07/06/2018 Διοργάνωση Ημερίδας στις 22 Ιουνίου 2018 «Πολυτροπικός Διάδρομος Μεταφορών ADRIETA – Η θάλασσα των συνεργειών, η γη της πολυτροπικότητας»
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



12/12/2017

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο «Πρακτορείο fm”

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την επαναδιαπραγμάτευση των 4 οδικών αξόνων το δημόσιο επωφελήθηκε 764 εκατομμύρια ευρώ διαβάσαμε χθες. Tι είχε γίνει λάθος την πρώτη φορά κ. Σπίρτζη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Tων 4 αξόνων. Tων 5, είναι κοντά στα 800 εκατομμύρια. Το λάθος που είχε γίνει είναι οι συμβάσεις που είχαν γίνει από τη Νέα Δημοκρατία και ο τρόπος που κατά τη γνώμη μας αναθεωρήθηκαν στη συνέχεια, είναι ότι υπήρχαν έργα που δεν ήταν καλά προετοιμασμένα. Ένα θεσμικό πλαίσιο που επέτρεπε να ξεκινήσουν τα έργα χωρίς να έχουν γίνει οι πρόδρομες εργασίες, οι απαλλοτριώσεις οι αρχαιολογικές εργασίες, η μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 10 χρόνια μετά,  όταν αναλάβαμε την διακυβέρνηση της χώρας να βρούμε έργα τα οποία ήταν τελματωμένα, οι απαλλοτριώσεις να μην έχουν ολοκληρωθεί, οι περιβαλλοντολογικές άδειες επίσης να μην έχουν ολοκληρωθεί, οι απαλλοτριώσεις ήταν σε εκπληκτικά μεγάλο ποσοστό μη ολοκληρωμένες. Σε κάποια σημεία δεν είχαν καν ξεκινήσει . Σημεία τα οποία τέμνονταν οι οδικοί άξονες με το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν ήταν διευκρινισμένο ποιος θα κάνει την κατασκευή των συγκεκριμένων σημείων. Αν θα τα κάνει δηλαδή το σιδηροδρομικό έργο ή το έργο οδοποιίας. Αυτό είχε σαν συνέπεια απίστευτα μεγάλες καθυστερήσεις και στις καθυστερήσεις πληρώνει αυτός που καθυστερεί.
 Άρα, η διεκδίκηση που βρήκαμε για τους τέσσερις οδικούς άξονες ήταν ένα δις 260 εκατομμύρια και πάνω σε αυτό το ποσό έγινε μία πολύ μεγάλη και σκληρή  διαπραγμάτευση. Με τα αποτελέσματα που είπατε πριν και όπως ξέρετε δεν είναι τα μόνα έργα που είχαμε τόσες μεγάλες διεκδικήσεις. Στο μετρό της Θεσσαλονίκης είχαμε μία σύμβαση 900 εκατομμυρίων, είχαμε μία πρόοδο του έργου στο 30% μετά από όλα αυτά τα χρόνια, τα οποία είχαν πληρωθεί, και οι διεκδικήσεις για το 30% του έργου ήταν 1 δις 100 εκατομμύρια.
 Επομένως ήταν μία πάγια στρεβλή, κατά τη γνώμη μας, τακτική του τρόπου που γίνονταν τα δημόσια έργα και οι παραχωρήσεις που πλήρωνε απίστευτα χρήματα ο ελληνικός λαός χωρίς λόγο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ έρχονται γιορτές πολύς κόσμος έχει επιλέξει να ταξιδέψει στην Θεσσαλονίκη, ορισμένοι όμως ευτυχώς λίγες πτήσεις είναι αυτές που αφορούν τρεις αεροπορικές εταιρίες θα βρεθούν ξαφνικά σε άλλα αεροδρόμια αφού η EasyJet η Wizard και Eurowings θέτουν θέμα ασφάλειας σε ό,τι αφορά τα έργα που εξελίσσονται εκεί. Θα πρέπει να ανησυχούμε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:   Όχι βέβαια δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Μου λέτε για κάποιες εταιρείες οι οποίες οι οποίες μάλιστα είναι εταιρείες χαμηλού κόστους κάποιες από αυτές. Φαντάζομαι ότι καταλαβαίνετε και η ΥΠΑ  δεκαετίες τώρα έχει δείξει μεγάλη υπευθυνότητα. Διεθνείς οργανισμοί έχουν ελέγξει και τις διαδικασίες και τα  αεροδρόμια μας και βέβαια ειδικοί επιστήμονες, συνεργεία. Δεν υπάρχουν τέτοια θέματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα έργα Θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:   Βεβαίως θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους. Το θέμα είναι άλλο και σε αυτό δεν πρέπει κατά τη γνώμη μου να κάνουμε εκπτώσεις στην ενημέρωση που έχει ο πολίτης.
 Όταν μία εταιρεία, για τιμολογιακούς δικούς της λόγους επιθυμεί να μετακινήσει είτε τον προορισμό της είτε αν θέλετε το βασικό αεροδρόμιο που θέλει να δραστηριοποιείται, μπορεί να το «επενδύσει» με χίλιους λόγους. Αν θυμάστε καλά λίγα χρόνια πριν τα ίδια είχαμε με μία άλλη εταιρεία στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου, που έφυγε.
Οι πραγματικοί λόγοι ήταν ότι δεν μπορούσε η Περιφέρεια να συνεχίσει να της δίνει η διαφήμιση προκειμένου να μεταφέρει πάρα πολλές πτήσεις στην Αγχίαλο. Τώρα έχουμε από άλλες εταιρείες το ίδιο φαινόμενο στη Θεσσαλονίκη. Προφανώς έχουν μία δική τους οικονομική πολιτική. Αν ισχύει αυτό ή όχι θα το δούμε τον Μάρτιο που θα έχουν ολοκληρωθεί επιτέλους, και αυτό μετά από δεκαετίες, τα δύο έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Θα ξαναδοθεί ο νέος πλέον αεροδιάδρομος που θα αυξήσει πάρα πολύ και τη δυνατότητα και την κίνηση που μπορεί να έχει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ να πάμε και λίγο στο θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:   Πριν πάμε στα ηλεκτρονικά διόδια να δούμε λίγο γιατί επιμέναμε να ολοκληρωθεί το έργο του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης που είναι πολύ σημαντικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήταν επιτακτικό. Όσοι είμαστε από δω το γνωρίζουμε πολύ καλά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:   Είχαμε έναν αεροδιάδρομο ο οποίος , η υποδομή του, είχε κατασκευαστεί τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Στις εργασίες που κάναμε βρήκαμε χιλιάδες βόμβες πού προέρχονταν από το δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, στο υπέδαφος του αεροδρομίου. Δηλαδή κάθε βήμα που κάναμε στα έργα υπήρχε ειδική μονάδα του στρατού για να απενεργοποιεί και να βγάζει το πολεμικό υλικό που υπήρχε εκεί και υπάρχει 60 70 χρόνια. Είναι επίσης προφανές ότι δεν μπορεί η Θεσσαλονίκη, που εξυπηρετεί αυτό το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική και άλλους τουριστικούς προορισμούς της Βορείου Ελλάδος, να μην έχει και πολύ μεγάλες δυνατότητες σε σχέση με τα αεροπλάνα που μπορούν να προσγειωθούν και να απογειωθούν, άρα και τις κατάλληλες υποδομές των αεροδιαδρόμων της.
Αυτό είναι το ένα που είναι το ουσιαστικό κομμάτι του γιατί έπρεπε να γίνει. Υπάρχουν και τα διαδικαστικά θέματα. Αν τα έργα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης δεν ολοκληρώνονταν θα είχαμε κληθεί να επιστρέψουμε πάρα πολλά εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μιας και τα έργα αυτά είναι συγχρηματοδοτούμενα. Δεν βρίσκω πραγματικά τους λόγους που αυτά τα έργα δεν έπρεπε να ολοκληρωθούν για να μην υπάρχει μία ταλαιπωρία τρίμηνη τετράμηνη. Έτσι και αλλιώς όλοι ξέραμε ότι θα υπάρχει αυτή η ταλαιπωρία αν θέλαμε να το αναβαθμίσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βεβαίως ήταν επιτακτική ανάγκη το γνωρίζουμε πολύ καλά εμείς οι Θεσσαλονικείς που το χρησιμοποιούμε να περάσουμε όμως λίγο και στα ηλεκτρονικά διόδια υπουργέ. Ποτέ να αναμένουμε εξελίξεις μέσα στο Δεκέμβριο είχατε πει.
YΠΟΥΡΓΟΣ: Ο διαγωνισμός,  αυτό που έχει προγραμματιστεί είναι να βγει μέσα στο Δεκέμβριο. Από κει και πέρα πρέπει να τρέξουν οι υπηρεσίες τις διαδικασίες προκειμένου να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε άμεσα το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων. Ο στόχος μας είναι του χρόνου το Δεκέμβριο, ή και λίγους μήνες μετά, το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικών διοδίων να λειτουργεί. Η πιλοτική εφαρμογή που θέλουμε να κάνουμε είναι στην Εγνατία. Είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που επιθυμούμε να το εγκαταστήσουμε και να λειτουργήσει. Πιστεύουμε οτι το δικό μας «κλείσιμο» των αυτοκινητοδρόμων έχει να κάνει με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος, δεν έχει να κάνει με την ολοκλήρωση των έργων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μένοντας στο θέμα των διοδίων, η απόφασή σας για απαλλαγή των ανέργων από την πληρωμή τους θα είναι δεσμευτική για τον ιδιώτη που θα αναλάβει την Εγνατία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι αυτό είναι θέμα από δω και πέρα του ΤΑΙΠΕΔ. Αν το ΤΑΙΠΕΔ στο μοντέλο, στο τεχνοοικονομικό μοντέλο που μελετά και στο διαγωνισμό που θα βγάλει, προβλέψει ότι πρέπει να έχουμε ελεύθερες διελεύσεις για τα άτομα με ειδική αναπηρία, για τους ανέργους, για τους κατοίκους που μένουν σε περιοχές που είναι ακριτικές και δεν έχουν εναλλακτικό οδικό δίκτυο, μπορεί να συνεχίσει να ισχύει.
Αν δεν το προβλέψει στο μοντέλο του δεν θα ισχύει. Αυτό όμως πιστεύω ότι είναι ένα θέμα που  πρέπει να ρωτήσετε το ΤΑΙΠΕΔ, τη διοίκησή του και τους συμβούλους του. Ποιο μοντέλο δηλαδή επεξεργάζονται. Αυτό  είναι το ένα. Το δεύτερο που είναι σημαντικό και αξίζει τον κόπο να το πούμε, είναι ότι στις παραχωρήσεις που βρήκαμε έτοιμες συμβάσεις που δεν προβλεπόταν να έχουμε ελεύθερες μετακινήσεις, στη διαπραγμάτευση δέχτηκαν οι παραχωρησιούχοι και τα άτομα με ειδική αναπηρία να μπορούν να διέρχονται τα οχήματα που τα μεταφέρουν ελεύθερα και να έχουμε ελεύθερη διέλευση στις περιοχές που δεν έχουμε ασφαλές εναλλακτικό δίκτυο και να υπάρχει πολύ μεγάλη και ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες. Φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις στο 70% έκπτωσης από τα διόδια που έχουν οριστεί. Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι ενδεικτικό ότι και οι παραχωρήσεις και οι συμπράξεις του δημοσίου  με τον ιδιωτικό τομέα μπορούν να έχουν κοινωνικό πρόσωπο και αυτό οφείλει το ΤΑΙΠΕΔ να το λάβει υπόψη του, στο σχεδιασμό που κάνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:  Και κλείνοντας Υπουργέ θα ήθελα να ρωτήσω την Παρασκευή πέφτουν οι τελικές υπογραφές για τον ΟΛΘ και μία πτυχή αυτού του deal που φαίνεται να αναδεικνύεται μετ’ επιτάσεως από τους φορείς εδώ είναι οι επενδύσεις στον εμπορευματικό σιδηρόδρομο και ιδιαίτερα στις γραμμές Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας. Τι να περιμένουμε σε αυτό το πεδίο την επόμενη της πώλησης του ΟΛΘ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γιατί το συνδέετε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ορίστε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να μην το συνδέετε. Να μην συνδέετε το ένα με το άλλο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το συνδέουν οι φορείς της πόλης. Πρόσφατα μιλούσα με τον κύριο Λουφάκη των εξαγωγέων και είπε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν σιδηρόδρομοι ικανοί να μεταφέρουν τα εμπορεύματα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Έτσι. Ακριβώς. Είναι λοιπόν προφανές ότι πρέπει να υπάρχουν σιδηρόδρομοι ικανοί να μεταφέρουν τα εμπορεύματα. Για τη Βόρεια Ελλάδα, για όλα τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, προφανώς και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης,έχει να κάνει με μία ρημαγμένη σιδηροδρομική υποδομή που βρήκαμε, με ένα μέσο το οποίο και στο εμπορικό του τμήμα και στο τμήμα της μετακίνησης των προσώπων, σκόπιμα ήταν σε δεύτερη μοίρα, ενώ έπρεπε εδώ και πάρα πολλά χρόνια να έχουν ολοκληρωθεί αυτά τα έργα.
Εμείς έχουμε έναν πολύ συγκεκριμένο σχεδιασμό. Μέσα στο 18 επιτέλους ολοκληρώνεται ο Σιδηροδρομικός άξονας Αθήνας-Θεσσαλονίκης με διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή. Στη συνέχεια η Θεσσαλονίκη και η αναβάθμιση της γραμμής, τόσο στη γραμμή που έχουμε προς Σκόπια όσο και στη γραμμή προς Βουλγαρία είναι έργα που έχουν προχωρήσει, τα έχουμε προχωρήσει και ξέρετε πάρα πολύ καλά τη συμφωνία που έχουμε υπογράψει με τη Βουλγαρία ώστε να συνδεθεί σιδηροδρομικά όλη η βόρεια Ελλάδα με νέα όδευση  μέχρι τους Τοξότες, με τα λιμάνια της μαύρης θάλασσας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός στην τετραμερή στις συνδέσεις Θεσσαλονίκη-Βελιγράδι και Θεσσαλονίκη-Βάρνα-Βουκουρέστι που αναμένεται να δώσουν έτσι άλλη ώθηση στην περιοχή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έτσι είναι αλλά να σας θυμίσω ότι όταν αρχικά είχαμε μιλήσει για τη σιδηροδρομική Εγνατία και τους κάθετους άξονές της,  έτυχε της χλεύης της αντιπολίτευσης κι όχι να τη στηρίζουν, μία που μιλάμε για κάποιους φορείς της Θεσσαλονίκης, και αυτό δείχνει το πόσο κοντόφθαλμα σκέφτονται κάποιοι. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι μέχρι το Φεβρουάριο με τη Βουλγαρία θα έχουμε προχωρήσει τις διαδικασίες για να γίνει το κοινό έργο που έχουμε. Ο Πρωθυπουργός έχει προωθήσει σε πολύ υψηλό επίπεδο τη στήριξη και τη χρηματοδότησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο πρόεδρος Γιούνκερ δήλωσε τη στήριξή του και είναι γνωστό ότι ενδιαφέρεται και η Ρουμανία για να συμμετέχει στο όλο έργο. Η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη είναι κάτι που θα γίνει μέσα στο 19 και προφανώς προχωράει και η συμφωνία για τη σιδηροδρομική γραμμή από τη Θεσσαλονίκη στη FYROM, στη Σερβία, το Βελιγράδι και στην Ουγγαρία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα, όλα αυτά θα αλλάξουν την περιοχή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, προφανώς θα αλλάξουν την περιοχή γιατί η Θεσσαλονίκη θα ανακτήσει το χαμένο της πλεονέκτημα, θα γίνει μία πραγματική και όχι κατ’ όνομα πρωτεύουσα των Βαλκανίων, ένα κέντρο πολιτισμού και συνδυασμένων μεταφορών. Πιστεύω ότι τα έργα που γίνονται στο μετρό της Θεσσαλονίκης, στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και στους ελεύθερους χώρους που έχουν αποδοθεί και στο δήμο και στο λαό της Θεσσαλονίκης, αλλάζουν πραγματικά την μορφή της πόλης και όλης της Βόρειας Ελλάδας.

 

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας