08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ | 20/02/2019 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΥΜΕ (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝIKOY ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (Δ35) ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ (Δ36))
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



10/01/2011

Δηλώσεις Δ.Ρέππα για τις Αστικές Συγκοινωνίες

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 10 Ιανουαρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, ήταν το αντικείμενο δηλώσεων του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, αργά απόψε. Συγκεκριμένα, ο Υπουργός δήλωσε:
«Οφείλουμε να ζητήσουμε συγνώμη από τους πολίτες της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής που ταλαιπωρούνται λόγω των κινητοποιήσεων στις αστικές συγκοινωνίες. Η πρωτοβουλία μας είναι πρωτοβουλία που αφορά όλους τους πολίτες στην καθημερινότητά τους. Είναι μια πρωτοβουλία που στοχεύει στο να δώσουμε ένα τέλος σε ζημιογόνες λειτουργίες, που συνεπάγονται τεράστια ελλείμματα για κάποιες ΔΕΚΟ. Ελλείμματα, τα οποία καλύπτει εκ των υστέρων το σύνολο των φορολογούμενων πολιτών. Αυτό πρέπει να σταματήσει.
Γνωρίζετε ότι μέχρι τώρα και για πολλά χρόνια, κάποιες ΔΕΚΟ χωρίς να έχουν κάποιο συγκεκριμένο προγραμματισμό, χωρίς συγκεκριμένο πλάνο λειτουργούν έτσι, ώστε στο τέλος του χρόνου να σωρεύουν τεράστια ελλείμματα, τα οποία καλείται να καλύψει ο προϋπολογισμός. Στο πλαίσιο της νομοθετικής πρωτοβουλίας που αναλαμβάνουμε, θεσπίζουμε ένα «σύμφωνο ευθύνης». Με βάση αυτό το σύμφωνο, θα αξιολογείται σε τριμηνιαία βάση, από ορκωτούς λογιστές το οικονομικό αποτέλεσμα. Δηλαδή, θα συσχετίζονται οι δαπάνες στη λειτουργία κάθε επιχείρησης με το κοινωνικό έργο που παράγεται και εάν παρατηρούνται αποκλίσεις σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, αμέσως θα λαμβάνονται μέτρα, ώστε να προλάβουμε να μην έχουμε επιπλέον ελλείμματα στο τέλος της οικονομικής χρήσης.
Πιστεύω ότι σε αυτόν τον αγώνα πρέπει να είμαστε όλοι σύμφωνοι. Είναι πραγματικά μία μεταρρυθμιστική τομή, η οποία θα βοηθήσει να έχουμε σύγχρονες ποιοτικές συγκοινωνίες και επίσης θα μας απαλλάξει από το άγος των ελλειμμάτων. Παίρνουμε αυτή την πρωτοβουλία έχοντας ως βάση, μεταξύ των άλλων, κάποιες βασικές αρχές. Πρώτη -και ίσως η πιο σημαντική- διασφαλίζουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Δεύτερον, περιφρουρούμε το δικαίωμα στην εργασία όλων των υπαλλήλων στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών. Και επειδή γίνεται λόγος για τις μετατάξεις και κάποιοι αντιδρούν στην ανάγκη να γίνουν κάποιες μετατάξεις διαπιστωμένα πλεονάζοντος προσωπικού, θέλω να πω ότι βάσει των δεσμεύσεων που έχουμε, οι μετατάξεις θεωρούνται νέες προσλήψεις. Άρα, οι μετατάξεις που θα γίνουν, θα στερήσουν σε ίσο αριθμό θέσεις εργασίας από πολίτες που βρίσκονται σήμερα εκτός των τειχών του δημόσιου ή των ΔΕΚΟ. Κι αυτό πρέπει οι εργαζόμενοι να το εκτιμήσουν.
Πρέπει να κινηθούμε μαζί, αν ο κοινός στόχος είναι να έχουμε σύγχρονες εταιρείες, να έχουμε ποιοτικές συγκοινωνιακές υπηρεσίες και για να το πετύχουμε αυτό πρέπει ο λόγος μας να δώσει θέση και χώρο στη συνεργασία, στην πράξη δηλαδή. Ο λόγος μας να είναι μετρημένος και η στάση μας να είναι στάση ευθύνης. Από την πλευρά μας έχω πει ότι δεν θα δείξουμε το δάχτυλό μας στους εργαζόμενους και το αποδεικνύουμε αυτό. Αλλά θέλω και οι εργαζόμενοι να μην χρησιμοποιούν τη γροθιά τους απέναντι στην ελληνική κοινωνία, στους πολίτες, τους κατά τεκμήριο λιγότερο εύπορους, που εξαρτώνται από τις καθημερινές υπηρεσίες των συγκοινωνιακών φορέων. Αυτό το οποίο οφείλουμε να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε, εμείς ως Κυβέρνηση και οι Διοικήσεις των εταιρειών, τα συμφέροντα αυτών των εταιρειών.
Την ώρα που κάνουμε έναν τεράστιο αγώνα να κλείσουμε τα ελλείμματα, δεν μπορεί να γίνει παραδεκτή οποιαδήποτε πρωτοβουλία, που οδηγεί τελικώς στη συντήρηση και διαιώνιση αυτού του προβλήματος, δηλαδή στο να έχουμε διαφυγόντα έσοδα, τα ελλείμματα να παραμένουν για να τα πληρώσει τελικώς ποιός; Αυτοί οι οποίοι τα στερούν από τον Οργανισμό ή το σύνολο των Ελλήνων πολιτών που θα κληθούν μέσω του προϋπολογισμού στο τέλος του χρόνου να καλύπτουν πάλι ελλείμματα και ζημίες; Αν πράγματι συμφωνούμε στο ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες της Αθήνας, με το σύνολο των υπαλλήλων να διατηρούν την εργασία τους, πρέπει να γίνουν καλύτερες, τότε είμαστε στην ίδια πλευρά.
Οι όποιες διαφορετικές απόψεις μπορεί να αξιοποιηθούν και να ενσωματωθούν σε αυτό το μεταρρυθμιστικό σχέδιο. Με πολύ χαρά να τις ακούσουμε, αλλά βεβαίως μεγαλοστομίες περί «μεσαίωνα», περί «θυσιών», εκφράσεις οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στις περιστάσεις δεν μπορεί να αποτελέσουν σημείο επαφής και συνεννόησης».

Ακολούθησαν ερωτήσεις δημοσιογράφων, στις οποίες απάντησε ο Υπουργός:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν μου επιτρέπετε κύριε Υπουργέ, σήμερα όμως οι εργαζόμενοι εξήγγειλαν νέες κινητοποιήσεις και από την άλλη προχωρούν και σε κάποιες πρωτοβουλίες, όπως στο να προτρέπουν τον κόσμο να μην πληρώνει εισιτήρια.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Οι εργαζόμενοι έχουν τους εκπροσώπους τους, έχουν τα όργανα και τις διαδικασίες βάσει των οποίων παίρνουν τις αποφάσεις τους. Θα κάνουν αυτό το οποίο υπαγορεύει η συνείδησή τους. Εγώ τους καλώ να συναισθανθούν ότι δεν είναι μόνοι τους σε αυτόν τον κόσμο, δεν είναι μόνοι τους στην Αθήνα. Είναι το κλαδικό συμφέρον πολύ σημαντικό, αλλά όχι τόσο ώστε να επικαλύπτει το δημόσιο, το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου.
Οι εργαζόμενοι ας πάρουν τις αποφάσεις τους, αλλά ας μην χρησιμοποιούν τη γροθιά τους απέναντι στον πολίτη, ο οποίος πλήττεται από τη στάση αυτή. Κάτι τέτοιο δεν φανερώνει δύναμη για το συνδικαλιστικό κίνημα, αλλά μάλλον αδυναμία. Το συνδικαλιστικό κίνημα, εγώ το γνωρίζω ως μία δύναμη δημιουργική, όχι μία δύναμη που αφαιρεί δικαιώματα ή που πλήττει τα δικαιώματα των άλλων πολιτών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ θα τους καλέσετε σε διάλογο για το νομοσχέδιο αυτό;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η Κυβέρνηση αυτή, γνωρίζετε πολύ καλά, έχει θεσπίσει κανόνες βάσει των οποίων συζητούνται νομοθετικές πρωτοβουλίες, που αναλαμβάνει. Θυμίζω ότι λίγα χρόνια πριν κατατίθεντο σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες την Παρασκευή το βράδυ και συζητιόνταν στη Βουλή λίγες μέρες μετά, την επόμενη εβδομάδα. Εμείς τώρα έχουμε θεσπίσει μία διαδικασία απολύτως διαφανή, που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη να συμμετάσχει, ενόψει της διαμόρφωσης του τελικού κειμένου ενός νομοσχεδίου. Θα συζητήσουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο, αμέσως μετά και για μια περίοδο επτά ημερών θα γίνει δημόσια διαβούλευση. Στο πλαίσιο αυτής της διαβούλευσης θα συναντηθούμε με τους φορείς και θα συζητήσουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
Επαναλαμβάνω, αν υπάρχει εναλλακτική λύση, η οποία δεν είναι θεωρητική, αλλά είναι λύση η οποία δίνει πρακτικό αποτέλεσμα, δηλαδή οδηγεί στο να έχουμε καλές συγκοινωνίες, σύγχρονες συγκοινωνιακές εταιρείες χωρίς ελλείμματα και ζημιές, με έργο το οποίο ανταποκρίνεται στις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες, τότε είμαστε εδώ, όχι απλώς να την υιοθετήσουμε, αλλά να επαινέσουμε δημοσίως και αυτούς που θα κάνουν την ανάλογη πρόταση. Αν όμως κάποιοι δίνουν μάχες οπισθοφυλακής και δεν αντιλαμβάνονται ποια είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, εντός της οποίας εμείς πρέπει να κάνουμε τα βήματα που μας αναλογούν, λυπούμαι δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε διάλογο.
Δεν γίνεται διάλογος για το εάν θα εφαρμοστεί ο νόμος σε μία χώρα. Υπουργός που συζητάει αν θα εφαρμόζονται οι νόμοι ή όχι, παύει να είναι Υπουργός. Δεν γίνεται διάλογος για το εάν μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν εσαεί ζημιές, οι οποίες προκαλούνται, επειδή δεν υπάρχει μια σχεδιασμένη λειτουργία σε κάποιους φορείς, σε κάποιες ΔΕΚΟ. Άρα λοιπόν πρέπει να φύγουμε από αυτό που αποτελεί κοινή εμπειρία, οδυνηρή εμπειρία μάλιστα για τον ελληνικό λαό και να πάμε σε μια αλλαγή και αυτή την αλλαγή επιδιώκουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει περίπτωση για ποινικές συνέπειες των εργαζομένων επειδή δεν θα…
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θέλω να είμαι σαφής. Οι Διοικήσεις των εταιρειών, ασφαλώς πρέπει να αναλάβουν κάθε πρωτοβουλία για να περιφρουρήσουν τα συμφέροντα των εταιρειών που, θα μου επιτρέψετε να πω, στην ευρεία έννοιά τους είναι και συμφέροντα της ελληνικής κοινωνίας, των Ελλήνων πολιτών, όλων των φορολογουμένων. Θα πάρει η κάθε Διοίκηση του κάθε φορέα, τις πρωτοβουλίες που πρέπει ώστε να υπηρετήσει τα συμφέροντα της εταιρείας. Έχουν καλή νομική υποστήριξη, έχουν κριτήριο πολιτικό, έχουν κοινωνική ευαισθησία και έχουν αίσθηση ευθύνης, ώστε να κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν και έτσι να αντιμετωπίσουμε ακραίες ίσως συμπεριφορές, οι οποίες όχι μόνο δεν οδηγούν πουθενά, αλλά ίσα - ίσα δείχνουν ότι την ώρα που χρειάζεται να κάνουμε άλματα, όχι βήματα απλώς, τεράστια ποιοτικά άλματα, κάποιοι θέλουν να μείνουμε καθηλωμένοι σε ένα παρελθόν το οποίο συνιστά και ένα τέλμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ αν συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους θα τους επιτάξετε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Γνωρίζετε πολύ καλά, ότι η επίταξη είναι μια οριακή επιλογή και δεν είναι εν πάση περιπτώσει μια επιλογή, μεταξύ αυτών που επιθυμούμε. Ως έσχατη ανάγκη υπάρχει και αυτή η επιλογή στο οπλοστάσιο της Πολιτείας. Έχουμε όμως πολλά πλάνα, πολλά εναλλακτικά σενάρια, τα οποία εν τω μεταξύ μπορούμε να αξιοποιήσουμε για να οδηγηθούμε σε αποτελέσματα, τα οποία πιστεύω ότι θα ικανοποιούν όλους. Και πάντως θα ανακουφίζουν τους πολίτες που ταλαιπωρούνται από τις κινητοποιήσεις στις συγκοινωνίες, στους οποίους απευθύνομαι και πάλι και ζητώ συγνώμη και τους λέω ότι αυτό το οποίο κάνουμε τους αφορά ευθέως και νομίζω ότι το τελικό αποτέλεσμα θα δικαιώσει αυτή την πρωτοβουλία μας.
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων