13/11/2018 ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ αριθμ.πρωτ.:Οικ.46240/15-6-2018 (ΑΔΑ: 6ΓΗΦ465ΧΘΞ-Ρ0Ι)-ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Δ7,Δ8,Δ29,Δ30
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



20/07/2017

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 98,9» και τους δημοσιογράφους κ. Χάρη Ντιγριντάκη & Βαγγέλη Δουράκη

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να πάμε κατ’ ευθείαν στα θέματα της επικαιρότητας αναφορικά με τον ΟΑΣΘ όπου έγινε χτες συζήτηση στη Βουλή. Μια μεταρρύθμιση από το Υπουργείο Μεταφορών, υπήρξαν αντιδράσεις, αναμενόμενο ήταν αλλά εγώ κοιτάω κάτι χαρτιά εδώ ότι τόσα χρόνια μπορεί να ήταν ιδιότυπο καθεστώς, να μην ήταν κρατικοποιημένος ο ΟΑΣΘ αλλά κάθε χρόνο τα λεφτά που έπαιρνε σχεδόν ήταν πιο πολλά από τον ΟΑΣΑ και τόσα χρόνια δεν υπήρχε μια σοβαρή μεταρρύθμιση.
Έχουμε τη χαρά να έχουμε στο τηλέφωνο τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Χρήστο Σπίρτζη, καλό μεσημέρι κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καλό σας μεσημέρι. Τι κάνετε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εμείς καλά είμαστε, εσείς είχατε ένα δύσκολο βράδυ χτες στη Βουλή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γι’ αυτό το θέμα, να σας πω την αλήθεια, εγώ το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό και θα ήθελα να σας ρωτήσω είναι δηλαδή τελικά το πρόβλημα στο ΟΑΣΘ είναι αν θα είναι κρατικός ή ιδιωτικοποιημένος; Γιατί έτσι κι αλλιώς τα χρήματα από ό,τι καταλαβαίνω τα αντλούσε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα ό,τι κι αν είναι, πάει στο υπερταμείο τώρα. Για πέστε μας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω. Το  πρόβλημα είναι ότι οι αστικές συγκοινωνίες στα μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα πρέπει να είναι δημόσιες για να μπορούν να ασκούν κοινωνικές πολιτικές που δεν ασκεί ο ιδιωτικός τομέας ή για να τις ασκήσει χρειάζεται πολύ περισσότερα χρήματα.
Το δυστύχημα είναι στην περίπτωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ότι δεν ήταν απλά περισσότερα τα χρήματα, ήταν πολύ περισσότερα ήταν αδικαιολογήτως περισσότερα, χωρίς μηχανισμούς ελέγχου όλα αυτά τα χρόνια, με ένα σύστημα που αναπαρήγαγε παλαιοκομματικούς μηχανισμούς σε επίπεδο νομού Θεσσαλονίκης.
Υπήρχε ένα Συμβούλιο, για το οποίο θα γίνει αρκετός λόγος, που έπρεπε να κάνει τους ελέγχους και δεν είχε τα μέσα να κάνει τους ελέγχους, δεν είχε καν πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα του Οργανισμού για το αν γίνονταν τα δρομολόγια, αν τηρούνταν η σύμβαση και το τι γινόταν. Γινόταν μια κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού Δημοσίου γιατί δεν γίνονταν καν διαγωνιστικές διαδικασίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ βλέπω τεράστια επιδότηση να δίνεται κάθε χρόνο από το ελληνικό δημόσιο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό είναι το ένα κομμάτι. Το ένα κομμάτι προβλεπόταν από τη σύμβαση του 2001 και την παράνομη κατά τη γνώμη μου επέκταση που έγινε το 2008 που είχε περίπου 75 εκατομμύρια το χρόνο επιδότηση, ήταν κρατική επιδότηση, όταν 78 εκατομμύρια  είναι η επιδότηση σε όλα τα Μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας.
Πάνω από εκεί υπήρχαν με ένα ιδιότυπο καθεστώς διαιτησίας, που ο ΟΑΣΘ διεκδικούσε κάθε χρόνο δεκάδες να μην πω και εκατοντάδες εκατομμύρια και βέβαια έτσι όπως ήταν δομημένος ο θεσμός αυτός της διαιτησίας συνήθως τον κέρδιζε. Δηλαδή η πρώτη φορά που δεν αποζημιώθηκε με το σύνολο των χρημάτων που πήγε στη διαιτησία ήταν φέτος.  Αυτό το καθεστώς όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούσε να συνεχίσει να υπάρχει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ βλέπω και ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς τρίτους είναι 119 εκατομμύρια ευρώ, πέρα από αυτά. Δηλαδή έπρεπε κάτι να γίνει σίγουρα. Τώρα το θέμα είναι, ενταξει, υπάρχουν διάφορες απόψεις.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όλοι μας έχουμε άμεση σχέση με τον ιδιωτικό τομέα, όλοι θα ήθελαν να έχουν μια σύμβαση σαν τον ΟΑΣΘ. Δηλαδή ό,τι ελλείμματα έχουν να καλύπτονται από το ελληνικό δημόσιο και να είναι και εγγυημένο το κέρδος μας. Αυτή τη σύμβαση έχει ο ΟΑΣΘ.
Αυτό που δεν είναι καθόλου κατανοητό είναι ότι δεν σέβονταν ούτε καν αυτή την λεόντεια υπέρ των  μετόχων σύμβαση που ΟΑΣΘ. Χρωστούσαν δεδουλευμένα στους εργαζόμενους, χρωστούσαν στο ΙΚΑ, στις Τράπεζες, στην Εφορία, παντού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει κι ένα πόρισμα κ. Υπουργέ που φαίνεται ότι ο ΟΑΣΘ μισθώνει αμαξοστάσια και κεντρικά γραφεία από τον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης, ο «ΗΡΑΚΛΗΣ». Τι είναι αυτό;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι ένας Συνεταιρισμός που τα μέλη που συνεταιρίζονται είναι οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή Γιάννης κερνάει – Γιάννης πίνει!
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Και δυστυχώς από ό,τι έχουμε εντοπίσει δεν είναι ο μόνος προμηθευτής συναλλασσόμενος με τον ΟΑΣΘ που είναι σε τέτοια λογική. Υπάρχουν εταιρείες που είναι προμηθευτές και γίνονται απ’ ευθείας αναθέσεις που εμπλέκονται μέλη των οικογενειών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και όλα αυτά πρέπει και να τα μάθει ο ελληνικός λαός και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι δεν απολάμβαναν τουλάχιστον ένα ποιοτικό μεταφορικό έργο για να πούμε ότι αν μη τι άλλο σέβονταν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης με τα εκατοντάδες εκατομμύρια που παίρνουν κάθε χρόνο, ούτε αυτό δεν είχαν. Ούτε καν τον αριθμό και την ποσότητα των δρομολογίων που έπρεπε να εκτελούν. Τίποτε  απ’ όλα αυτά.
Άρα η απόφαση για να οδηγηθούμε σε μια τέτοια πολιτική ήταν μια απόφαση και για να καλύψουμε τη δική μας πολιτική οπτική γωνία, δηλαδή πρέπει να γίνουν μέσα από τις αστικές συγκοινωνίες κοινωνικές πολιτικές περιβαλλοντικές πολιτικές, να συμβάλλουν οι αστικές συγκοινωνίες στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Δεν μπορεί δηλαδή κάθε δέκα χρόνια να έχει ανάγκη η χώρα τουλάχιστον 3.500-4.000 λεωφορεία και να είναι καταναλωτής πρέπει να προσελκύσει κάποιες επενδύσεις παραγωγικές για την παραγωγή τους στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη χώρα και το δεύτερο είναι ότι δεν μπορεί να σπαταλάμε σε καιρούς κρίσης τόσες εκατοντάδες εκατομμύρια, να έχουμε ,ο ΟΑΣΘ δηλαδή, σπατάλη των θυσιών του ελληνικού λαού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, τώρα όμως σύμφωνα με το υπερταμείο με τη θυγατρική που ιδρύεται αυτή την περίοδο, οι μετοχές από την κρατικοποιημένη εταιρεία που ετοιμάζεται, θα περάσουν στο υπερταμείο. Έτσι δεν είναι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι δεν είναι ακριβώς έτσι. Αλλά και να περάσουν στο υπερταμείο, το υπερταμείο , η ΕΔΗΣ, δεν είναι φορείς που οδεύουν ιδιωτικοποίηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά ουσιαστικά αυτό που καθορίζεται μπορεί όχι η ιδιωτικοποίηση, αλλά να αποφέρουν το μέγιστο κέρδος, αν δεν κάνω λάθος. Δηλαδή καλύτερη διαχείριση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας απαντήσω σε αυτό, δεν είναι έτσι ακριβώς. Δεν είναι αν θέλετε για όλες τις εταιρείες δεν ισχύει αυτό. Παραδείγματος  χάριν οι αστικές συγκοινωνίες δεν εντάσσονται σε αυτό το πλαίσιο.
Να σας πω για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας που έχουν ενταχθεί στο υπερταμείο. Δεν  μπορεί να έχουν το μέγιστο κέρδος γιατί επιδοτούνται, γιατί  …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε ζητήσει κάποια εξαίρεση αν δεν κάνω λάθος, έτσι δεν είναι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Σε όλο τον κόσμο οι αστικές συγκοινωνίες επιδοτούνται. Μάλιστα θα έλεγα ότι στη δική μας χώρα επιδοτούνται χαμηλότερα από το μέσο ευρωπαϊκό χώρο οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Επομένως δεν εντάχθηκαν  στο υπερταμείο οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας γιατί έχουν κέρδη και αυτά θα κατευθύνονται το 50% στο χρέος και το 50% σε αναπτυξιακές δραστηριότητες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα ποιος ο λόγος που μπήκαν οι αστικές συγκοινωνίες στο υπερταμείο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Εκτιμώ ότι ο τρόπος που οι θεσμοί ενέταξαν κάποιους φορείς στο υπερταμείο δεν ήταν αυτός που έπρεπε να είναι. Πήραν δηλαδή το μετοχικό κεφάλαιο των εταιρειών, όχι το πώς λειτουργούν και το τι αρμοδιότητες έχουν και κάπως πρόχειρα αρκετές από αυτές τις εταιρείες εντάχθηκαν ..το ίδιο ισχύει και για τις κατασκευαστικές εταιρείες του Δημοσίου, όπως είναι η ΚΤΥΠ οι Κτηριακές Υποδομές, όπως είναι η Αττικό Μετρό που κάνει τα έργα του Μετρό, όπως είναι η ΕΡΓΟΣΕ που κάνει τα έργα του σιδηροδρόμου, πιστεύω όμως ότι με μια καλή συνεργασία και με τους θεσμούς και με τα ευρωπαϊκά όργανα αυτό θα γίνει κατανοητό και πιθανά κάποιοι από αυτούς τους φορείς να εξαιρεθούν από την ένταξή τους στο υπερταμείο.
Και να είναι στο υπερταμείο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον βασικό σκοπό  και ο σκοπός αυτός είναι αυτό που έχουμε πει. Δηλαδή οι εταιρείες που μπορούν να είναι κερδοφόρες και αυτές που συζητάμε τώρα δεν μπορεί να είναι κερδοφόρες…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γι’ αυτό μας φαίνεται λίγο περίεργο δηλαδή πως προχώρησε η ένταξη των συγκεκριμένων φορέων.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Από ό,τι έχετε δει όλοι κάνουν λάθη σε αυτή την περιπέτεια που έχουν εντάξει τη χώρα μας …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τα πληρώνει ο ελληνικός λαός βέβαια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και τα πληρώνει ο ελληνικός λαός, πιστεύω ότι αυτό είναι το πιο ανώδυνο λάθος, που μπορεί βεβαίως να διορθωθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ επειδή είμαστε Θεσσαλονίκη τώρα, βλέπουμε ότι διαμορφώνεται μέσω του νομοσχεδίου ο εποπτικός φορέας ο ΟΣΥΘ που θα σχεδιάζει και θα ελέγχει όλες τις αστικές συγκοινωνίες στο μητροπολιτικό κέντρο Θεσσαλονίκης. Άρα επί θύρας εκεί έχουμε και το Μετρό, πότε θα είναι έτοιμο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το σχέδιο, ο προγραμματισμός που έχουμε είναι το ’19 να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σε αυτή την περίπτωση στην κύρια Γραμμή και στην επέκταση μέχρι και Καλαμαριά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ’19  πότε πιστεύετε; Ποια περίοδο; Το καλοκαίρι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τέλος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τέλος του ’19, μάλιστα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχουμε μικροκαθυστερήσεις γιατί υπάρχουν προβλήματα τεχνικά προβλήματα πλέον στο έργο, δεν έχουμε τα προβλήματα που είχαμε στο παρελθόν. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε ιδιαίτερες λύσεις που έχουμε δώσει στο σταθμό της Βενιζέλου, όπου εκεί δεν θέλαμε να ξηλώσουμε τα αρχαία και να τα επανατοποθετήσουμε, έπρεπε να γίνει μια μεγάλη παρέμβαση για την πόλη της Θεσσαλονίκης που θα είναι και τοπόσημο. Αυτά τα πράγματα δεν είναι εύκολα τεχνικά να προσπεραστούν.
Αυτό που μπορούμε να δεσμευτούμε είναι ότι το έργο δεν έχει πρόβλημα αυτή τη στιγμή, τρέχει κανονικά. Τον επόμενο μήνα μέχρι τον Σεπτέμβρη ξεκινάνε οι μηχανολογικές εργασίες και θα αρχίσουμε να βλέπουμε τους συρμούς. Το ’19, αρχές του ’20 θα αρχίσουν και οι δοκιμαστικές λειτουργίες του Μετρό στη Θεσσαλονίκη επιτέλους. Άρα η πόλη της Θεσσαλονίκης ναι μεν θα έχει Μετρό και θα έχει επιτέλους ένα μέσο σταθερής τροχιάς που να μπορεί να εξυπηρετεί το μητροπολιτικό κέντρο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ να σας ζητήσω μια μικρή χάρη. Έχουμε ένα διάλειμμα δυο λεπτά, λέτε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, βγάζετε ειδήσεις, αν έχετε την καλοσύνη δυο λεπτά και θα είμαστε σε λίγο μαζί.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως, ευχαρίστως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε πολύ.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχαμε μείνει στη Θεσσαλονίκη κ. Υπουργέ.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και μιλούσαμε για το μετρό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και μας είπατε ότι αρχές του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να κάνουν βόλτα τουλάχιστον στη μία γραμμή αν κατάλαβα καλά.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι στη μία, και στην επέκταση για Καλαμαριά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οπότε θα πάμε και για ψαράκια, εντάξει. Θα περιμένουν πώς και πώς στη συμπρωτεύουσα, να το ξέρετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Έτυχε και ήμουν χτες και ήταν χάος στη Θεσσαλονίκη, πολλή κίνηση.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η μέριμνά μας είναι πολύ σύντομα να προετοιμαστούμε ώστε να γίνει η παράδοση  της επέκτασης στην Καλαμαριά και της βασικής γραμμής να είναι ώριμες οι δημοπρασίες, να τρέξουμε γρηγορότερα  την επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, είναι οι «ριγμένες» συνοικίες της Θεσσαλονίκης, και η επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο. Πιστεύω ότι η έλλειψη μέσων σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη είναι και το σημείο που για 60 χρόνια εκβιαζόταν και η κοινωνία της Θεσσαλονίκης και η πόλη της Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο, οι κυβερνήσεις γιατί το μόνο μέσο που μπορούσε να εκτελέσει συγκοινωνιακό αστικό έργο στη  Θεσσαλονίκη ήταν ο ΟΑΣΘ, δεν υπήρχε κάτι άλλο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Παλιότερα υπήρχε ένα σχέδιο, είχε εξυφανθεί ένα σχέδιο  αναφορικά με τη δημιουργία και προαστιακού στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή η γραμμή του ΟΣΕ να έφτανε μέχρι το αεροδρόμιο και να τέμνεται με αυτή τη γραμμή του μετρό. Ή δεν υπάρχει τέτοιο πλάνο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το πλάνο είναι να υπάρχει επέκταση του μετρό και να πηγαίνει προς αεροδρόμιο Είναι μια πολύ φθηνότερη λύση και υπάρχει χώρος για να γίνει αυτή η υποδομή. Επομένως δεν υπάρχει κανένας λόγος……..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή συνήθως οι Θεσσαλονικείς λένε «το κράτος της Αθήνας», αυτή τη στιγμή έχω βομβαρδιστεί με γραμμές, τί γίνεται με το μετρό του Πειραιά και το τραμ. Πότε θα φτάσει εκεί;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το έργο έχει προχωρήσει. Όπως είπα έχει φτάσει ο μετροπόντικας  στα Μανιάτικα, εκεί  είχαμε άλλου είδους προβλήματα και καθυστερήσεις, παραπλήσια με το έργο της Θεσσαλονίκης αλλά όχι τόσο μεγάλες εμπλοκές. Εκεί είχαμε έναν πολύ κακό σχεδιασμό, είχαμε τη χωροθέτηση του σταθμού του Πειραιά σχεδόν μέσα στη θάλασσα, όπως καταλαβαίνετε δε μπορούσε  να γίνει ο σταθμός του μετρό σε σημείο που είχε χωροθετηθεί. Έπρεπε ν’ αλλάξουν οι μελέτες.
Είχαμε όδευση των γραμμών του μετρό μέσα από  οδεύσεις που συναντούσαμε πολλά δίκτυα κοινής ωφέλειας και πολύ μεγάλους αγωγούς, οπότε αυτά έπρεπε ν’ αντιμετωπισθούν  εκτάκτως στο έργο και γι’ αυτό και για άλλους λόγους που όλα τα έργα βρέθηκαν κολλημένα και προβληματικά,  έχουν  τις καθυστερήσεις που έχουν.
Το έργο στον Πειραιά, το μετρό του Πειραιά συνεχίζει, αυτό που είναι δική μας προτεραιότητα αν θέλετε, είναι τα έργα του μετρό, του προαστιακού και του σιδηροδρόμου, είναι στην πρώτη σειρά της  ιεράρχησης που έχουμε για τα έργα, τα έργα δηλαδή σταθερής τροχιάς και το τραμ μαζί μ’ αυτά. Δε μπορεί ν’ αναβαθμίσουμε το αρχικό περιβάλλον των δυο μητροπολιτικών κέντρων της χώρας, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης χωρίς να ολοκληρώσουμε τα δίκτυα του μετρό, τα δίκτυα του τραμ, τα δίκτυα του προαστιακού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε βλέπετε τον Πειραιά έτοιμο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το χρονοδιάγραμμα που υπάρχει αν θυμάμαι καλά είναι  μέχρι τι 2019 με μια καθυστέρηση  στο σταθμό στο Δημαρχείο. Εκεί δηλαδή θα δοθεί το υπόλοιπο έργο σε κυκλοφορία και θα έχουμε καθυστέρηση  στο σταθμό. Είναι μια αντίστοιχη λύση που προσπαθεί η Αττικό Μετρό να βρει για την κεντρική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης σε σχέση με τη Βενιζέλου.
Αλλά επειδή αυτά τα έργα δεν είναι έργα που μπορείς να τα ολοκληρώσεις σ’ ένα χρόνο ή σε δυο χρόνια, και την ωρίμανσή τους αλλά και την εκτέλεσή τους, καλό θα είναι και αυτό είναι το χρέος μας, να τρέξουμε  και τη γραμμή 4 στο μετρό της Αθήνας..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μας προλάβατε. Για πέστε μας.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όπως ξέρετε έχει βγει ο διαγωνισμός του πρώτου τμήματος που είναι ένα έργο 1,5 δις και προχωράμε στην ωρίμανση του δεύτερου τμήματος που είναι ένα έργο άλλων 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ όπως και τις επεκτάσεις που σας ανέφερα πριν στη Θεσσαλονίκη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όλα αυτά  περίπου πότε θα είναι έτοιμα; Πότε μπαίνει ο μετροπόντικας, πότε θα είναι έτοιμος;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η γραμμή 4, βγήκε ο διαγωνισμός, θα ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά που διανύουμε, επομένως αρχές του ’18 λογικά θα πρέπει να έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορεί κάποιοι να σας κατηγορούν, δεν ξέρω τί λένε είναι, εγώ τόσα χρόνια κάνοντας το ρεπορτάζ του Υπουργείου Μεταφορών θυμάμαι το διαγωνισμό στο Καστέλι να κηρύσσεται άγονος, να μην τελειώνει. εσείς το καταφέρατε και τον τελειώσατε. Επειδή  σας λένε κρατιστή.
Εδώ τώρα μιλάμε για ένα έργο το οποίο θα δώσει πνοή για τη ντροπή της Κρήτης όπως το έχω ξαναπεί απ’ αυτή την εκπομπή, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου που ήμουν την περασμένη εβδομάδα και λυπόμουν τους τουρίστες που ήταν τόσες οι ουρές. Το καταφέρατε να το τελειώσετε αυτό το διαγωνισμό.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός, ήταν μια υποδομή που εκκρεμούσε 15 χρόνια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: 7 διαγωνισμοί νομίζω είχαν προηγηθεί ή μάλλον ο 7ος ήταν τώρα.  Πολλοί όπως  να’ χει.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δυστυχώς δεχτήκαμε και κριτική γι’ αυτό, είναι πραγματικά παράνοια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, καλοπροαίρετη είναι η κριτική. Αλλά το αποτέλεσμα, κριτική από κρητικούς δε νομίζω, γιατί εδώ πέρα το θέμα είναι τόσα χρόνια.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δε μιλάμε για τους κρητικούς, μιλάμε για την αξιωματική αντιπολίτευση και για κόμματα της αντιπολίτευσης.  Δηλαδή προχωράς στις υποδομές και σε κατηγορούν γιατί τις προχωράς. Και το καταλαβαίνουν γιατί μας κατηγορούν. Μας κατηγορούν, γιατί εκτός από τις αντιδράσεις  που είναι παράλογες εντός της χώρας, είχαν πιέσει να μη γίνει ο διαγωνισμός, εκτός της χώρας. Και δεν είναι η μόνη υποδομή που  υπήρχαν προτάσεις και πιέσεις να μην ολοκληρωθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι ΣΔΙΤ αυτό. Αλλά γιατί, για ποιο λόγο; Γιατί  απ’ το εξωτερικό δηλαδή να θέλουν να βάλουν φρένο;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα σας πω, οι λόγοι είναι προφανείς. Οι λόγοι είναι ότι κάποιοι  πιστεύουν ότι η χώρα μας, όπως λειτουργούσε τις τελευταίες δεκαετίες είναι «Μπανανία», άρα μπορούν να παρεμβαίνουν, δε μπορεί να ολοκληρώσει διαγωνισμούς, κάποιοι  έχουν την τακτική ν’ ακυρώνονται συνεχώς οι διαγωνισμοί ώστε οι προσφορές που θα δίνουν  στο τέλος να είναι  με πολύ μικρότερες τιμές, αν θέλετε, η προς όφελος αυτών που κερδίζουν τους διαγωνισμούς. Εμείς  αυτά δεν τα ακολουθούμε. Το ίδιο ακριβώς είχαμε και στο Θριάσιο, δεν είναι μόνο το Καστέλι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε το διαγωνισμό τώρα και του ΟΣΕ όπου να’ ναι για το Εμπορευματικό Κέντρο; Θα γίνει ΣΔΙΤ αν δεν κάνω λάθος εκεί.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ:  ΣΔΙΤ θα γίνει, ναι, και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός. Δηλαδή είμαστε στη φάση της σύμβασης να πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εφ’ όσον εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο να πάει στη Βουλή και να προχωρήσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δε μιλάτε για το Κ1, Κ2 που κέρδισε η Gold Air, μιλάτε για τον ΟΣΕ τώρα, έτσι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχουμε άλλο χρόνο, να σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ, βγάλαμε αρκετές ειδήσεις. Ευχαριστούμε, να είστε καλά.


'Αλλα νέα σε αυτή την κατηγορία
13/11/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7».
13/11/2018 Συνεργασία μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα για την απάλυνση των επιπτώσεων από την καταστροφική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 στην Αττική
11/11/2018 Οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη από την Πάτρα για το σχεδιασμό και την εξέλιξη των Οδικών, Σιδηροδρομικών και των άλλων έργων Υποδομών που υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή, αμέσως μετά τις συναντήσεις που πραγματοποίησε με τους εκπροσώπους των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών, βουλευτές, αλλά και με Φορείς και Συλλόγους της Δυτικής Ελλάδας
11/11/2018 Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό «Alpha» και την εκπομπή «Check point» με τη δημοσιογράφο κ. Γιάννα Παπαδάκου
09/11/2018 Συνεχίζονται οι αυτοψίες από τα ειδικά κλιμάκια Μηχανικών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη Ζάκυνθο
Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας