17/10/2018 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΤΑ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 17/10/2018 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΝΑΚΩΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



10/10/2018

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην ΕΡΤ3 και το δημοσιογράφο κ. Χρήστο Γιαννούλη

Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας. Καλώς ήρθατε για ένα ακόμη βράδυ στο «Δια ταύτα» στον τηλεοπτικό θάλαμο της ΕΡΤ 3 και στην εκπομπή που κάθε Τρίτη και Τετάρτη Πέμπτη και Παρασκευή, προσπαθεί να φωτίσει, να μπει στο δια ταύτα γεγονότων της επικαιρότητας, αλλά και προσώπων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Έτσι πιστεύω ότι θα πορευτούμε και σήμερα με τη βοήθεια του προσκεκλημένου μας του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη. Μια καλησπέρα απευθείας στην Αθήνα.
Καλησπέρα κ. Σπίρτζη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλησπέρα κ. Γιαννούλη και καλησπέρα στους ακροατές σας.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Θα ήθελα πάρα πολύ να χρησιμοποιήσω την άλλη ανάγνωση του προσδιορισμού του υπουργείου σας, το Μεταφορών σε μια μεταφορική πραγματικότητα. Αλλά δεν μας αφήνει η επικαιρότητα. Αρχίζουμε τώρα, επειδή το είχαμε συζητήσει και στην τελευταία μας συνάντηση εδώ στη Θεσσαλονίκη, αρχίζουμε τώρα τις πολιτικές διαφορές κυβέρνηση και αντιπολίτευση να τις λύνετε με τη Δικαιοσύνη; Διάβασα πρόσφατα μια πολύ αιχμηρή δήλωση του πρώην Υπουργού, του κ. Λοβέρδου που κάνει λόγο για μια χυδαία παρατεταμένη προεκλογική περίοδο η οποία θα βρει λύση και προφανώς και με τη Δικαιοσύνη. Θέλω ένα πρώτο σας σχόλιο για την ατμόσφαιρα που ηλεκτρίζεται επικίνδυνα με πολύ ευαίσθητα θέματα, τράπεζες, οικονομία, διαφάνεια, ανθρώπινη αξιοπρέπεια για το προσφυγικό, διαφθορά.
•     Για τις πολιτικές αντιπαραθέσεις

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, αυτά είναι θέματα που απασχολούν και την κοινωνία μας για δεκαετίες και τον πολιτικό κόσμο της χώρας. Θεωρώ ότι αυτά τα θέματα μας είχαν οδηγήσει και στην περιπέτεια που έζησε ο ελληνικός λαός τα τελευταία 10 χρόνια. Δηλαδή στα μνημόνια, σε μια απίστευτη ταλαιπωρία του ελληνικού λαού, στο να δώσουν κάποιοι ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας της χώρας. Θεωρώ ότι κάποιοι δεν έχουν αντιληφθεί και τις ευθύνες που είχαν με τις πολιτικές που είχαν ασκηθεί και με τις τακτικές που είχαν ασκηθεί και με το πλαίσιο που ο πολιτικός κόσμος της χώρας είχε μια άλλη λογική στη συνεργασία του με το οικονομικό σύστημα της χώρας, ή με τα media, ή με τη Δικαιοσύνη. Πιστεύω ότι τα τελευταία χρόνια όλοι έχουν καταλάβει πού πρέπει να κινηθεί η χώρα, πώς πρέπει να κινηθεί, πώς να υπάρχουν διακριτοί ρόλοι και διαφανείς ρόλοι όσον αφορά το πολιτικό σύστημα, τα media, τις εφημερίδες.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Θέλετε να μας βοηθήσετε όμως να το καταλάβουμε αυτό; Γιατί εγώ δυσκολεύομαι να το αντιληφθώ όταν παρακολουθώ το γραφείο του Πρωθυπουργού να κατηγορεί τον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης για σορτάρισμα. Μπορεί ως όρος να είναι εύηχος, αλλά είναι πολύ βαρύς στην πολιτική σκηνή.  Εξίσου βαρύς όρος, για να είμαι δίκαιος, είναι και αυτό που άκουσα ότι το αίμα των αθώων θυμάτων στο Μάτι λερώνει τα χέρια της κυβέρνησης. Αφορούσε και τον κ. Τσίπρα, αφορούσε και εσάς. Ναι λέγονται βαριές κουβέντες. Αυτό θέλω να πω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μην επιχειρούμε να βρούμε ένα τρόπο που διαφορετικά πράγματα θα τα προσεγγίσουμε. Εγώ μπορώ να συζητάω για πάρα πολλές ώρες και τα δυο. Να τα πιάσουμε όμως ένα – ένα.
Ξεκινάω από το δεύτερο με μια φυσική καταστροφή η οποία έφερε ένα πολύ δυστυχές αποτέλεσμα για συμπολίτες μας. Οφείλεται σίγουρα σε φαινόμενα που δε μπορεί να τα ελέγξει κανείς, όπως είναι τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Οφείλεται σε φαινόμενα και πολιτικές που έχουν μια σειρά από περιοχές της χώρας μας, στο να μπορούνε να χαρακτηριστούν επιεικώς επικίνδυνες. Και αυτά βαραίνουν τη Ν.Δ. και τον παλαιοκομματισμό στη χώρα, γιατί πολλοί έχουν χτίσει πολιτικές καριέρες στο πώς ήταν η πολιτική της γης, στο πώς εκβίαζαν και κρατούσαν όμηρους τους πολίτες στο να μην έχουν πολεοδομημένη γη, στο πώς κάθε τριετία – τετραετία δίνονταν στα αυθαίρετα χτίσματα ρεύμα, νερό και όλα τα υπόλοιπα που έχει ζήσει ο ελληνικός λαός τις προηγούμενες δεκαετίες. Και προφανώς, υπάρχουν ή μπορεί να υπάρχουν και ευθύνες στον τρόπο αντιμετώπισης μιας φυσικής καταστροφής, στους ανθρώπους που είναι στο πεδίο, που έχουν τις υπηρεσίες που έχουν την ευθύνη αντιμετώπισης εκείνη τη στιγμή, που αυτές δεν υπάρχει κανένας λόγος να συγκαλυφθούν ή να μη διερευνηθούν.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Είναι μια συζήτηση που μπορεί να μην τελειώσει ούτε σε μια ώρα. Εγώ θέλω να σας ρωτήσω και πολιτικά και ανθρώπινα, έχετε πάρει κάποιο μάθημα; Δεν το λέω με τη σαρκαστική έννοια, ή με την κριτική έννοια, είναι κάτι που ενσωματώθηκε πλέον στη σκέψη σας, επειδή φυσικές καταστροφές θα συμβαίνουν, θα επαναλαμβάνονται και με μεγαλύτερη συχνότητα, ίσως και με μεγαλύτερη ένταση. Εκείνα που βάλαμε τα χεράκια μας και βγάλαμε τα ματάκια μας στο περιβάλλον και στο κλίμα, αλλά έχετε συνειδητοποιήσει κάτι ως δίδαγμα από όλη αυτή την ιστορία για το επόμενο που ίσως συμβεί;

•    Για τις φυσικές καταστροφές, την αντιμετώπιση τους και τις στρεβλώσεις στα θέματα περιβάλλοντος, χωροταξίας και πολεοδομίας
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ πρέπει να ωριμάσει όλη η ελληνική κοινωνία και όλο το πολιτικό σύστημα: Βεβαίως. Το έχω πει και πάρα πολλές φορές. Αυτό δεν είναι ένα θέμα της κυβέρνησης, της όποιας κυβέρνησης υπάρχει και μόνο. Είναι ένα θέμα του πώς αντιμετωπίζουμε τις φυσικές καταστροφές και μάλιστα το πώς αντιμετωπίζουμε μια σειρά από πολεοδομικά περιβαλλοντικά θέματα, που σαν κοινωνία δεν βλέπαμε και δεν επιμελούμασταν όλα αυτά τα χρόνια.
Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, ότι οι ίδιες συνθήκες, αν θέλετε, πολεοδομικές με το Μάτι υπάρχουν στη Χαλκιδική, για να μην πω ότι είναι και χειρότερες. Υπάρχουν πάρα πολλοί χείμαρροι, ρέματα, αντιπλημμυρικά έργα που για 10ετίες δε γίνονται, γιατί κάποιοι τα αμέλησαν. Αυτή είναι η καλή εκδοχή, ή κάποιοι δε θέλησαν να προχωρήσουν τις μελέτες για τη διευθέτηση και την οριοθέτηση των ρεμάτων για να μην ενοχλήσουν κάποια συμφέροντα που είχαν καταπατήσει αυτά τα ρέματα, που είχαν δραστηριοποιηθεί μέσα σε αυτά τα ρέματα.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Περιγράφετε πολύ γνωστές εικόνες.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Πολύ γνωστές. Αυτά λοιπόν δεν νομίζω ότι είναι θέμα του αρμόδιου υπουργείου Πολεοδομίας, ή Περιβάλλοντος ή των Εσωτερικών για να λυθούν αυτά τα θέματα και δυο ή τριών, ή τεσσάρων  Υπουργών. Αυτά είναι πραγματικά θέματα που πρέπει να ωριμάσει όλη η ελληνική κοινωνία και όλο το πολιτικό σύστημα για να ξεκινήσω από τους ανθρώπους που υπηρετούν το πολιτικό σύστημα, να μπει επιτέλους μια γραμμή και θεωρώ ότι με την απίστευτη τραγωδία που ζήσαμε το καλοκαίρι, έχουν όλοι συνειδητοποιήσει και έχουμε όλοι συνειδητοποιήσει τι γινόταν τα προηγούμενα χρόνια και πώς δεν πρέπει να αναπαράγουμε καμία στρεβλή ανάπτυξη σε αυτές τις περιοχές.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Καμία αντίρρηση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καμία αντίρρηση. Ξέρετε κ. Γιαννούλη το λέτε εσείς σε ένα διάλογο που γίνεται δημόσια αυτή τη στιγμή. Θέλετε να πάμε ακόμα και στις πληγείσες περιοχές να δείτε τη συμπεριφορά και τη στάση συγκεκριμένων συμπολιτών μας; που δε θέλουν να διανοιχθεί ένας δρόμος μη τυχόν και διαμελιστούν οικόπεδα που θέλουν να συνεχίσουν να είναι στη λογική της κατάτμησής τους και της εμπορευματοποίησής τους με τον αισχρό τρόπο που γινόταν τις περασμένες 10ετίες;
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Θέλετε να σας απαντήσω; Αν και δεν είναι αυτός ο ρόλος μου.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Μη λέτε λοιπόν ότι είναι αποδεκτό αυτό. Δεν είναι από όλους αποδεκτό.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Συμφωνώ μαζί σας, αλλά θα σας δώσω μια λίγο σκληρή ερμηνεία προσωπική. Ίσως δεν είναι ο ρόλος μου αυτός, γιατί αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν ότι μέσα στο πολιτικό σύστημα θα βρούνε μια άκρη. Είναι αυτό που έλεγε παλιά ο Βουτσάς σε μια ταινία «να τρυπώσω». Είναι οι άνθρωποι που σκέφτονται ότι εάν θα πάω στο πολιτικό γραφείο του Χρήστου Σπίρτζη, δεν εξαιρώ και εσάς  δηλαδή από αυτή την κριτική, ή στο πολιτικό γραφείο του πολιτευτή που κάνει πολιτικό τζόγο πάνω στα θύματα στο Μάτι, θα βρω ένα τρόπο να ξεφύγει η εφαρμογή του νόμου από εμένα. Προσωπικά το έχω δει πάρα πολλές φορές να συμβαίνει και είναι μια ίσως απλοϊκή ερμηνεία που δίνω στην δική σας ένσταση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Γιαννούλη, εν μέρει θα συμφωνήσω μαζί σας και εν μέρει θα μου επιτρέψετε ν’ ασκήσω κριτική σ’ αυτό που είπατε γιατί λέτε «δεν εξαιρώ ούτε εσάς». Να μη μ’ εξαιρέσετε, εξαιρώ εγώ τον εαυτό μου και εξαιρώ πολλούς συναδέλφους Βουλευτές.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Δε σας εξαιρώ από την υποψία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εξαιρώ πολλούς συναδέλφους Βουλευτές απ’ όλο το πολιτικό φάσμα και θα σας πω γιατί: Υπάρχουν  βουλευτές, πολιτικά στελέχη, ιδιαίτερα όσοι έχουν δραστηριοποιηθεί σε χώρους που σχετίζονται με αυτά τα θέματα, που δεν κάνουν εκπτώσεις. Δεν κάνουν εκπτώσεις δηλαδή στο αν πρέπει να έχουμε ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές, αν πρέπει να έχουμε επαρκείς οδεύσεις και οδικά δίκτυα, να έχουμε επαρκή διευθέτηση και οριοθέτηση και αντιμετώπιση των ρεμάτων και των πλημμυρών. Αυτό όμως σημαίνει ότι και η Τοπική Αυτοδιοίκηση παίρνει τις δικές της ευθύνες, που δεν τις έχει πάρει μέχρι τώρα, αυτό που γίνεται για δεκαετίες είναι να παίζεται ένα μπαλάκι μεταξύ Δήμων, Περιφερειών και Κεντρικής Διοίκησης, ποιανού αρμοδιότητα είναι χωρίς να θελήσει κανείς να το προχωρήσει, να το προχωρήσει ως ουσιαστικό έργο και θεωρώ ότι τα τελευταία χρόνια, επιτέλους, και με το νόμο του «Κλεισθένη» αλλά και με τα έργα και την ωρίμανση των έργων που έχουν προγραμματιστεί, έχουμε κάνει πάρα πολλά βήματα σε σχέση τουλάχιστον με την αντιπλημμυρική προστασία.
Δε θα έλεγα το ίδιο για άλλα προβλήματα όπως είναι η δόμηση πάνω στους αιγιαλούς και τις παραλίες, όπως είναι το να έχουμε ελεύθερη πρόσβαση, όπως έχουν γίνει και πολύ σημαντικά βήματα σε σχέση με την πολεοδομική και τη χωροταξική νομοθεσία, μετά από δεκαετίες επιτέλους αναρτήθηκαν οι δασικοί χάρτες, να ξέρουμε πού είναι δάσος και πού όχι και μάλιστα έγινε μ’ έναν τρόπο που δεν είναι σε μια δογματική λογική. Δόθηκε η ευκαιρία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που δεν ανταποκρίθηκε στο σύνολό της, να δηλωθούν πού έχουμε οικιστικές πυκνώσεις, για ν’ αντιμετωπισθούν θέματα που το ίδιο το κράτος και η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει ευθύνη όλα αυτά τα χρόνια, έχει προχωρήσει το Κτηματολόγιο, έχουμε πραγματικά μία μεγάλη πρόοδο στο να προχωρήσουν πολεοδομικά σχέδια, αυτό όμως σημαίνει ότι όλοι κινούμαστε σαν κοινωνία σ’ αυτή την κατεύθυνση. Και υπάρχουν πάρα πολλές ομάδες πολιτών και συμφερόντων, που δε θέλουν να το αφήσουν αυτό να γίνει. Στις πληγείσες περιοχές κ. Γιαννούλη, για να είμαστε και απόλυτα κατανοητοί, ενώ υπάρχουν περιοχές που για πολλά χρόνια τώρα είναι εγκεκριμένα τα σχέδια πόλεως, δεν έχει γίνει ποτέ η πράξη εφαρμογής. Κάποιοι δε θέλουν να γίνει.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Και όχι μόνο στο Μάτι, αυτό είναι φαινόμενο σε όλη την Ελλάδα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Και αν σήμερα πάμε και ρωτήσουμε στις ίδιες περιοχές, αν όλοι οι πολίτες έχουν καταλάβει και όλο το πολιτικό σύστημα, η κοινωνία μας, τί έγινε και αν είναι ένας κοινά αποδεκτός τόπος ότι πρέπει τα ελάχιστα να τα έχουμε στους οικισμούς μας, θα δείτε ότι δεν είναι απόλυτα τα συμπεράσματα σ’ αυτή την κατεύθυνση. Λοιπόν, εκεί πρέπει να δοθεί μια μάχη σε άλλη κατεύθυνση.

    Για τις κατεδαφίσεις αυθαιρέτων

Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Για να μην επαναλάβω τη φράση «καμία αντίρρηση» και προκαλέσω πάλι την κριτική σας, θα σας πω την αμαρτία μου, ότι μου έρχεται μια καφενειακού τύπου ερώτηση που διατυπώνεται: Πότε θα γίνουμε κράτος. Και διατυπώνεται με λαϊκό τρόπο πολλές φορές. Εγώ βέβαια θα το προσαρμόσω σε μια πιο σοφιστικέ πτυχή. Το καλοκαίρι, μετά το Μάτι, διατυπώθηκαν δεσμεύσεις για την κατεδάφιση αυθαιρέτων στους αιγιαλούς και για τη διάνοιξη διόδων προς τη θάλασσα. Υπήρξε η πρώτη κίνηση, αποτυπώθηκε τηλεοπτικά, έχω την περιέργεια να ρωτήσω αν αυτές οι κατεδαφίσεις συνεχίζονται, αν θα συνεχιστούν και το χειμώνα που είναι νεκρός επικοινωνιακά χρόνος για το θέμα παραλίες- πρόσβαση - αυθαίρετα; Αν έχετε κάποια στοιχεία. αυτό θα με διευκόλυνε να καταλάβω τα επιχειρήματα που αναπτύσσατε νωρίτερα.
Χ.ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, βεβαίως. Απ’ ό,τι γνωρίζω το αρμόδιο Υπουργείο και η αρμόδια Υπηρεσία των επιθεωρητών Περιβάλλοντος, απ’ ό,τι μ’ έχει ενημερώσει δηλαδή ο Γιώργος Σταθάκης, συνεχίζουν να κατεδαφίζουν αυθαίρετες κατασκευές, ήταν χιλιάδες στην Αττική οι υποθέσεις που είδαν τελεσιδικήσει όλα αυτά τα χρόνια και στον αιγιαλό και την παραλία και στα ρέματα και δεν υπήρχε, όχι πολιτική διάθεση. αλλά οι στοιχειώδεις ενέργειες από τις αποκεντρωμένες Περιφέρειες για να προχωρήσουν σ’ αυτό που ο νόμος όριζε. Φαντάζομαι ότι κάτι αντίστοιχο θα γίνει με μεγάλη επιμέλεια από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη Περιφέρεια σε όλη την Ελλάδα και στην Κεντρική Μακεδονία, για να δούμε επιτέλους τί θα κάνουμε ως χώρα, ως κοινωνία σ’ αυτά τα θέματα. Γι’ αυτό είπα και πριν ότι δεν είναι θέμα ενός Υπουργού ή μιας κυβέρνησης.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Θα προχωρήσετε και σε νησιά μεγάλης τουριστικής αιχμής, για παράδειγμα στη Σαντορίνη, στη Μύκονο, όπου κι εκεί η αυθαιρεσία είναι δεύτερη φύση; Αν δεν κάνω λάθος.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η πολεοδομική νομοθεσία και οι δομές που υπάρχουν, π.χ., οι παλιές Πολεοδομίες που σήμερα είναι στους Δήμους, οφείλουν να κάνουν ελέγχους, οφείλουν να βγάζουν πρωτόκολλα κατεδάφισης, η αποκεντρωμένη Περιφέρεια μπορεί στη συνέχεια να υλοποιεί αυτά που ο νόμος εδώ και δεκαετίες ορίζει. Αναρωτιέστε γιατί όλες αυτές τις δεκαετίες δεν είχε γίνει τίποτα ή ελάχιστα;
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Να προσθέσω και τα 3,5 χρόνια, για να είμαστε δίκαιοι. Πολλές δεκαετίες, έχετε δίκιο, διαχείριση πολιτικής εξουσίας, θα προσθέσω και περίπου 3,5, 4 χρόνια…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να προσθέσετε τα 3-3,5 χρόνια και γι’ αυτό έχουμε αναλάβει και την πολιτική ευθύνη γι’ αυτό, αλλά θα μου επιτρέψετε να σας πω…
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Γιατί αυτό το καλοκαίρι είδα τον επικεφαλής της Πολεοδομίας στη Μύκονο να πέφτει θύμα ξυλοδαρμού, δεν το είδα πριν 10 χρόνια. Συνέβαινε προφανώς, αλλά αυτό το καλοκαίρι έγινε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι ακριβώς έτσι. Αν ψάξετε για στελέχη Πολεοδομιών στις Κυκλάδες και αλλού, θα δείτε ότι πολλά στελέχη Πολεοδομιών έχουν καταδικαστεί, έχουν πιαστεί να έχουν μια παραβατική συμπεριφορά και θα δείτε ότι παρ’ ότι αυτό δεν ήταν πλέον κοινό μυστικό, ήταν σε κοινή γνώση όλων, πάρα ταύτα οι πολεοδομικές παραβάσεις ανθούσαν.Δε νομίζω ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια, γιατί σε 3,5 χρόνια τέτοιες στρεβλώσεις δεκαετιών δε μπορείς να τις αντιμετωπίσεις.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Μακάρι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Άρα θεωρώ ότι τα βήματα που έγιναν, κι αν θέλετε το πολιτικό θάρρος που είχε η κυβέρνηση σε σχέση με τους δασικούς χάρτες, να το επαναλάβω, με το να προχωρήσει επιτέλους το Κτηματολόγιο, να προχωρήσουν τα πολεοδομικά και χωροταξικά σχέδια κι ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο που διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και το δημόσιο χώρο, είναι σε τελείως διαφορετική λογική και ταχύτητα από αυτήν που ήταν τις προηγούμενες δεκαετίες.
Γιατί ενώ ήταν έτοιμα μια δεκαετία σχεδόν οι μελέτες και οι χάρτες οι δασικοί δεν είχαν αναρτηθεί; Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα. Δε χρειάζεται να μπούμε σε άλλη κρίση, είναι από τα πλέον σημαντικά θέματα για τα πολεοδομικά μας ζητήματα. Να σας πω πού υπάρχει ευθύνη: Υπάρχει ευθύνη στις αρμόδιες Υπηρεσίες που δεν έχουν προχωρήσει, ενώ δεν έχουμε λόγο να κρύψουμε κάτι, που δεν έχουν προχωρήσει στην οριοθέτηση του αιγιαλού και της παραλίας, σ’ ένα μεγάλο κομμάτι της χώρας. Είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα που εδώ και δεκαετίες εκκρεμεί.

•    Για την έξοδο από τα Μνημόνια

Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ : Θα θυμηθώ και το Περιουσιολόγιο, που ήταν και μια πολιτική δέσμευση η οποία και αυτή εκκρεμεί, θεωρώ ότι είναι στην ίδια κρισιμότητα με τους δασικούς χάρτες και αυτό που είπατε. Θέλω τώρα να κάνω ένα απλό ερώτημα, εάν ο ΣΥΡΙΖΑ, τα στελέχη του, κυβέρνηση και κόμμα, διατηρούν ακόμα το ηθικό πλεονέκτημα, κάτι που η αντιπολίτευση το αμφισβητεί πολύ έντονα πλέον κ. Σπίρτζη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η αντιπολίτευση, δεν υπάρχει κάτι που να μην αμφισβητεί, αλλά έχουμε και την ανοχή και την κατανόησή της. Και να δεχθούμε όλη αυτή την ακραία αν θέλετε στάση που κρατάει τα τελευταία χρόνια, ως την αυτοκριτική της. Δυστυχώς όμως, κι αυτό συνδέεται με την προηγούμενη ερώτηση που κάνατε και δεν απαντήθηκε, βλέπουμε ότι δεν έχει βάλει μυαλό.
Βλέπουμε δηλαδή ότι αυτά τα 3,5 χρόνια που ο ελληνικός λαός και η κυβέρνηση έδιναν τη μάχη για να τελειώνουμε με τα μνημόνια, για να γυρίσουμε σελίδα, για ν’ ανακτήσουμε αν θέλετε κομμάτι της εθνικής κυριαρχίας που παρέδωσαν με μεγάλη άνεση κάποιοι άλλοι…
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Το ανακτήσαμε δηλαδή; Αυτό ισχυρίζεστε;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως το ανακτήσαμε. Αν ρωτάτε ότι δεν το έχουμε ανακτήσει γιατί πρέπει να τηρούμε τους όρους και τους κανόνες που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η ευρωπαϊκή νομοθεσία, φαντάζομαι ότι


φαντάζομαι ότι απευθύνεστε σε πολιτικούς χώρους που θέλουν τη χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Φαντάζομαι ότι είναι πολύ συγκεκριμένες αυτές οι πολιτικές δυνάμεις, δεν κάνουμε μια τέτοια συζήτηση αυτή τη στιγμή.
Το υπόλοιπο μέρος της εθνικής κυριαρχίας που παραδόθηκε, προφανώς ανακτήθηκε. Και η χώρα δεν είναι αυτή τη στιγμή στη φάση που για οτιδήποτε χρειαζόταν να κάνει, έπρεπε να πάρει την έγκριση των Θεσμών.
Αυτή τη στιγμή έγκριση παίρνει στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που έχουμε, σ’ επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και σ’ αυτά που έχουμε αναλάβει τα προηγούμενα χρόνια, τα οποία όμως δεν έχουν καμία σχέση με αυτό που γινόταν κάθε τρεις και λίγο και με αυτά που ζήσαμε τα τελευταία 8-9 χρόνια, έχουμε την τελευταία κυβέρνηση και σαν κοινωνία, ό,τι και να γινόταν στη χώρα να μην ήταν επιλογές της χώρας. αλλά να ήταν επιλογές άλλων.
Επομένως, για να επανέλθουμε στο ερώτημά μας, προφανώς η αξιωματική αντιπολίτευση και όχι μόνο, αυτά τα 3,5 χρόνια, με περισσή αν θέλετε, όχι τόσο καλή στάση, για να μη τη χαρακτηρίσω διαφορετικά, συνεργαζόταν με στελέχη είτε των θεσμών είτε διεθνών Οργανισμών, παραπληροφορούσαν, έδιναν μια άλλη πληροφόρηση για τη χώρα μας και απ’ ό,τι φάνηκε και όχι μόνο σε σχέση με το μνημόνιο αλλά σε σχέση και με εθνικά θέματα…
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Κύριε Υπουργέ με συγχωρείτε για τη διακοπή, γιατί είναι και επίκαιρο, δηλαδή σήμερα υπήρξε μια προσέγγιση ότι η Νέα Δημοκρατία δε θέλει ν’ ακούγονται και ναι γίνονται καλά πράγματα για τη χώρα, όπως η αναβάθμιση των Τραπεζών που είναι και στην επικαιρότητα από τον οίκο Fitch ή την αναθεώρηση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Αυτό πραγματικά το πιστεύετε, ότι έναντι του πολιτικού οφέλους….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν το πιστεύουμε απλά κ. Γιαννούλη, το έχουμε ζήσει. Το έχουμε ζήσει σε κάθε στιγμή που γινόταν διαπραγμάτευση και αξιολόγηση για τη χώρα, το έχουμε ζήσει στο να έρχονται οι Θεσμοί και να έχουν άλλη πληροφόρηση και να έχουν ενημερωθεί από στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης , το έχουμε ζήσει από πρώην Υπουργούς της κυβέρνησης, της Νέας Δημοκρατίας που κατέχουν διακριτές θέσεις σήμερα σε ελεγκτικούς διακριτούς φορείς όπως η Τράπεζα της Ελλάδος και υπηρετούν μια άλλη πολιτική.
Πώς δεν το έχουμε ζήσει; Το έχουμε βιώσει, δεν είναι υπόνοια. Είναι μια πραγματικότητα, δυστυχώς και είναι μια πραγματικά δυστυχώς, ότι αυτό που ζούσαμε με τα μνημόνια είναι η πολιτική πρόταση της Νέας Δημοκρατίας και του νεοφιλελευθερισμού.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Μου κάνει εντύπωση όμως, εκεί μπερδεύομαι καμιά φορά..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί μπερδεύεστε;
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Όχι μ’ εσάς, θα σας πω τί εννοώ, αν διαβάσετε σήμερα στο διαδίκτυο, διαπρύσιος κήρυκας των απολύσεων στο Δημόσιο είναι για παράδειγμα ο κ. Στέφανος Μάνος ο οποίος έκλεισε αν δεν κάνω λάθος την πολιτική του θητεία ως Ευρωβουλευτής –ή τον μπερδεύω με τον κ. Ανδριανόπουλο του ΠΑΣΟΚ;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τον μπερδεύετε με τον κ. Ανδριανόπουλο. Δεν έχει σημασία.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Πάντως έκλεισε την πολιτική του καριέρα ως ταύρος εν υαλοπωλείω, αν θυμάστε τον κομματικό του σχηματισμό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακούστε, ο κ. Στέφανος Μάνος, εγώ θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής σ’ αυτά που πιστεύω, είναι ένας πολιτικός που ήταν πάντα και τολμηρός σ’ αυτά που έκανε, έχει προσφέρει στη χώρα πολύ μεγάλο έργο κυρίως σε θέματα που δε σχετίζονται με την οικονομία, αλλά με τη χωροταξία και με άλλα τέτοια θέματα και έχει την πολιτική προσέγγιση που διαφωνούμε σε όλους τους τόνους και με κάθε τρόπο μαζί του σε σχέση με την οικονομία, με το κοινωνικό κράτος και με όλα τα υπόλοιπα.
•      Για το νόμο που ψηφίστηκε που αφορά και την ίδρυση και λειτουργία Υδατοδρομίων
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Ατυχής η αναδρομή στο παρελθόν. Θα επανέλθουμε τώρα σε κάτι: Ξέρετε, στην απώλεια αυτή υπάρχει μια δυσανεξία στο τάξιμο. Από τη δεκαετία του ’80 μας είχαν τάξει μετρό, μας είχαν τάξει υποθαλάσσια αρτηρία, μας είχαν τάξει θαλάσσια συγκοινωνία με δελφίνια, μας είχαν τάξει ναυτιλιακή σύνδεση με τα νησιά σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, μας είχαν τάξει πολλά και νιώθω υποχρέωση να σας ζητήσω ενημέρωση, πληροφορίες, για κάτι σημαντικό που φαίνεται ότι έγινε τις τελευταίες μέρες κι έχει χαθεί κάτω από το βάρος μιας ίσως και ανούσιας δημόσιας συζήτησης.
Αναφέρομαι στα υδατοδρόμια. Αναφέρομαι σε μια θεσμική πρόοδο που έγινε, γιατί αν δεν κάνω λάθος, αυτή τη φορά δεν κάνω λάθος πιστεύω σαν το «Μάνος – Ανδριανόπουλος», ο μόνος που είχε άδεια υδατοδρομίου ήταν ο αείμνηστος Πρόεδρος του ομίλου ΑΝΤ-1 στο Πόρτο Χέλι. Ένα υδατοδρόμιο μου φαίνεται λειτουργούσε στην Ελλάδα με επίσημη άδεια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δε το γνωρίζω αν υπήρχε στο Πόρτο Χέλι, γνωρίζω όμως ότι την τελευταία δεκαετία που γίνεται τόσο μεγάλη συζήτηση για τα υδατοδρόμια…
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Εκεί κι αν υπήρχε τάξιμο με τα υδατοδρόμια για τα υδροπλάνα…
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουν αδειοδοτηθεί τρία υδατοδρόμια, ένα στην Κέρκυρα, ένα στους Παξούς και ένα στην Πάτρα και εκκρεμούν, αν θυμάμαι καλά, 22 περίπου αιτήσεις για υδατοδρόμια, κυρίως στα Ιόνια, από την πλευρά του Ιονίου Πελάγους και πουθενά αλλού. Αυτό που θέλω όμως κ. Γιαννούλη να πω, είναι ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει δυστυχώς δυσανεξία στο τάξιμο… Εύχομαι να απέκτησε τα τελευταία 3,5 χρόνια.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Όχι, δυσανεξία έχει στο τάξιμο, εκνευρίζεται με το τάξιμο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, δεν έχει, γιατί αν εκνευριζόταν, θα είχε καταδικάσει και ελπίζω ότι θα γίνει στο μέλλον, μια σειρά από πολιτικούς και σχήματα που στο παρελθόν της έταζαν λαγούς με πετραχήλια και δε γινόταν ποτέ τίποτα, όπως είναι το μετρό…
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Α, μ’ αυτή την έννοια το λέτε..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βέβαια, μ’ αυτή την έννοια το λέω. Θα υπήρχε μια πλήρης ανανέωση του πολιτικού προσωπικού, ευτυχώς τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει αλλάξει τελείως η ατζέντα που συζητάμε για τη Βόρεια Ελλάδα συνολικά και τη Θεσσαλονίκη και έχουμε μια άλλη πλέον λογική, μια άλλη ημερήσια διάταξη στη Θεσσαλονίκη, όχι μόνο γι’ αυτά που τάζουν κάποιοι, αλλά γι’ αυτό που γίνονται και για το νέο ρόλο που έχει η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα στην ευρύτερη περιοχή και στα Βαλκάνια.
•     Για τη συμφωνία των Πρεσπών και το νέο ρόλο της Β. Ελλάδας στα Βαλκάνια με την ανάπτυξη των έργων Υποδομών και Μεταφορών.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Σ’ αυτό υπαινίσσεστε ότι μπορεί ν’ ανοίξει και μια σελίδα με το αν τελικά ολοκληρωθεί η Συμφωνία των Πρεσπών; Εγώ θυμάμαι παλαιότερα ήταν αίτημα των ανθρώπων των παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, η ευρωπαϊκή οδός που οδηγεί τα προϊόντα μας στο Μόναχο, ο άξονας 10.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ο άξονας 10 ήταν πλήρως εγκαταλελειμμένος και από τις ελληνικές κυβερνήσεις, απ’ την ελληνική πλευρά, ενεργοποιήθηκε τα τελευταία 3,5 χρόνια.  Ολοκληρώνεται επίσης τις επόμενες ημέρες η ηλεκτροδοτούμενη γραμμή από τη Θεσσαλονίκη στην Ειδομένη, επομένως έχει ανοίξει πλέον ο δρόμος, όπου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να συνδέεται με την Κεντρική Ευρώπη μ’ ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, εφ’ όσον οι βόρειοι γείτονές μας, η FYROM, η Σερβία και η Ουγγαρία, προφανώς εκσυγχρονίζουν συνέχεια το σιδηροδρομικό τους δίκτυο.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Πιστεύετε ότι θα περάσει η συμφωνία κ. Σπίρτζη; Άλλο τί εύχεστε. Πιστεύετε ότι θα περάσει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εγώ θέλω να περάσει η συμφωνία, θέλω, το εύχομαι και το πιστεύω ότι θα περάσει, για τον εξής απλό λόγο: Γιατί δε μπορεί η Θεσσαλονίκη, η Βόρεια Ελλάδα, η Ελλάδα να συνεχίσει σε μια ψυχροπολεμική λογική του κινδύνου από Βορρά. Έχουμε αλλάξει σελίδα, πρέπει επιτέλους να δούμε τον κίνδυνο πού πραγματικά είναι. Και δεν είναι από τον Βορρά. Πρέπει η χώρα μας να μην είναι οι εσχατιές της Ευρώπης, αλλά να είναι η έναρξη μιας μεγάλης ενδοχώρας, των Βαλκανίων. Πρέπει τα Βαλκάνια και οι βαλκανικοί λαοί, παρά τις ιστορικές αντιθέσεις ή αν θέλετε τα προβλήματα που υπάρχουν, να αποκτήσουν τα χαρακτηριστικά που έχουν οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Όπου και εκεί έχουμε διαφωνίες ιστορικές και πολλά άλλα πράγματα, αλλά έχουμε διαμορφώσει άλλου είδους συνθήκες: Μπορεί να υπάρχει οικονομική συνεργασία, συμφωνίες που διευκολύνουν την επίλυση τέτοιων θεμάτων οριστικά, και μπορεί ο πολίτης να διέρχεται τα σύνορα και να πηγαίνει στη διπλανή χώρα για να εργαστεί χωρίς να καταλαβαίνει και ν’ αντιλαμβάνεται πού είναι τα σύνορα, δεν έχουμε καθυστερήσεις στα σύνορα, είναι ασφαλείς οι περιοχές. Αυτά όλα, πρέπει επιτέλους να γίνουν και στις βαλκανικές χώρες, στους βαλκανικούς λαούς. Επιτέλους.
•    Για τον Ο.Α.Σ.Θ και το νέο στρατηγικό σχέδιο για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Πόλης
Χ.ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Την τελευταία φορά που είχαμε βρεθεί εδώ στη Θεσσαλονίκη, θ’ αναρωτιέται πολύς κόσμος «καλά, γιατί δεν τον ρωτάει για τον ΟΑΣΘ και για όλα αυτά;». Πρώτον, γιατί την Πέμπτη θα έχουμε τη δοκιμασία να συνομιλήσουμε εδώ, στο στούντιο με τον κ. Στέλιο Παππά, δοκιμασία και για το δημοσιογράφο και για τον ίδιο φαντάζομαι, σας είχα μιλήσει όμως για ένα επιμέρους θέμα, που υπάρχει ιδιαίτερη ευαισθησία πέρα απ’ όλα τα άλλα, και στην ΕΡΤ-3 και σ’ εμένα προσωπικά, μια σημαντική επένδυση του ΟΑΣΘ στην κονσερβοποίηση, τη σαρδελοποίηση -αστειεύομαι βέβαια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δυστυχώς είναι έτσι.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Είναι εικόνες που θέλω να τις δείτε, θέλω να μπείτε στη θέση του πολίτη και του επιβάτη. Εγώ μπαίνω πολύ τακτικά και δε ντρέπομαι να το λέω αυτό, γιατί θεωρείται ίσως και ταξικό μειονέκτημα να χρησιμοποιείς τις αστικές συγκοινωνίες σε πόλεις που έχουν ανεπτυγμένο τον ελιτισμό. Θέλω να δείτε αυτό το βίντεο και να μου πείτε αν αυτό μας αξίζει.
Προβολή βίντεο
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Ειλικρινά σας λέω, κ. Σπίρτζη δεν το κάναμε ούτε για να σας ιντριγκάρουμε ούτε για να προβοκάρουμε. Αυτό είναι καθημερινό βίωμα των πολιτών.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί να με ιντριγκάρετε; Και λίγα είπαν οι πολίτες, πολύ λίγα είπαν απ’ αυτά που έχουν ζήσει τόσα χρόνια από τον ΟΑΣΘ.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Και ξέρετε κάτι; θέλω να το σημειώσω αυτό: Και τους αφορά και καταδικάζουν και με σεβασμό αναγνωρίζουν την προσπάθεια διαφάνειας στον ΟΑΣΘ και τέλους της ρεμούλας, η οποία έχει αποκαλυφθεί, αλλά αυτό δεν αλλάζει το στρίμωγμα, δεν αλλάζει το βίωμα του ανθρώπου που κλείνει η πόρτα πάνω του και προσπαθεί ν’ ανοίξει και ξαναμπαίνει. Εδώ είναι δυο διαφορετικοί κόσμοι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι έτσι κ. Γιαννούλη, δυστυχώς, τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με τις παθογένειες που υπήρχαν στο σύστημα, δεν έχουμε το ποιοτικό και το ποσοτικό αν θέλετε συγκοινωνιακό έργο που έπρεπε να έχουμε. Πού οφείλεται αυτό; Είναι πολλά τα θέματα.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Ας μην το ανοίξουμε.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι άλλα στην Αττική, άλλα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Όμως όσον αφορά τον ΟΑΣΘ, θέλω να σημειώσουμε μερικά πράγματα που φάνηκαν και στο ρεπορτάζ που κάνατε. Γιατί όλα τα προβλήματα δε λύνονται με μαγικό ραβδάκι και δε μπορούν να λυθούν σε λίγους μήνες. Το πρώτο λοιπόν είναι ο στόλος των λεωφορείων. Έχουμε λεωφορεία -και στην Αθήνα το ίδιο-, που είναι απαρχαιωμένα. Στη Θεσσαλονίκη είχαμε πολύ λιγότερα από αυτά που είχε προγραμματιστεί για το μεταφορικό έργο που έπρεπε να καλύψουν. Χρειαζόμαστε περίπου 500 λεωφορεία -και απ’ ό,τι μ’ έχουν ενημερώσει-, αυτά που μπορούσαν να κυκλοφορήσουν και να είναι στους δρόμους ήταν 245…
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Κύριε Υπουργέ, με συγχωρείτε, με πολύ σεβασμό, θέλω να σας ζητήσω ένα πράγμα: Επειδή καμιά φορά τα λόγια εξαντλούνται, εγώ θέλω να μου πείτε, αυτοί οι άνθρωποι, όλοι εμείς, σε πόσο χρονικό διάστημα θ’ απολαμβάνουμε αστικές συγκοινωνίες, για παράδειγμα μιας μέσης ευρωπαϊκής πόλης. Δεν αμφισβητώ την πρόθεση ή την ειλικρίνεια ή την εγκυρότητα αυτών που λέτε, αλλά κάποια στιγμή είναι σαν το μετρό. Τώρα αν ρωτήσετε στη Θεσσαλονίκη για το μετρό, δεν υπάρχει αμφιβολία, γνωρίζουν όλοι ότι το ’19, το ’20 θα υπάρχει. Για τον ΟΑΣΘ δεν ξέρω τί απάντηση έχει το ερώτημα που σας θέτω. 
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κύριε Γιαννούλη δεν είναι έτσι.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Μακάρι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Στον ΟΑΣΘ θα είναι πολύ πιο γρήγορα. Στο νέο ΟΑΣΘ αν θέλετε, στον ΑΣΥΘ, θα είναι πολύ πιο γρήγορα τα πράγματα για να μπούμε σε  μια άλλη εποχή. Έγινε μια εξοικονόμηση μέσα σ’ ένα χρόνο περίπου 45 εκατομμυρίων. Έχουμε τη δυνατότητα πλέον να προχωρήσουμε για να αγοράσουμε ένα νέο στόλο λεωφορείων και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα που θα διευκολύνει πάρα πολύ τη λειτουργία αυτών των Οργανισμών. Είμαστε σε διαπραγμάτευση και με το αρμόδιο Υπουργείο και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να μη μπορούν οι Αστικές Συγκοινωνίες να μπουν στον κανόνα του 1 προς 1,  γιατί δεν έχουμε κρίσιμες ειδικότητες όπως είναι οι οδηγοί για να μπορέσουμε ένα μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων, αξιόπιστα να μετακινήσουμε…
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Χρόνο πάντως δε ρισκάρετε να μου δώσετε, ένα χρονικό πλαίσιο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ρισκάρω. Ο διαγωνισμός δεν είναι θέμα ρίσκου, είναι θέμα προγραμματισμού. Θεωρώ ότι ο διαγωνισμός το επόμενο δίμηνο θα είναι στον αέρα, από κει και πέρα δε μπορεί κανείς να κάνει πρόβλεψη για το τί θα προσφέρουν οι διαγωνιζόμενοι και σε τί χρόνο θα μπορέσουν να παραδώσουν τα λεωφορεία, μπορώ να σας πω ότι αυτό που έχει σχεδιαστεί είναι ότι πρέπει ν’ αλλάξουμε τελείως το στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε για τις μεταφορές της Θεσσαλονίκης κι είναι ένα δύσκολο εγχείρημα γιατί τα επόμενα χρόνια θ’ αλλάξει τρεις φορές. Το πρώτο διάστημα θα είναι μόνο με τα λεωφορεία που πρέπει να καλύψουμε την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και αυτό θεραπεύτηκε με το νόμο και τις τροπολογίες που πέρασαν στο νόμο των υδατοδρομίων. Δηλαδή δε μπορεί να συνεχιστεί το έγκλημα που έγινε το ’11, ο ΟΑΣΘ να δραστηριοποιείται και έξω από τη Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης χωρίς να έχει τα λεωφορεία και το προσωπικό να καλύψει τις στοιχειώδεις ανάγκες του κέντρου της Θεσσαλονίκης και των γύρω Δήμων. Ακούσατε τί είπε η συμπολίτης μας από τη Θέρμη. Μπορείτε ν’ ακούσετε από την Καλαμαριά, μπορούμε να δούμε τί γινόταν, την αθλιότητα που γινόταν με το σύστημα Τηλεματικής και σ’ αυτό μπορούμε να δεσμευτούμε ότι στους επόμενους μήνες θα υπάρχει διαγωνισμός για νέο, αξιόπιστο σύστημα τηλεματικής και όχι αυτό που υπήρχε, που ο ΟΑΣΘ δεν είχε καν τους κωδικούς του συστήματος.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Κύριε Σπίρτζη, επειδή ο χρόνος δεν είναι απεριόριστος όπως οι πολιτικές δεσμεύσεις, θέλω να σας ρωτήσω κάτι.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτά δεν είναι δεσμεύσεις όμως κ. Γιαννούλη.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Δεν αναφέρομαι σ’ εσάς, γενικά μιλάω.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτά είναι συγκεκριμένος σχεδιασμός που γίνεται και θα υλοποιηθεί το προσεχές διάστημα. Δε μπορεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης να υπάρχουν λεωφορεία με 5 εκατοστά διαφορά το ένα από το άλλο και να «σπαταλούνται» 60 οδηγοί σε 5 οικισμούς έξω από τη Θεσσαλονίκη…
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Περιμένουμε να το δούμε. Με βάση τις δεσμεύσεις σας, οι εκλογές θα γίνουν ή το Μάιο ή το Σεπτέμβριο, έχουμε χρόνο να τα ξαναπούμε, θα συνεχιστεί αυτή η δέσμευση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως.
 
•      Για την προσωπική του διαδρομή στην πολιτική
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Η πιστοποίηση λόγων και έργων με αψευδή μάρτυρα την εικόνα. Έχουμε δευτερόλεπτα, θέλω να σας ρωτήσω πότε ένας πολιτικός νιώθει ευτυχισμένος στην πολιτική κι αν εσείς το νιώθετε αυτό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εμείς το έχουμε νιώσει πάρα πολλές φορές. Δεν έχουμε πανηγυρίσει, γιατί θεωρούμε μεγάλο το βάρος που έχουμε για να αλλάξουν πολλά..
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Απαντάτε σε α’ πληθυντικό, η ερώτηση είναι προσωπική. Εγώ ρωτάω εσάς προσωπικά. Κάθε πρωί που ξυπνάτε, νιώθετε ότι αυτό το οποίο κάνετε το κάνετε καλά, σας γεμίζει, σας ικανοποιεί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάθε πρωί που ξυπνάω δεν έχω το χρόνο να σκεφτώ το συναισθηματικό μου κόσμο και αν είμαι ευτυχισμένος, χαρούμενος με το παραγόμενο έργο, διότι είναι τόσες πολλές οι εκκρεμότητες και τα θέματα που έχουμε ν’ αντιμετωπίσουμε όλα αυτά τα χρόνια, που αυτό που με ρωτάτε είναι πολυτέλεια. Υπάρχουν όμως στιγμές που πραγματικά αισθάνεσαι ικανοποιημένος. Υπάρχουν στιγμές που δίνεις ένα έργο Υποδομής στη χώρα, στους συμπολίτες για να το χρησιμοποιούν,- χωρίς να θέλω να πιστωθώ εγώ ή η κυβέρνηση κάποιο συγκεκριμένο-, τα έργα Υποδομών δεν ανήκουν ούτε στον Υπουργό ούτε στην Κυβέρνηση ούτε σε καμία Κυβέρνηση, στον ελληνικό λαό ανήκουν που τα πληρώνει, απλά αισθάνεσαι ικανοποιημένος ότι έχεις συμβάλλει καθοριστικά στο να ολοκληρωθεί ένα έργο ή να εκκινήσει ένα έργο, έχεις συμβάλλει καθοριστικά στο να υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο που προχωρά τη χώρα παρακάτω, που διασφαλίζει τη διαφάνεια και όλα τα υπόλοιπα.

* Για το μέτωπο των προοδευτικών δυνάμεων απέναντι στην ακροδεξιά και τον νεοφιλελευθερισμό

Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Και φαντάζομαι ότι δε νιώθετε ότι ανήκετε στην Άρια φυλή, εγώ δηλώνω Αρειανός, άλλοι δηλώνουν ΠΑΟΚτζήδες, στην Άρια φυλή κανένας δε δηλώνει ότι ανήκει. Αστειεύομαι, είναι κακό χιούμορ αυτό τώρα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν είναι καθόλου χιούμορ, είναι τραγωδία. Κι αυτό είναι το στοίχημα που έχουμε και ο ΣΥΡΙΖΑ και οι προοδευτικές δυνάμεις, να υπάρξει ένα μέτωπο ενάντια στην ακροδεξιά και το νεοφιλελευθερισμό. Αυτό είναι το σύγχρονο στοίχημα του προοδευτικού κόσμου και κυρίως της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας που έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ από τους δογματισμούς αυτού του συστήματος και όχι μόνο, κι από το παρακράτος αυτού του συστήματος και ό,τι έχει ακολουθήσει τα προηγούμενα χρόνια σε σχέση με την υπανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας.
Χ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ και για το χρόνο και για τις απαντήσεις.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε καλά.





Σημείωση: Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη στο: https://www.youtube.com/watch?v=zHqkZA6J19I&feature=youtu.be



Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας