκης. Τί ακριβώς έχει γίνει, τί ακριβώς περιλαμβάνει αυτή η τροπολογία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε νομίζω ότι υπήρχε κάποια  ανησυχία από την τροπολογία, αλλά από την άγνοια του τί ψηφίστηκε…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θα το ρωτήσω ευθέως κ. Σπίρτζη, γιατί ξέρω ότι δεν κρύβεστε: Θα ιδιωτικοποιηθεί μέρος ή όλο των δημοσίων συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσο υπάρχει ο ΣΥΡΙΖΑ με Πρωθυπουργό το Αλέξη Τσίπρα, δεν πρόκειται  να γίνει τέτοιο πράγμα. Τέτοια πολιτική ανήκει σε άλλους χώρους,  είναι γνωστοί οι χώροι, είναι κυρίως η νεοφιλελεύθερη Νέα Δημοκρατία και όσοι προτίθενται να στηρίξουν τέτοιους χώρους για να κυβερνήσουν τη χώρα.
Αλλά επειδή αυτό είναι ένα πολύ μακρινό θέμα, δε θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια, δε μπαίνει θέμα ιδιωτικοποιήσεων των δημοσιών αστικών συγκοινωνιών. Μπαίνει όμως ένα θέμα, που είναι άλλης τάξης μεγέθους, μπαίνει ένα θέμα του πώς σχεδιάζουμε τις αστικές συγκοινωνίες και τις περιαστικές συγκοινωνίες στην περιφερειακή ενότητα  Θεσσαλονίκης και στην περιφερειακή ενότητα Αττικής. Αν κάνατε τον κόπο και διαβάζατε το σχέδιο νόμου θα βλέπατε ότι η Αττική και η Θεσσαλονίκη έχουν εξαιρεθεί από τους  διαγωνισμούς που προβλέπει η οδηγία, ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός, και έχουν εξαιρεθεί ακριβώς για το λόγο ότι έχουμε επιλέξει να έχουμε δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα την όποια δραστηριοποίηση ΚΤΕΛ  θα έχουμε σε άλλες περιοχές εκτός Αθήνας – Θεσσαλονίκης;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη έχουμε ΚΤΕΛ, απλά στις άλλες περιοχές θα γίνουν οι διαγωνισμοί όπως προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός, στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη τα ΚΤΕΛ θα ενταχθούν, και αυτό λέει επί της ουσίας η τροπολογία, θα ενταχθούν στο σχεδιασμό του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕ για να έχουμε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο κι ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο των συγκοινωνιών των δυο περιφερειακών ενοτήτων.
Να το πω με πιο απλά λόγια. Δε μπορεί αυτή τη στιγμή στην Αττική να έχουμε μετρό, τραμ, προαστιακό, μέσα σταθερής τροχιάς, λεωφορεία, τρόλεϊ, σε λίγο ηλεκτρικά λεωφορεία και τα ΚΤΕΛ που  υπάρχουν ή και τα άλλα μέσα να ακολουθούν έναν σχεδιασμό και  γραμμές προηγούμενων δεκαετιών. Δε γίνεται όλες οι γραμμές των ΚΤΕΛ να εκκινούν από την Ανατολική Αττική για να καταλήγουν στο Πεδίο του Άρεως, διερχόμενοι από 10 σταθμούς του μετρό και αρκετούς του προαστιακού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα αυτό που λέτε είναι ότι θα γίνει επανασχεδιασμός και θα γίνει  μια προσπάθεια να μειωθούν, προσπαθώ να το πω όσο πιο απλά, να μειωθεί η δραστηριότητα των ΚΤΕΛ. Αυτό λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σ’ επίπεδο τέτοιων κύριων γραμμών θα μειωθεί η δραστηριότητα των ΚΤΕΛ. Αυτό επίσης όμως που θα γίνει, είναι κάτι που δεν υπάρχει σήμερα. Δε γίνεται παραδείγματος χάριν ο πολίτης  στον Ωρωπό να περιμένει μία ή δύο ώρες για να πάρει ένα λεωφορείο  των  ΚΤΕΛ και να μην υπάρχει μια συχνή αν θέλετε τακτική, προγραμματισμένη επικοινωνία του Ωρωπού με κάποιο σταθμό του προαστιακού κοντά, αντί να γίνονται επί της ουσίας ταξίδια δύο ωρών στο κέντρο της Αθήνας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σωστό ακούγεται.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ούτε μπορεί να επιβαρύνεται το κέντρο της πόλης και οι βασικές αρτηρίες με δεκάδες λεωφορεία ανά ώρα και να έχουμε ένα σχεδιασμό που είχαμε το 1960 για τα ΚΤΕΛ. Άρα, αυτό που προβλέπεται στην Αττική, είναι τα ΚΤΕΛ να ενταχθούν στο σχεδιασμό του ΟΑΣΑ..Και τα ΚΤΕΛ και τα λεωφορεία της ΟΣΥ, ώστε να έχουμε ένα νέο σχεδιασμό που να μεταφέρουν τους πολίτες από τις γειτονιές της πόλης στους σταθμούς των Μέσων Σταθερής Τροχιάς και να προχωρήσουμε. Να έχουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και στη Θεσσαλονίκη το ίδιο; Γιατί ξέρετε ότι εκεί τα προβλήματα   με τον ΟΑΣΘ είναι ακόμη μεγαλύτερα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε, στη Θεσσαλονίκη είναι χειρότερα τα πράγματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια,  γι’ αυτό σας ρωτώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Διότι κάποιοι πρόβλεψαν, το 2003 και το 2011, το μεταφορικό έργο των ΚΤΕΛ, να το φορτώσουν στις πλάτες του ΟΑΣΘ, δίνοντας μετοχές του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, άρα παίρνοντας μερίσματα τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΘ και επιβαρύνοντας τον ΟΑΣΘ με πολύ  μακρινές γραμμές και έξω από το νομό Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν κάποιες γραμμές που εξυπηρετούν κάποιους μακρινούς οικισμούς, οι οποίοι δεσμεύουν από τον ΟΑΣΘ 58 οδηγούς, δε ξέρω αν καταλαβαίνετε το νούμερο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πολύ μεγάλο, καλά δεν το ερμηνεύουμε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι απίστευτο. Χωρίς όμως αυτές οι περιοχές να είναι οι αστικές περιοχές της Θεσσαλονίκης που είχε ο ΟΑΣΘ στην αρμοδιότητά του και που δεν εξυπηρετούνται όπως έπρεπε. Γιατί όταν ένας τέτοιος φορέας παίρνει γεωγραφικά να καλύψει πολύ μεγαλύτερη έκταση, αυτό πρέπει να συνοδεύεται με προμήθεια λεωφορείων, με προσλήψεις εργαζομένων σε κρίσιμες ειδικότητες όπως είναι οι οδηγοί ή τεχνίτες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά πότε θα έχουμε συγκοινωνία; Ξέρετε τον πολίτη τον ενδιαφέρει …
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό που είχαμε όμως -και εδώ μπορεί να βγάλει κανείς τα συμπεράσματά του ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες-, είναι, ότι  αντί για 37 εκατομμύρια για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, βρήκαμε στον ΟΑΣΘ 700 ευρώ. Δε βρήκαμε τον αριθμό των οδηγών που έπρεπε να υπάρχει
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν κατάλαβα κ. Σπίρτζη, το έχω ξανακούσει αυτό και από τον κ. Στέλιο Παππά και είναι πολύ σοβαρή καταγγελία. Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι τα φάγανε; Εγώ ρωτάω ευθέως.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι προφανώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιοι είναι αυτοί; Υπάρχει εξέταση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Διοίκηση του ΟΑΣΘ όταν ήταν ιδιωτικός. Βεβαίως υπάρχει. Και εφόσον είναι σε εκκαθάριση ο ΟΑΣΘ, αυτά το αναδεικνύουμε οφείλουμε να τα αναδείξουμε, για να βγάλουν και οι πολίτες τα συμπεράσματά τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια τον πολίτη στη Θεσσαλονίκη εκτός από αυτό, τον ενδιαφέρει και πότε θα έχει συγκοινωνίες, το γνωρίζετε καλύτερα από εμένα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άμα έχεις φάει μερικά εκατομμύρια ευρώ βέβαια πρέπει να πας μέσα, αν υπάρχουν ευθύνες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Την πρώτη χρονιά λειτουργίας του δημόσιου ΟΑΣΘ, είχαμε 45 εκατομμύρια λιγότερο κόστος από τα χρήματα του ελληνικού λαού. Με τι χρήματα θέλετε να κάνουμε ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και να έχουμε ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες και ποσοτικές αστικές συγκοινωνίες σε σχέση με την πυκνότητα και τη συχνότητα των δρομολογίων, όταν γινόταν το πάρτι που γινόταν. Με τι χρήματα; Όταν αυτά τα χρήματα κατευθύνονταν σε δρόμους που κατά τη γνώμη  μου δεν έπρεπε, με τι χρήματα θα γινόταν η ανανέωση του στόλου και θα είχαμε και σύγχρονα συστήματα; Αυτή τη στιγμή υπάρχουν συστήματα που μπορείς να ρυθμίζεις την πυκνότητα των Γραμμών και των δρομολογίων όλων των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, ανάλογα με τον αριθμό των πολιτών και των κινητών που οι κεραίες κινητής μπορούν να μετρήσουν.  Και στη χώρα μας συζητάμε αν θα πάμε επιτέλους στα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας, σε μια στοιχειώδη, σύγχρονη αντιμετώπιση των Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που πλέον έχουμε. Δηλαδή δεν είναι δυνατό να έχουμε ολοκληρώσει τη Γραμμή του Προαστιακού από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι το αεροδρόμιο, να έχουμε αναβαθμίσει τη σιδηροδρομική Γραμμή από το σταθμό Λαρίσης ή από τον Πειραιά ή από το Κιάτο προς τη  βόρεια Αττική και ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε «βόρεια» και θα ήθελα να σας ρωτήσω για τη βόρεια Ελλάδα εγώ, γιατί θέλω να σας ρωτήσω για το Μετρό της Θεσσαλονίκης τι εικόνα έχουμε. Πότε θα έχουμε σταθμούς και Μετρό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι επιτέλους στην ολοκλήρωσή του, το ’19 όπως έχουμε …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα είστε συνεπής; Δηλαδή είστε εντός χρονοδιαγραμμάτων;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν το ’19; Το ’19 είναι δώδεκα μήνες. Πότε το ’19;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το ’19 σε δώδεκα μήνες θα έχουμε, αν θυμάμαι καλά ,είναι μετά το 1ο εξάμηνο του ’19 θα μπει το Μετρό σε δοκιμαστική λειτουργία στη Θεσσαλονίκη. Και το ’20 θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης για χρήση. Άρα πρέπει στη Θεσσαλονίκη να προσαρμοστούν  και οι συγκοινωνίες με τα λεωφορεία. Να έχουμε λοιπόν το θεσμικό μοντέλο να αξιοποιήσουμε και τον ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, γιατί σήμερα και οι αστικές μεταφορές και οι περιαστικές μεταφορές γίνονται μόνο με λεωφορεία και ένα μέρος με Προαστιακό.Αύριο θα γίνεται με την κεντρική Γραμμή των Μετρό και σε ελάχιστο καιρό στη συνέχεια θα μπορεί να γίνεται και με πιο διευρυμένο δίκτυο του Μετρό, αλλά και με αστικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη να μου επιτρέψετε γιατί μας πιέζει λίγο ο χρόνος γι’ αυτό σας διακόπτω και με συγχωρείτε γι’ αυτό, πριν από λίγες μέρες είχατε μια ηχηρή κόντρα –δεν θα το έλεγα ισχυρή, ηχηρή- με τον κ. Κώστα Μπακογιάννη.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν ήταν κόντρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ηχηρή πάντως ήταν και μας έκανε εντύπωση σε όλους γιατί ξαφνικά. Πολλοί σκέφτηκαν ότι επειδή μάλλον παίρνει την απόφαση ο κ. Μπακογιάννης να κατέβει στο Δήμο της Αθήνας, ανεβαίνουν οι τόνοι και από τα κυβερνητικά στελέχη.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, ίσα - ίσα. Είχαμε μια διαφωνία σε σχέση με τα έργα Υποδομών της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, θεωρώ ότι το κλίμα με τον κ. Μπακογιάννη είναι τουλάχιστον πολιτισμένο, να μην πω φιλικό. Αλλά υπάρχουν πολιτικές διαφωνίες που γνωρίζετε όλοι ότι υπάρχουν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σαφώς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μακάρι να είχαμε και με άλλα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.. ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τον κ. Μητσοτάκη προφανώς λέτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δε λέω τον κ. Μητσοτάκη μόνο. Μακάρι να είχαμε και με άλλα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας ένα επίπεδο διαφωνίας σαν αυτό που έχω με τον κ. Μπακογιάννη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη θέλω να μου πείτε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Συνεχίζεται μια ανακατωσούρα: πάω να βάλω την κάρτα μου μια ανοίγει, μια δεν ανοίγει, σπρωχνόμαστε όλοΙ. Το βασικό παράπονο είναι ότι καθυστερούν τα μηχανήματα στα τρένα. Και το άλλο είναι ότι δεν έχουν πολλοί σταθμοί τα γνωστά μας εκδοτήρια, όπου όποιος δυσκολεύεται θα πάει και θα βγάλει. Έχουν λίγοι σταθμοί. Αυτά είναι τα δύο βασικά παράπονα που φτάνουν σε εμάς τουλάχιστον.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να το δούμε λίγο από πιο μακριά, γιατί το βλέπουμε συνήθως από μέσα. Λοιπόν, ποια είναι η αλήθεια; Η αλήθεια είναι ότι πρώτον πολλοί από εμάς δεν έχουμε ακόμη πάει να βγάλουμε κάρτες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν τη χρειαζόμαστε όλοι βέβαια την κάρτα. Κάποιοι χρησιμοποιούν περιστασιακά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι κυρία Γεωργίου δε συμφωνώ μαζί σας.  Τη χρειαζόμαστε όλοι την κάρτα, γιατί με την κάρτα, δεν έχεις ανάγκη να σταθείς σε κανένα μηχάνημα και επομένως και οι αστικές συγκοινωνίες δεν έχουν την ανάγκη να έχουν προσωπικό σε όλους τους σταθμούς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απλοποιείται η ζωή μας, ναι μπορεί να έχετε δίκιο σε αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι κ. Παπαδημητρίου να πάμε λίγο και στο παρακάτω. Και να γίνεται αυτό που για χρόνια γινόταν με τα Ταμεία της ΣΤΑΣΥ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια είναι αλήθεια ότι μας τρόμαξε η διαδικασία έκδοσης των καρτών. Φαινόταν εξαιρετικά δύσκολη. Είναι αλήθεια ότι έβγαλα στο παιδί μου και ήταν εξαιρετικά εύκολη η διαδικασία οφείλω να το πω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία. Σήμερα λοιπόν που μπορεί κάποιος να κάνει μια αίτηση μετά τα προβλήματα που ξεπεράστηκαν με την Αρχή Προσωπικών Δεδομένων και με άλλες καταστάσεις, κάνεις μια αίτηση από το διαδίκτυο και σου έρχεται η κάρτα στο σπίτι σου. Δεν έχεις κανένα λόγο να μη βγάλεις μία κάρτα και όποτε και όσο θέλεις τη φορτίζεις με πάρα πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Παραδείγματος χάριν γίνεται μια συζήτηση για τα μισά εισιτήρια που δεν υπάρχουν στα μηχανήματα. Βγάζεις μια κάρτα με τα απαραίτητα πιστοποιητικά και το σύστημα ξέρει ότι αυτή η κάρτα χρεώνεται με μισό εισιτήριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εδώ να πούμε στους ακροατές για όσους δεν το ξέρουν ότι δεν βγάζουν από τα μηχανήματα μισά, πρέπει να έχουν κάρτα όσοι έχουν μειωμένο εισιτήριο. Έτσι δεν είναι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς. Ή να στηθούν στην ουρά στο γκισέ.  Αυτό γίνεται γιατί δεν έχει βρεθεί μηχάνημα ακόμη που να αναγνωρίζει αν εγώ είμαι μαθητής, φοιτητής, συνταξιούχος και να μου δώσει μισό εισιτήριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σωστά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οπότε είναι απολύτως λογικό να βγάλουμε μια κάρτα που το εμπεριέχει αυτό ως πληροφορία. Το δεύτερο είναι ότι υπήρξε ένα πρόβλημα γιατί όπως έγινε ο διαγωνισμός και η αναβάθμιση των παλιών τηλεφωνημάτων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που ήταν από άλλο φορέα τα μηχανήματα δηλαδή που υπήρχαν στο Μετρό αναβαθμίστηκαν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με άλλο διαγωνισμό. Αυτός ο διαγωνισμός έγινε από άλλο φορέα, όπως είχε προγραμματιστεί το 2014 και δεν υπήρχαν οι χρονικές εκείνες προβλέψεις που να επιτρέψουν τη γρήγορη αλλαγή των μηχανημάτων αυτών. Τα μηχανήματα αυτά είναι έτοιμα και εντάσσονται στο Μετρό. Επομένως πιστεύω ότι αμέσως επόμενο διάστημα δεν θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τα μηχανήματα. Θα υπάρχει με τα γκισέ, γι’ αυτό και προτείνω όλοι μας να βγάλουμε μια κάρτα και να λύσουμε αυτά τα προβλήματα. Και το τρίτο είναι σε περιοχές που δεν έχουμε Μέσα σταθερής Τροχιάς άρα σημεία πώλησης ή έκδοσης καρτών και έχουμε μόνο στάσεις των λεωφορείων, -που εκεί υπάρχει θέμα και υπάρχει από την πρώτη στιγμή που εφαρμόστηκε το ηλεκτρονικό εισιτήριο θέμα-, μιας και αρκετά περίπτερα και σημεία που πουλούσαν το χάρτινο εισιτήριο, δεν ήθελαν να πουλάνε ηλεκτρονικό εισιτήριο. Και μπορείτε να καταλάβετε κι εσείς από εκεί και πέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σπίρτζη να σας ευχαριστούμε πολύ, δυστυχώς μας πιέζει ο χρόνος. Καλή συνέχεια να έχετε, καλή εβδομάδα, να είστε καλά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας