06/11/2017 Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2017
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



13/02/2017

Παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό Real και την εκπομπή του δημοσιογράφου κ. Δ. Καμπουράκη, επί των αιτιάσεων που εξέφρασε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος της ΝΔ κ. Κώστας Σκρέκας για τη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τη Fraport που αφορά την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων.

Δ. Καμπουράκης : Καλημέρα κ Υπουργέ! Καλημέρα σας!
Υπουργός: Καλημέρα κ. Καμπουράκη. Καλημέρα κ στους ακροατές σας.
Δ.Καμπουράκης: Είστε καλά; Να ΄στε καλά! Διαβάζω επειδή βγήκε προηγουμένως στο Ν. Χατζηνικολάου ο κ. Σκρέκας ο τομεάρχης περιβάλλοντος της Ν.Δ., είπε συγκεκριμένα, να το διαβάσω γιατί είναι πολλοί που δεν το έχουν ακούσει, για να μπορέσουμε να το συζητήσουμε, να απαντήσετε σε αυτό, είπε: ξέρετε γιατί η Fraport δεν έχει καταβάλλει ούτε ένα ευρώ στο ελληνικό δημόσιο; Διότι άφησε ο αρμόδιος Υπουργός, εσείς δηλαδή, δεν θέλω να πω ονόματα είπε αυτός, αλλά το λέω εγώ, άφησε να λήξουν οι περιβαλλοντικές μελέτες πριν από τρείς μήνες ενώ θα μπορούσε να τις έχει επικαιροποιήσει  εδώ και δυο χρόνια σε τρία αεροδρόμια μεταξύ των οποίων και η Κέρκυρα, δεν θυμάμαι καλά, ίσως και της Θεσσαλονίκης. Και έρχεται η Fraport και λέει ότι βάση της σύμβασης θέλει να πάρει τα αεροδρόμια πλήρως αδειοδοτημένα άρα δε τα παραλαμβάνει και έτσι δεν προχωράει η εκταμίευση 1,2 δις ευρώ  που θα εισέρρεαν στη ελληνική οικονομία, δεν πληρώνονται 20 εκατ. ευρώ το χρόνο ενοίκια, δεν ξεκινά το πρόγραμμα για 400 εκατ. επενδύσεων κτλ, κτλ. Αυτό είπε ο κ. Σκρέκας. Ισχύει αυτό το πράγμα κ. Υπουργέ;
Υπουργός: Πρώτον, δεν ισχύει κύριε Καμπουράκη γι΄ αυτό ήθελα να κάνω παρέμβαση και θα το εξηγήσω στη συνέχεια, δεύτερον, είπε και άλλα ο κ. Σκρέκας, είπε, ότι έχουμε κατεβάσει τα μολύβια.
Δ. Καμπουράκης : Α! καλά. Επί του γενικού, επί του γενικού. Ναι, ναι πείτε μου.
Υπουργός: Επί του γενικού, επί του γενικού. Και επί του γενικού και επί του ειδικού γιατί ειδικά είναι τα θέματα και γίνονται γενικά.
Δ.  Καμπουράκης : Σωστό, εντάξει.
Υπουργός: Λοιπόν, πιστεύω κατ’ αρχάς, για να βγάζουμε μερικά συμπεράσματα για το πως κινείται η ΝΔ και τα στελέχη της. Οι άνθρωποι είναι, πιο καλοί αντιπρόσωποι, ο κ. Σόιμπλε στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να βρει.
Δηλαδή την ώρα που η Ελλάδα δίνει μία μάχη για τη διαπραγμάτευση ο κ. Μητσοτάκης πάει να συναντήσει τον κ. Σόιμπλε, ο Θεός ξέρει τι θα ζητήσει σε σχέση με τη χώρα μας, τους πολίτες και όλα αυτά που έχουν τραβήξει, και την ίδια ώρα, ο κ. Σκρέκας γίνεται ο υπερασπιστής, ο νομικός σύμβουλος της Fraport. Ούτε η Fraport δεν τα ζητάει αυτά που είπε ο κ. Σκρέκας.
Δ. Καμπουράκης : Δηλαδή ;
Υπουργός :Λοιπόν, πρώτον, να δούμε τι ισχύει με τις περιβαλλοντικές μελέτες των αεροδρομίων: Δεν υπήρχαν.
Δ. Καμπουράκης : Καθόλου.
Υπουργός : Καθόλου.
Δ. Καμπουράκης : Ναι. Νομίζω ότι κάθε 4 – 5 χρόνια πρέπει να έχει όμως το αεροδρόμιο, να κάνει το κάθε αεροδρόμιο.
Υπουργός: Έπρεπε να έχουν όλα τα αεροδρόμια κύριε Καμπουράκη περιβαλλοντικές μελέτες. Δεν είχαν.
Δ. Καμπουράκης : Μάλιστα.
Υπουργός: Την υποχρέωση αυτή, με τον διαγωνισμό, την είχε αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Έχουν ολοκληρωθεί οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις όλων των αεροδρομίων. Υπάρχουν δύο αεροδρόμια του Άκτιου και της Κέρκυρας που έχουν μία καθυστέρηση.
Δ. Καμπουράκης : Άκτιο και Κέρκυρα;
Υπουργός : Άκτιο και Κέρκυρα, όπου είχαμε μία καθυστέρηση στον έλεγχο των περιβαλλοντικών μελετών από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Έχουν εγκριθεί και οι δύο από τις αρμόδιες υπηρεσίες, η μία είναι στο τυπογραφείο για έκδοση και η άλλη σε λίγες ημέρες θα εκδοθεί.
Δ. Καμπουράκης : Άρα δεν ισχύει το ότι έληξαν; Δεν ισχύει αυτό που λέει έληξαν ;
Υπουργός : Δεν υπήρχαν.
Δ. Καμπουράκης : Οπότε δεν μπορεί να λήξουν άμα δεν υπήρχαν, ναι.
Υπουργός: Ναι, δεν υπήρχαν καν, για να καταλάβουμε όλοι που είχαν τις υποδομές και τη χώρα γενικότερα οι κυβερνήσεις της ΝΔ. Το πρώτο είναι αυτό. Το δεύτερο είναι ότι η Fraport δεν επικαλέστηκε ότι δεν ολοκληρώνει ή δεν παραλαμβάνει τα αεροδρόμια γιατί οι δύο περιβαλλοντικές δεν είχαν εγκριθεί τυπικά αλλά και ουσιαστικά.
Δ. Καμπουράκης : Αλλά ;
Υπουργός: Η Fraport επικαλέστηκε άλλα πράγματα και η πραγματικότητα είναι άλλη. Λοιπόν, εμείς δεν έχουμε κατεβάσει τα μολύβια. Είναι δεδομένο αυτό και βέβαια είμαστε έτοιμοι για τη σύγκριση, όποτε θέλει ο κ. Σκρέκας δημόσια για το «πλούσιο» έργο που είχαν στο αρμόδιο -αντίστοιχο υπουργείο ή εκεί που υπηρέτησε εκείνος, σε σχέση με τη σημερινή κυβέρνηση.
Δ. Καμπουράκης : Εσείς ποιον είχατε, ποιος ήταν υπουργός επί ΝΔ στο δικό σας ;
Υπουργός : Α, πολλοί. Ήταν ο κ. Χατζηδάκης υπουργός ανάπτυξης και είχε και τις υποδομές  με αναπληρωτή υπουργό, στη συνέχεια ήταν ο κ. Βορίδης, στη συνέχεια ήταν ο κ. Χρυσοχοϊδης, ήταν αρκετοί.
Δ. Καμπουράκης : Μάλιστα. Να σας πω τώρα. Αυτή τη στιγμή δηλαδή δεν τα έχει παραλάβει τα αεροδρόμια η Fraport ;
Υπουργός: Η Fraport με αίτημά της ζήτησε μία ακόμη παράταση για τις 15 Μαρτίου. Κι είναι απόλυτα κατανοητό κ. Καμπουράκη ότι δεν μπορεί να γίνει η μεταβίβαση 14 αεροδρομίων στη στιγμή. Δεν αγοράζουν μία συσκευή. Υπάρχουν διαδικασίες. Δεν είναι ώριμη κατά τη γνώμη μου η Fraport, δεν είχε το απαραίτητο προσωπικό, υπήρχαν διαδικασίες, υπήρχαν κάποιες συμβάσεις που έπρεπε να ολοκληρώσουν και με τα τραπεζικά ιδρύματα που συνεργάζονταν.
Δ. Καμπουράκης: Διάβασα ότι καταφέρανε και συμφωνήσανε πάντως να πάρουνε κάποιο δάνειο από ένα consortium τραπεζών. Σωστό ;
Υπουργός: Ναι, σωστό είναι αυτό που λέτε αλλά δεν ήταν έτοιμο για τις 30 Ιανουαρίου που ήταν να παραδοθούν, ούτε για τον Νοέμβριο που έπρεπε επίσης να παραδοθούν.
Δ. Καμπουράκης : Μάλιστα.
Υπουργός: Και επειδή διαβάζουν και λένε διάφοροι ότι φταίει η ελληνική κυβέρνηση που δεν υλοποιούνται οι ιδιωτικοποιήσεις, δεν φταίει η ελληνική κυβέρνηση. Η ελληνική κυβέρνηση και να διαφωνούσε και να διαφωνεί ακόμη με το πως έγιναν αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις και πως δρομολογήθηκαν, έχει το σθένος να πει ότι εμείς θα τηρήσουμε τη συμφωνία που έγινε για τις συγκεκριμένες ιδιωτικοποιήσεις.
Δ. Καμπουράκης: Αφού υπογράψατε ναι. Μάλιστα.
Υπουργός: Ανεξάρτητα αν ο κ. Μητσοτάκης σήμερα στη Γερμανία θα θέλει να διευρύνει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και το πρόγραμμα μέτρων που...
Δ. Καμπουράκης: Εντάξει, αυτό τώρα είναι η άποψή του, η άποψή του είναι. Να σας πω τώρα μιας και το είπατε, είναι η δεύτερη φορά που το λέτε, για τον Μητσοτάκη που πάει στους Γερμανούς. Μην το ενοχοποιείτε. Και οι δικοί σας ας πούμε 10 φορές έχουν συναντηθεί με όλους τους Γερμανούς, αυτό δεν είναι κακό από μόνο του. 
Υπουργός: Ο Μητσοτάκης το κάνει μέσα στη διαπραγμάτευση, με στελέχη του και τον αντιπρόεδρο της ΝΔ να λέει ότι είναι καλό να μην ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση για να φύγει η κυβέρνηση.    
Δ. Καμπουράκης: Ε, αυτό το είπαν, δεν ξέρω αν το λένε ακόμα. Τέλος πάντων, ναι, ναι, το είπανε πάντως, ναι το είπανε, το είπανε.
Υπουργός: Δεν είναι τυχαίο πρόσωπο ο αντιπρόεδρος της ΝΔ για να το πει. Η κ. Μπακογιάννη χθες, είπε να ποινικοποιηθεί η καθυστέρηση της διαπραγμάτευσης και της δεύτερης αξιολόγησης με όποιο κόστος και με όποια μέτρα.
Δ. Καμπουράκης: Εντάξει, τώρα αν κάθε φορά που ποινικοποιούμε τη διαπραγμάτευση δεν θα έμενε κανείς, όλοι στα δικαστήρια θα ήταν.
Υπουργός : Δεν το λέει για εμάς, γιατί εμείς η καθυστέρησή μας είναι 2 μήνες. Αν είναι καθυστέρηση και αν οφείλεται σε εμάς.
Δ. Καμπουράκης : Ε, όχι και 2 μήνες, από πέρυσι.
Υπουργός: Ναι, ναι, προφανώς το λέει για τις κυβερνήσεις που συμμετείχε, δηλαδή για τον κ. Σαμαρά, είναι εσωκομματικά τα βέλη αυτά, δεν είναι για εμάς…
Δ. Καμπουράκης: Να σας πω υπουργέ μου πείτε μου κάτι μιας και συζητούμε για τα αεροδρόμια. Τα αεροδρόμια έτσι, αλλιώς με τις καθυστερήσεις, με, με, με, πότε θα τα πάρουν οι Γερμανοί, δηλαδή ο Έλληνας πολίτης θα καταλάβει κάτι ας πούμε ότι το αεροδρόμιο των Χανίων θα το έχουν οι Γερμανοί; Ανεβοκατεβαίνω εγώ στα Χανιά ας πούμε, θα καταλάβω κάτι ;
Υπουργός: Βεβαίως θα καταλάβετε. Εμείς κύριε Καμπουράκη, είναι χρέος μας, να λέμε την αλήθεια. Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων παρότι διαφωνούμε πολιτικά και με τον τρόπο που έγινε και όπως έγινε, είναι από τους ελάχιστους διαγωνισμούς που έκανε το ΤΑΙΠΕΔ, που η τιμή για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στα συγκεκριμένα χρόνια, είναι με πολύ υψηλό τίμημα.
Δ. Καμπουράκης : Μάλιστα.
Υπουργός : Ένα που πρέπει να πούμε γιατί πρέπει να λέμε την αλήθεια, είναι αυτό. Δεύτερο, ο παραχωρησιούχος μετά τη διαπραγμάτευση που έγινε μαζί μας, είναι υπόχρεος σε ένα αρκετά μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων σε αυτά τα αεροδρόμια και συγκεκριμένες λειτουργίες.
Δ. Καμπουράκης : Εγώ νομίζω  υπουργέ μου, νομίζω ότι θα δώσουν μεγάλη βάση να τα κάνουνε εμπορικά κέντρα τα αεροδρόμια. Πολύ φοβάμαι αυτό το πράγμα: Έτσι, θα γεμίσουν μαγαζιά τα αεροδρόμια και τέτοια πράγματα.    
Υπουργός: Είναι πιθανό. Δεν είναι κακό όμως κ. Καμπουράκη από το να έχουμε αεροδρόμια που είχαν ένα άθλιο καφέ, να έχουμε αεροδρόμια που θα έχουν κάποιες προδιαγραφές, θα λειτουργούν, θα είναι καθαρά, θα έχουν μία άλλη εικόνα.    
Δ. Καμπουράκης: Ναι, εντάξει, συμφωνώ.
Υπουργός: Πιστεύω ότι αυτός όσο ο ανταγωνισμός και η σύγκριση αλλά και η τεχνογνωσία θα βοηθήσει το ελληνικό δημόσιο στα υπόλοιπα χρόνια να παρέχει το ίδιο.
Δ. Καμπουράκης: Δεν υπάρχει φόβος να είναι ακριβά τα αεροδρόμια ;
Υπουργός: Δεν είναι;
Δ. Καμπουράκης: Είναι ήδη ακριβά.
Υπουργός: Και αυτό οφείλεται αν θέλετε τη γνώμη μου, από τη σύμβαση και την τιμολογιακή πολιτική που είχε το κεντρικό αεροδρόμιο της χώρας, το Ελευθέριος Βενιζέλος.
Δ. Καμπουράκης: Από εκεί, αυτό μεταφέρθηκε σε όλα τα αεροδρόμια ;
Υπουργός: Αυτό είναι το βασικό κόστος για τις αερομεταφορές που έχουμε στην Ελλάδα, δεν έχουμε άλλα hub. Θεωρώ ότι με αυτό που έχουμε προγραμματίσει, ίσα – ίσα, ότι το κόστος λειτουργίας των αεροδρομίων θα είναι χαμηλότερο για τον επιβάτη.
Καμπουράκης: Καλό, καλό θα είναι αυτό. Μάλιστα, λοιπόν εντάξει κ. υπουργέ, σας ευχαριστώ πολύ κ. Σπίρτζη, να είστε καλά.
Υπουργός: Εγώ σας ευχαριστώ πολύ που δεχτήκατε να βγω στην εκπομπή σας.
Δ. Καμπουράκης : Μα τι λέτε τώρα. Να είστε καλά.



**** Μπορείτε να ακούσετε την τηλεφωνική παρέμβαση στο: https://www.youtube.com/watch?v=aUdKTb7KHIo&feature=youtu.be



'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
08/12/2017 Παρέμβαση Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη για την ενημέρωση μαθητών σχετικά με τους κινδύνους στις περιοχές κοντά στο σιδηροδρομικό δίκτυο
06/12/2017 ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΠΙΡΤΖΗ
06/12/2017 Ξεκινά την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου η διαδικασία υποβολής αιτήσεων των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου για τη χορήγηση του επιδόματος των 8.000 ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
03/12/2017 Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στην Κυριακάτικη «Kontra News» και τη δημοσιογράφο κ. Στέλλα Γκαντώνα
03/12/2017 Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΙ» και την εκπομπή «Ακραίως» που παρουσιάζει ο δημοσιογράφος κ. Τάκης Χατζής. Συμμετείχαν οι δημοσιογράφοι κ. Αντώνης Δελατόλας και κ. Γιάννης Τριάντης.
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας