15/01/2018 Ημερίδα με θέμα: «Εισαγωγή της Θεματικής Ενότητας: Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια στα Δημοτικά σχολεία της Χώρας» και παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «E drive Academy»
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



06/09/2010

Ομιλία Υφ. Γ.Μαγκριώτη στη Θεσσαλονίκη

Ομιλία ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
για το Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών 2010 – 2020 Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη, ΤΕΕ/ΤΚΜ, 6/9/2010

«Η αναγκαιότητα της συναινετικής διαμόρφωσης και οι προτεραιότητας του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών»

Η Θεσσαλονίκη έχει τα γεωγραφικά, παραγωγικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά, αλλά και την ιστορική διαδρομή για να βγει μπροστά. Έχει τους ανθρώπους για να πετύχει μεγάλους στόχους. Αρκετά ταλαιπωρήθηκε η πόλη μας από εγωισμούς, κομματικές αντιπαραθέσεις και μεγαλομανίες.
Είναι καιρός να βάλουμε τα πράγματα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα στο τραπέζι όλοι μαζί. Κανείς δεν τα ξέρει όλα και κανείς δεν μπορεί να τα κάνει όλα μόνος του. Πρέπει να τα δουλέψουμε, να τα μελετήσουμε και να διαμορφώσουμε το σχέδιο που θα απελευθερώσει την πόλη από τα προβλήματα, τις ανεπάρκειες, τους διχασμούς και τις αγκυλώσεις των προηγούμενων χρόνων και θα αναδείξει τις δημιουργικές της δυνάμεις.
Όλοι, κόμματα, παρατάξεις, παραγωγικοί και κοινωνικοί φορείς πρέπει να δουλέψουμε μαζί, γιατί αυτό το σχέδιο είναι κοινό και μας ενώνει όλους.
Είναι θετικό, ότι μέχρι στιγμής δεν υπήρξαν φωνές άρνησης αυτής της προσπάθειας. Αυτό είναι στοιχείο ωριμότητας, καθώς όλοι κατανοούν ότι η κοινωνία θέλει σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Αυτό αποδεικνύει τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία με την οποία δουλέψαμε και εμείς. Η συνεργασία, η συμμετοχή, ο διάλογος και οι συμφωνίες είναι βασικά στοιχεία της προσπάθειάς μας για να πάμε μπροστά. Αυτός ο διάλογος έχει τη δυνατότητα μέσα από το διαδίκτυο, οργανωμένα, αλλά και ατομικά να μας οδηγήσει μέχρι το τέλος του χρόνου σε μια τελική σύνθεση. Γιατί η σημερινή πρόταση είναι μια πρόταση διαβούλευσης.

Το σχέδιο που παρουσιάζουμε σήμερα είναι ένα σχέδιο δεκαετίας που απελευθερώνει την πόλη, τις δημιουργικές της δυνάμεις αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Περιέχει έργα που είναι σε εξέλιξη, και τα οποία επιταχύναμε, αφού λύσαμε προβλήματα που τα είχαν καθηλώσει για χρόνια.
Τα έργα έχουν απελευθερωθεί σε μεγάλο βαθμό, αλλά έχουν και πολλά προβλήματα, τα οποία ξεκινούν από τις κακές μελέτες και τις ανάλογες συμβάσεις. Το Υπουργείο Υποδομών, δεν θα ξαναδεχθεί μελέτες που υπονομεύουν τα έργα, εκτροχιάζουν τους προϋπολογισμούς, καθυστερούν την εξέλιξη και την ολοκλήρωσή τους και φυσικά δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα, όσον αφορά στη διαφάνειά τους. Είναι μερικές από τις αρχές με τις οποίες πολιτευθήκαμε όλο αυτό διάστημα.
Το σχέδιο περιλαμβάνει έργα σε εξέλιξη που πρέπει να επιταχυνθούν και επιταχύνονται, έργα που μπορούν να μελετηθούν και να δημοπρατηθούν άμεσα και έργα που σχεδιάζεται να μελετηθούν και να ξεκινήσουν τα επόμενα χρόνια. Υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, όπου το κάθε έργο «κουμπώνει» στο συνολικό σχεδιασμό. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο, όπως πολλές φορές συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Υποθαλάσσια Αρτηρία. Τώρα το Δημόσιο καλείται να πληρώσει πολλά εκατομμύρια, περισσότερα και από αυτά που θα κόστιζε το έργο. Αυτά τα λάθη δεν πρέπει να ξαναγίνουν, γι’ αυτό δουλεύουμε συναινετικά και έτσι πρέπει να συνεχίσουμε.
Με τη λειτουργία της Επιτροπής Υποδομών και Μεγάλων Έργων καταφέραμε να «σπάσουμε» την κακοδαιμονία, του να έχει ο καθένας τη δική του ατζέντα για τα έργα. Αυτό το μνημόνιο συνεργασίας, μεταξύ των φορέων της πόλης, των συναρμόδιων Υπουργείων είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Πιστεύω ότι τα επόμενα εικοσιτετράωρα το μνημόνιο αυτό θα φέρει κοντά όλους τους φορείς, ώστε ο ένας να συμπληρώνει τον άλλον.
Το σχέδιο χρηματοδότησης αποτελείται από τους περιορισμένους μεν αλλά εξασφαλισμένους πόρους της προηγούμενης κυβέρνησης, από την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ που θα γίνει τους επόμενους μήνες, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο παρ’ ότι αγκομαχά λόγω της κρίσης, είμαι βέβαιος ότι θα βελτιωθεί, τις Συμβάσεις Παραχώρησης, τη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και άλλα κοινοτικά προγράμματα. Όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα χρησιμοποιηθούν σε αυτή την προσπάθεια, χωρίς ιδεοληψίες και όχι εις βάρος της ανάπτυξης και των Θεσσαλονικέων. Τα διόδια της Υποθαλάσσιας για παράδειγμα, που θα αποτελούσαν τα έσοδα για την αποπληρωμή του έργου ήταν καταστροφικά για την πόλη και τους Θεσσαλονικείς. Γίνεται αγώνας από την πλευρά της πολιτείας, ώστε το τίμημα για την απελευθέρωση της πόλης από τη Σύμβαση της Υποθαλάσσιας να μην είναι πολύ πικρό.

Κεντρικό τμήμα του σχεδιασμού είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς και οι δύο συγκοινωνιακοί δακτύλιοι, η Εσωτερική Περιφερειακή και η ζεύξη του Θερμαϊκού. Αυτά είναι έργα πνοής για τη Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία αλλά και τη χώρα ολόκληρη.
Το σχέδιο περιέχει ακόμη την πρότασή μας για το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τις πρωτεύουσες των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας. Κάποιοι έχουν κατασκευαστεί, κάποιοι κατασκευάζονται, κάποιοι δημοπρατήθηκαν. Είναι πολύ σημαντικό να αποκτήσουμε την αίσθηση και τη στρατηγική των δικτύων και του χώρου, κόντρα στην αποσπασματική λογική των αξόνων, στην οποία δυστυχώς στήριξε την ανάπτυξη η χώρα μας. Αυτό συγκέντρωσε εμπορευματικές κυρίως δραστηριότητες στους άξονες και απερήμωσε τις περιφέρειες. Το δίκτυο αυτό μπορεί την προσεχή πενταετία να ολοκληρωθεί.
Πολύ μεγάλη σημασία έχει και το δίκτυο του προαστιακού. Η Κεντρική Μακεδονία, αλλά και άλλες περιοχές μπορούν να έχουν προαστιακές συνδέσεις των πρωτευουσών με τα άλλα αστικά κέντρα. Χρειάζονται όμως μελέτες και φυσικά η εξυγίανση του ΟΣΕ, η οποία θα επιφέρει σύντομα θετικά αποτελέσματα.
Δύο άλλες σημαντικές υποδομές για την εξωστρέφεια της Θεσσαλονίκης είναι το λιμάνι και το αεροδρόμιο της πόλης. Εάν δεν χτίσουμε τις υποδομές και εάν δεν στηρίξουμε όλοι μας μέσα από κοινούς στόχους αυτές τις επιλογές, την παραγωγικότητα, την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια, τότε ούτε εισοδήματα θα υπάρχουν, ούτε θέσεις απασχόλησης. Η ουσία της εξωστρέφειας είναι να γίνει η πόλη λειτουργική, ελκυστική, βιώσιμη, ανοιχτή στους ανθρώπους της, αλλά και ελκυστική στους επισκέπτες και στους επενδυτές.
Τέλος, αυτό που θα ήθελα να τονίσω και πάλι, είναι το πνεύμα της συναίνεσης και του διαλόγου και η αποφυγή των ίδιων λαθών με το παρελθόν, τα οποία αποδείχτηκαν εγκληματικά για την πόλη.
Τώρα αυτό που χρειαζόμαστε είναι πίστη στον εαυτό μας και δουλειά. Κυρίως πρέπει αυτά που λέμε, να τα εννοούμε, να μην λέμε άλλα στα λόγια και άλλα να κάνουμε στην πράξη, απλώς για να είμαστε αρεστοί.
Ο πολίτης και η κοινωνία μας θέλουν να κρατάμε ψηλά τις αξίες της αξιοπρέπειας και της αξιοπιστίας. Ο Πρωθυπουργός έχει πετύχει να δώσει αυτήν την αίσθηση της αλλαγής, της αξιοπρέπειας, της αξιοπιστίας και της αυτοπεποίθησης. Υπηρετούμε αξίες και όχι μεγάλα κούφια λόγια.





Συνημμένα Αρχεία
word document2010.0906 ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.doc
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας