Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



29/07/2010

Συνέντευξη Δημήτρη Ρέππα στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΘEMA 98.9»

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πέμπτη,  29 Ιουλίου 2010

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ «ΘEMA 98.9»
ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΜΠΑΜΠΗ ΚΟΥΤΡΑ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέμα της ημέρας φυσικά η απεργία των βυτιοφορέων και η επιστράτευση. Σε λίγα λεπτά ξεκινά η συνάντηση του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων του κ. Δημήτρη Ρέππα με αντιπροσωπείες των εργαζομένων.
    Ακριβώς λίγα λεπτά πριν ξεκινήσει αυτή η συνάντηση ο Υπουργός, ο κ. Δημήτρης Ρέππας είναι στην τηλεφωνική μας γραμμή για να μας δώσει το κλίμα της συνάντησης.
    Κύριε Υπουργέ καλό μεσημέρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Γεια σας. Καλό μεσημέρι. Καλό μεσημέρι και στους ακροατές μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ που βρήκατε το χρόνο να βγείτε έστω και λίγο στην εκπομπή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να είστε καλά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πράγματι σε λίγη ώρα αναμένω τους εκπροσώπους των επαγγελματιών μεταφορέων. Πρέπει να πω ότι από την πρώτη στιγμή είπαμε πως η πόρτα μας είναι ανοιχτή και ανά πάσα στιγμή είμαστε στη διάθεσή τους. Άλλωστε όπως τόνισα χαρακτηριστικά, το Υπουργείο αυτό είναι περισσότερο δικό τους, δεν είναι δικό μας.
    Και σήμερα πρέπει να σας πω, ότι από το πρωί περιμέναμε τη συνάντηση, δυστυχώς με κάποια διαβούλευση που θέλησαν να κάνουν καθυστέρησαν …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν υλοποιήθηκε νωρίτερα κ. Υπουργέ; Είχα την αίσθηση ότι θα γίνει το πρωί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ήταν δικό τους θέμα. Οι ίδιοι δεν πήραν την πρωτοβουλία να ανταποκριθούν, παρά το ότι ήταν παρόντες στο χώρο του Υπουργείου. Κάποια διαβούλευση εσωτερική, δική τους, έπρεπε να ολοκληρωθεί όπως φαίνεται. Εγώ τους αναμένω από στιγμή σε στιγμή και νομίζω ότι σε καλό πνεύμα μπορεί να συζητήσουμε τα πάντα, εκτός από ένα κ. Κούτρα και θέλω να είμαι σαφής για να αντιληφθούν και οι ακροατές την πολιτική μας: Το άνοιγμα του επαγγέλματος. Η αγορά αυτή θα ανοίξει, αυτό είναι κάτι που δεν συζητείται. Δεν πρόκειται δηλαδή να διαπραγματευτούμε τον πυρήνα της ουσίας αυτής της νομοθετικής πρωτοβουλίας. Πρέπει να είμαι σαφής σε αυτό για να μην δοθεί η εντύπωση ότι μπορεί η Κυβέρνηση να έχει μία άλλη κεντρική πολιτική επιλογή στο θέμα του επαγγέλματος του μεταφορέα. Η αγορά αυτή θα ανοίξει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, τι θα τους πείτε, ποια σημεία επιδέχονται διάλογο και διαπραγμάτευση; Την κόκκινη γραμμή την βάλατε μόλις, από εκεί και πέρα ποια είναι τα σημεία που επιδέχονται διαπραγμάτευση;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Εγώ θα ακούσω με προσοχή τα δικά τους αιτήματα και θα είμαι στο πλευρό τους, εφ’ όσον αυτά ανταποκρίνονται στους κανόνες του δικαίου κα της δικαιοσύνης.
    Αυτό το οποίο όμως πρέπει να πω, είναι ότι οι ιδέες που διατυπώσαμε, όχι τώρα αλλά και τις προηγούμενες ημέρες, δεν βρίσκουν πρόσφορο έδαφος από την πλευρά τους. Να τους δώσουμε μία επιπλέον άδεια παραδείγματος χάρη, ή να δούμε με ποιον τρόπο μπορούμε να αποκαταστήσουμε αυτή τη ζημιά που υφίστανται στην περιουσία τους οι μεταφορείς, που πήραν την άδεια τα δύο τελευταία χρόνια και δεν έχουν προλάβει να αποσβέσουν το κεφάλαιο που πλήρωσαν προκειμένου να εξασφαλίσουν αυτή την άδεια.
    Θυμίζω όμως κ. Κούτρα ότι η καλή μας πίστη αποδεικνύεται από το ότι εμείς προσεγγίσαμε το θέμα αυτό, λαμβάνοντας υπόψη τον πραγματικό παράγοντα μιας άλλης υπεραξίας που διαμορφώθηκε στη σειρά των χρόνων -και με ευθύνη του κράτους ασφαλώς- στην παρα-αγορά, στην παραοικονομία την οποία με αυτό το νομοσχέδιο την προσμετρούμε. Την εκτιμούμε και την υπολογίζουμε ως μέρος του κεφαλαίου μιας νέας εταιρείας που μπορεί να συστήσουν χωρίς να καταβάλουν χρήματα. Η αξία αποτιμάται και αποτελεί μέρος κεφαλαίου της νέας εταιρείας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το αίτημά τους, η τριετής μεταβατική περίοδος να γίνει πενταετής έχει καμιά πιθανότητα κ. Υπουργέ;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Κοιτάξτε, δεν είναι κάποιο κεντρικό αίτημα αυτό που θέτουν, αλλά πρέπει να σας πω, ότι με αυτήν τη θέση συζητήσαμε και εμείς με τους εκπροσώπους του μηχανισμού, να πάμε δηλαδή σε μια μεταβατική περίοδο πενταετίας. Κρίθηκε ότι αυτή η περίοδος είναι πολύ μεγάλη και ουσιαστικά παρατείνουμε πάρα πολύ το καθεστώς του κλειστού επαγγέλματος.
    Άρα δεν είναι αποδεκτή. Και καταλήξαμε σε αυτήν τη «συμφωνία» για μία τριετή μεταβατική περίοδο, ενώ η άλλη πλευρά επέμενε, αύριο κιόλας με την ψήφιση του νόμου από την πρώτη στιγμή να αλλάξει το καθεστώς και χωρίς πλέον εισφορά, παρά μόνο με ένα τέλος που ανταποκρίνεται στο διοικητικό κόστος να μπορεί κάποιος να έχει πρόσβαση στο επάγγελμα.
    Με την ψήφιση αυτού του νόμου δεν αλλάζει κάτι την άλλη μέρα. Επειδή έχουμε αυτήν τη μεταβατική περίοδο, η πρώτη σημαντική αλλαγή συντελείται μετά την 1/1/2011.
    Αυτό γιατί το λέω; Γιατί έχουμε μπροστά μας αρκετό καιρό να κάνουμε συζητήσεις και διάλογο για άλλα θέματα, τα οποία είναι συναφή και αφορούν στους επαγγελματίες μεταφορείς, αλλά βεβαίως είναι αδικαιολόγητο να θέτουν με αυτόν τον τρόπο τα αιτήματά τους λέγοντας πως δεν πρέπει να ψηφιστεί το νομοσχέδιο. Έτερον εκάτερον.
    Το νομοσχέδιο μπορεί να ψηφιστεί, η πραγματική αλλαγή συντελείται με την 1/1/2011. Μέχρι τότε, μπορούμε να συζητήσουμε πολλά θέματα, αλλά βεβαίως όχι τον πυρήνα της πολιτικής, που είναι ότι πρέπει να ανοίξει αυτή η αγορά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό το άλλο αίτημά τους κ. Υπουργέ που λέει, ότι να αποζημιωθούν με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο για την υπεραξία των αδειών τους και για τα χρήματα που πλήρωσαν πώς το αντιμετωπίζετε; Πόσο διασταλτικές μπορεί να είναι εδώ οι απαντήσεις και οι θέσεις σας;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Νομίζω ότι πρέπει να κινηθούμε με μέτρο. Πράγματι είπα, ότι κάποιοι οι οποίοι ανήκουν στην κατηγορία εκείνων που αγόρασαν τα τελευταία δύο χρόνια και δεν έχουν προλάβει να κάνουν απόσβεση αξίζει ίσως να μας απασχολήσουν, για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, αλλά και ισονομίας.
    Αλλά κάποιοι οι οποίοι επί πολλά χρόνια ασκούν αυτό το επάγγελμα με έναν τρόπο, αφού είναι κλειστό, προνομιακό νομίζω ότι έχουν ήδη κάνει αποσβέσεις και έχουν τα ανάλογα κέρδη. Γι’ αυτούς άλλωστε προβλέπουμε φορολογικές ελαφρύνσεις, αφού αυτό το ίδιο κεφάλαιο το οποίο συνεισφέρουν συνιστά έξοδο το οποίο αφαιρείται από την φορολογητέα ύλη για τα επόμενα τρία χρόνια.
    Θέλω να πω ότι μπορούμε να δείξουμε μια ευελιξία σε κάποια θέματα, αλλά βεβαίως δεν μπορούμε να αγγίξουμε τον πυρήνα αυτής της αλλαγής. Είναι η αναγκαία αλλαγή, νομίζω το αναγνωρίζετε εσείς…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βεβαίως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: …να ανοίξει το κλειστό επάγγελμα. Γιατί όπως γνωρίζετε για περίπου 40 χρόνια, από το 1971 ουσιαστικά, ανακυκλώνεται ο ίδιος αριθμός των αδειών, δεν έχει αυξηθεί ούτε κατά μία…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απ’ ότι αντιλαμβάνομαι κ. Υπουργέ, πραγματικά είστε ανοιχτός στο διάλογο. Τότε γιατί προχωρήσατε στο σκληρό βήμα της επιστράτευσης και μετά στο διάλογο; Η λογική των πραγμάτων θα έλεγε, ότι θα έπρεπε πρώτα να εξαντληθεί ο διάλογος και μετά να πάτε στην επιστράτευση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα σας πω ότι το διάλογο αυτόν, τον επιδιώξαμε, τους καλέσαμε να έρθουν σε μία συζήτηση, θέσαμε ως όριο χρονικό τις 6:30 χθες το απόγευμα. Δεν ήρθαν, ούτε χθες το πρωί, ούτε προχθές, ανά πάσα στιγμή ήμασταν στη διάθεσή τους.
    Έπρεπε, όπως αντιλαμβάνεστε, να εκτιμήσουμε την αξία του διαλόγου με τρόπο αναλογικό ως προς τις δυσμενείς συνέπειες που υφίσταται η οικονομία και η κοινωνία από την παράταση αυτής της κατάστασης. Γιατί πρέπει να κάνουμε αυτό το διάλογο την ώρα που ταλαιπωρούμε όλους τους Έλληνες πολίτες, ζημιώνουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των άλλων κοινωνικών ομάδων;
    Το διάλογο πρέπει να τον κάνουμε, αλλά γιατί πρέπει να κάνουμε το διάλογο όταν η ελληνική κοινωνία είναι όμηρος μιας κοινωνικής ομάδας;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καταλαβαίνω. Ήθελα να ρωτήσω, διαπιστώνω από τις δημόσιες τοποθετήσεις τους ότι έθεσαν ένα ζήτημα να αναβληθεί για ένα περίπου, μία δήλωσή σας μάλλον, μήνα η κατάθεση του νομοσχεδίου, αλλά εσείς δεν το δεχτήκατε, θεώρησαν αυτό το ζήτημα κομβικής σημασίας. Για ποιο λόγο δεν το δεχτήκατε κ. Υπουργέ;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα σας πω. Είναι υποκριτική αυτή η αναφορά. Εγώ πρώτα απ’ όλα δεν είναι δυνατόν να δεχτώ ότι ένα νομοσχέδιο μπορεί να ψηφιστεί τότε που θέλει μία ομάδα. Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί τότε που αποφασίζει η Κυβέρνηση, σύμφωνα με τις διαδικασίες της Βουλής.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι το νομοσχέδιο αυτό, επειδή δεν έχουν συγκεντρωθεί οι υπογραφές των συναρμόδιων Υπουργών, δεν έχει κατατεθεί ακόμη στη Βουλή. Αυτό το γνωρίζουν και όμως προχώρησαν σε μία απεργιακή κινητοποίηση οι επαγγελματίες μεταφορείς πριν καν δοθεί στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο.
    Από την Κυριακή απεργούν, ενώ το νομοσχέδιο το παρουσίασα με συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα όπως γνωρίζετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι – ναι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Από εκεί και πέρα η Βουλή θα κλείσει για 15 ημέρες, είναι βέβαιον ότι το νομοσχέδιο αυτό …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ούτως ή άλλως θα πάει περίπου στο τέλος Αυγούστου.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Δεν θα ψηφιστεί πριν το τέλος Σεπτεμβρίου, αλλά θα μου επιτρέψτε να πω, αν το αίτημά τους είναι να ψηφιστεί το νομοσχέδιο το Σεπτέμβριο και όχι τον Αύγουστο θα το δεχόμουν ευκόλως. Το αίτημά τους είναι να μην ψηφιστεί για να συζητήσουμε, να το αλλάξουμε.
    Σας είπα ότι μπορεί να συζητήσουμε τα πάντα, αλλά την ουσία της ρύθμισης που ανοίγει ένα κλειστό επάγγελμα δεν πρόκειται να την πειράξουμε. Είναι πολιτικό λάθος να μην κάνουμε αυτή την αλλαγή τώρα, όχι γιατί το λέει το μνημόνιο και το επιβάλει ο Μηχανισμός Στήριξης, αλλά γιατί το έχει ανάγκη η χώρα. Και νομίζω συμφωνείτε κι εσείς σ’ αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σ’ αυτό το θέμα ξέρετε ότι ιδεολογικά τουλάχιστον πιστεύω ότι θα πρέπει να ανοίξουν, το έχω διατυπώσει πολλές φορές κ. Ρέππα και το ξέρετε. Αλλά δεν είναι προσωπικά τι πιστεύω εγώ τώρα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Να σας πω κάτι άλλο. Επειδή γίνεται και ένας λόγος για τη στιγμή. Μα τέλος Σεπτεμβρίου δεν θα ανοίγουν τα σχολεία, τα νοικοκυριά δεν πρέπει να προμηθευτούν πετρέλαιο για τη θέρμανση των κατοικιών, μετά δεν θα πάμε στις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καν δεν το συζητώ, πάντα η κάθε περίοδος έχει την κρισιμότητά της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αν, λοιπόν, κάποιοι θέλουν μία παρελκυστική τακτική προκειμένου να επιδιώξουν και να επιτύχουν καλύτερο περιβάλλον συνθηκών για να διεκδικήσουν τα θέματά τους, ας το κάνουν, αλλά κι εμείς έχουμε μία ευθύνη απέναντι στην κοινωνία και τον τόπο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, ποια είναι η κατάσταση αυτή τη στιγμή σε σχέση με την τροφοδοσία και καύσιμα και της αγοράς, έχει αποδώσει καθόλου η επιστράτευση;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Δεν έχω πλήρη εικόνα. Βεβαίως, υπάρχουν οι περιπτώσεις όπου πραγματικά στα μεγάλα κέντρα μπορεί να πει κανείς ότι γίνεται η τροφοδοσία σε προϊόντα. Οι εταιρείες πετρελαιοειδών μπορούν και κινούν με δικά τους οχήματα τα καύσιμα και τροφοδοτούν κάποια πρατήρια …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε εικόνα πιο συγκεκριμένη κ. Υπουργέ;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Κάποιοι επαγγελματίες αντιδρούν και δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις προπηλακίζονται και υφίστανται επιθέσεις.
    Εγώ πιστεύω ότι όπως έχουν …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς το αντιμετωπίζετε αυτό;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό δεν είναι θέμα δικό μας πια. Νομίζω ότι πρέπει να επιδείξουν όλοι και κοινωνικό ήθος και μία σύνεση προκειμένου γρήγορα να τελειώσει αυτό το μεταβατικό καθεστώς, η παρένθεση θα έλεγα, που είναι οριακή για τη θεσμική λειτουργία του κράτους και το αναγνωρίζω ευθέως και ειλικρινώς της πολιτικής επίταξης των προσωπικών υπηρεσιών και της χρήσης των φορτηγών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ θυμάμαι μία χαρακτηριστική φράση σας πριν από 15-20 μέρες ότι δεν πρέπει να κουνάμε το δάχτυλο στους εργαζόμενους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Την επαναλαμβάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την επαναλαμβάνετε, αλλά μάλλον η χθεσινή σας απόφαση υπερβαίνει και το δάχτυλο νομίζω, ότι γίνεται γροθιά θα μου επιτρέψτε τον χαρακτηρισμό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τι θα λέγατε για τη στάση των ιδιοκτητών φορτηγών -όχι υπαλλήλων- επιχειρηματιών, απέναντι στην ελληνική κοινωνία; Μήπως η στάση τους ήταν γροθιά απέναντι στα συμφέροντα της ελληνικής κοινωνίας; Μήπως ήταν η άμυνά μας;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν ξέρω, αλλά με την ίδια λογική και το ίδιο επιχείρημα κ. Ρέππα…
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Συνεχίζω να μιλώ με αγάπη πραγματικά. Οι άνθρωποι αυτοί είναι επαγγελματίες, έχουν νοικοκυρέψει το επάγγελμά τους, έχουν πετύχει σημαντικά πράγματα και κάποιες περιουσίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σύμφωνοι, αλλά το ίδιο επιχείρημα θα μπορούσε να ισχύει και για άλλους εργαζόμενους στους οποίους εσείς πραγματικά είπατε, ότι δεν μπορούμε να κουνάμε το δάχτυλό μας, διότι θα μας επιστρέψουν και τα πέντε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ναι, ούτε στους επαγγελματίες μεταφορείς μπορείς να κουνάς το δάχτυλο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε ότι είναι ανάγκη κ. Υπουργέ δηλαδή αυτό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Όχι, μίλησα με αγάπη και με ειλικρίνεια μαζί τους, τους ενημέρωσα μέσω του κ. Τσιόκα από το Υπουργείο μας ανά πάσα στιγμή για το πώς εξελίσσονται οι συζητήσεις που είχαμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτό το νομοσχέδιο μέχρι να πάρει την τελική μορφή του. Από εκεί και πέρα βεβαίως…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι και θυμάμαι χαρακτηριστικά και θα ήθελα τον σχολιασμό σας, ότι στην α’ φάση που επιχειρήσατε να αλλάξετε αυτό το status quo των φορτηγών, το επιχειρήσατε με έναν θα έλεγα light τρόπο με αποτέλεσμα απ’ ότι καταλαβαίνω να μην γίνει αποδεκτό στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Τρόικα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πραγματικά είναι έτσι όπως το λέτε ακριβώς. Αλλά γνωρίζετε, ότι λοιδορηθήκαμε και δεχτήκαμε επίθεση και εδώ στην Ελλάδα από πάρα πολλούς για τον τρόπο με τον οποίο προωθήσαμε τη ρύθμιση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτή η πρωτοβουλία σας, η τότε, μπήκε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τώρα με τους ιδιοκτήτες;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Όχι, αυτή η πρωτοβουλία ήταν η πρωτοβουλία με την οποία προσήλθαμε στη συζήτηση με τους εκπροσώπους του ευρωπαϊκού μηχανισμού. Δεν έγιναν δεκτές οι προτάσεις, πήγαμε σε συμβιβαστικές λύσεις για να καταλήξουμε σε αυτό το σχέδιο.
    Πάντως, είναι φανερό ότι και με την πρώτη πρωτοβουλία μας και εν συνεχεία με την όλη στάση μας δείξαμε πως το στοιχείο αυτό της άλλης υπεραξίας εμείς το προσμετρούμε. Το θεωρούμε ως κάτι το οποίο δεν πρέπει να αγνοήσουμε, την ώρα που για το θέμα αυτό ουδείς μιλάει, γιατί όταν μιλάγαμε εμείς κάποιοι μόνο με ειρωνεία μας αντιμετώπιζαν, ότι αυτά είναι στοιχεία της παραοικονομίας και δεν πρέπει να τα παίρνετε σοβαρά υπόψη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει αναπτυχθεί ισχυρή επιχειρηματολογία για το θέμα των κλειστών επαγγελμάτων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Και πρέπει πραγματικά την παραοικονομία να την καταστείλουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ μια τελευταία ερώτηση. Πολιτικά αντέχετε μια σοσιαλιστική Κυβέρνηση να κάνετε επιστράτευση;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Εγώ πιστεύω ότι η Κυβέρνηση είναι όχι για να υπηρετεί τον εαυτό της, αλλά για να υπηρετεί τον τόπο και την πατρίδα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά με πρακτικές οι οποίες δεν συνάδουν με την ιδεολογική της προσέγγιση κ. Υπουργέ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Οι πρακτικές, είναι πρακτικές που προβλέπονται. Πολλά πράγματα τα οποία έχουμε πει κατά καιρούς, πρέπει να τα προσαρμόζουμε, να τα επικαιροποιούμε γιατί είμαστε στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πολλές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης λαμβάνονται με έναν τέτοιο τρόπο που δεν βρίσκουν σύμφωνους, ούτε τους συντηρητικούς από τη μια πλευρά, ούτε τους σοσιαλιστές από την άλλη. Πάντα επιδιώκεται ένας μέσος όρος.
    Δεν είμαστε μόνοι μας στον κόσμο και αυτό πρέπει να καταλάβουν και οι επαγγελματίες ότι κι αυτοί δεν είναι μόνοι τους στον κόσμο και δεν είναι μόνοι τους στην ελληνική κοινωνία.
    Άρα λοιπόν, θα έλεγα ότι το Σύνταγμα και οι θεσμοί της χώρας προβλέπουν πως πρέπει να χειριστούμε τέτοιες κρίσεις, πρέπει να δείξουμε αποφασιστικότητα και ομολογώ και πάλι, ότι κινούμεθα στα όρια. Γι’ αυτό ακριβώς, θέλω αυτό να είναι μια παρένθεση η οποία θα κλείσει όσο γίνεται πιο γρήγορα, αλλά αυτό εξαρτάται όχι μόνο από εμάς, αλλά και από την πλευρά των επαγγελματιών μεταφορέων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως η πολιτική ερμηνεία είναι ότι αυτοί είναι το πρώτο βήμα και ότι ενδεχομένως και άλλα κλειστά επαγγέλματα στα οποία έχουν εντοπιστεί αντίστοιχα προβλήματα, θα επιδείξετε, ως Κυβέρνηση εννοώ, την ίδια αποφασιστικότητα κ. Υπουργέ;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δώσουμε λύση σε προβλήματα που χρονίζουν, για να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Νομίζω ότι η ελληνική κοινωνία έχει κουραστεί, πρώτον, από πολλά λόγια που δεν συνοδεύονται από αντίστοιχες πράξεις. Και δεύτερον, από πρωτοβουλίες, πρακτικές των Κυβερνήσεων οι οποίες παραμένουν ανολοκλήρωτες εν ονόματι του φόβου του πολιτικού κόστους.
    Λοιπόν, σας λέω, ότι εμείς δεν θα μείνουμε στα λόγια, προχωράμε στις πράξεις. Και δεύτερον, δεν μας ενδιαφέρει το κόστος της Κυβέρνησης ή το κόμματός μας ενόψει του μεγάλου κέρδους που έχει η χώρα με αυτές τις αλλαγές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ ευχαριστώ για την παρουσία σας εδώ στο ραδιόφωνο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλό μεσημέρι σας εύχομαι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας ευχαριστώ πολύ.


Συνημμένα Αρχεία
word document2010.0729 Συνέντευξη Δ.Ρέππα - R.THEMA989.doc
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας