22/04/2019 ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής θεωρητικών γραπτών εξετάσεων υποψηφίων ελεγκτών ελαφρών και βαρέων οχημάτων Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και συγκρότηση των τριμελών επιτροπών αυτών» | 08/03/2019 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΜΠΕ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ | 08/01/2019 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
ATH.ENA CARD
image

Δελτία Τύπου



07/05/2019

Συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο Κανάλι της Βουλής και στην εκπομπή «Πρωινή Ανάγνωση»

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλή σας ημέρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε ένα νομοσχέδιο που μπαίνει σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Συνεχίζεται στην ουσία η επεξεργασία του με την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων. Ένα νομοσχέδιο που έχει να κάνει με ένα πολύ σημαντικό έργο στην Κρήτη. Έχει να κάνει με την κύρωση σύμβασης παραχώρησης του έργου για την αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι και είναι ένα θέμα κύριε Σπίρτζη το οποίο χρόνια το θυμόμαστε όλοι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι πάνω από 16 χρόνια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ξεκινήσουμε από το νομοθετικό έργο και να πάμε μετά και στην πολιτική γιατί είναι επικεντρωμένη και η επικαιρότητα στη Βουλή εδώ τις επόμενες ημέρες. Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο 16 χρόνια το ακούμε και όλοι από τα κόμματα, από ότι άκουγα στην αρμόδια συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή, θέλουν να χρεωθούν το κομμάτι της επιτυχίας που τελικά αυτό το έργο ολοκληρώνεται. Για αυτό και είναι θετικά προσκείμενα τα περισσότερα κόμματα σε αυτό το νομοσχέδιο. Και από τη Νέα Δημοκρατία συντάχθηκαν θετικά και είπαν ότι χρειάστηκε πολλά χρόνια να το καταλάβει και ο ΣΥΡΙΖΑ ότι πρέπει να γίνει αυτό, αλλά και από το ΠΑΣΟΚ είπαν ότι είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο ξεκίνησε την εποχή του ΠΑΣΟΚ. Θέλω να μας πείτε τι αφορά αυτό το νομοσχέδιο και αν υπάρχουν και αντιδράσεις. Γιατί όλα καλά τα λέμε εμείς αλλά μπορεί να υπάρχουν και αντιδράσεις.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Είναι η κύρωση της σύμβασης που ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή, την υλοποίηση ενός νέου Διεθνούς αεροδρομίου στην Κρήτη στο Καστέλι, στο Ηράκλειο. Και αυτό πλέον είναι μία αναγκαιότητα μιας και το παλιό αεροδρόμιο το «Νίκος Καζαντζάκης» ήταν ένα αεροδρόμιο κορεσμένο, ένα αεροδρόμιο που όλες οι προβλέψεις έλεγαν ότι δεν θα ξεπεράσει τα 6,5 εκατ. επιβάτες. Μετά τα νέα έργα που έγιναν εκεί και έγιναν με μηδέν ευρώ του ελληνικού λαού, έγιναν με δωρεά από τα καταστήματα αφορολογήτων ειδών, που ήταν ο εκσυγχρονισμός αλλά και η επέκταση των χωρών, έχουμε φτάσει τα 8.200.000 επιβάτες. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι το υπάρχον αεροδρόμιο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες και ήταν αναγκαιότητα εδώ και πάρα πολλά χρόνια να γίνει στην Κρήτη στο Ηράκλειο ένα νέο μεγάλο αεροδρόμιο και να καλύψει όχι μόνο τις επιβατικές ανάγκες αλλά και άλλες ανάγκες που υπάρχουν. Όπως το ότι δεν μπορεί να είναι δίπλα σε ένα από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας μας, ένα αεροδρόμιο  που για να επεκταθεί θα έπρεπε να δαπανήσουμε πολύ παραπάνω χρήματα από τον αεροδρόμιο, όπως το να υπάρχουν χώροι στο Ηράκλειο για την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου και να έχουμε ένα πάρκο , ένα διοικητικό κέντρο ή πολλές άλλες -αν θέλετε- δραστηριότητες που δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο Ηράκλειο. Όπως το ότι πρέπει να κινούμαστε από την πλευρά της ασφάλειας σε τέτοιου είδους υποδομές. Άρα ήταν μία αναγκαιότητα. Υπήρχαν αντιδράσεις στο παρελθόν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι αντιδράσεις πού επικεντρώνονταν στο παρελθόν; Ήταν στο περιβαλλοντικό κομμάτι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν πολλών ειδών αντιδράσεις. Υπάρχουν αντιδράσεις των ομάδων  συμπολιτών μας σε σχέση με περιβαλλοντολογικά θέματα. Θεωρώ ότι τόσο οι μελέτες που έχουν γίνει και που θα γίνουν όσο και το περιβαλλοντολογικό πλαίσιο, το θεσμικό πλαίσιο που έχουμε και στη χώρα μας και στην Ευρώπη καλύπτει αυτά τα θέματα. Και πραγματικά είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε παρατήρηση ή βελτίωση -αν θέλετε- που μπορεί να υπάρξει για την τοπική κοινωνία. Έχω όμως την αίσθηση ότι τα θέματα που έχουν τεθεί, έχουν αντιμετωπιστεί. Και έχουν αντιμετωπιστεί, όχι απλά έχω να αντιμετωπιστεί, έχουν να αντιμετωπιστεί επαρκέστατα. Το δεύτερο θέμα, διότι υπάρχουν πολλών ειδών διαφωνίες, είναι διαφωνίες συμφερόντων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντα σε αυτά τα έργα που είναι τεράστια έργα με πολλά δισεκατομμύρια από πίσω να πρέπει να επενδυθούν σε ένα τέτοιο έργο, υπάρχουν και συμφέροντα. Εσείς το αντιμετωπίζετε, γιατί το λέει και το Υπουργείο είναι Υποδομών και Μεταφορών. Τώρα εδώ τι αντιμετωπίζετε; Υπήρχε το γνωστό αυτό θέμα των συμφερόντων;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βέβαια. Διαχρονικά υπάρχει, ειδικά στις υποδομές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που δεν θέλουν να γίνει ένα έργο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μία κατηγορία αν θέλετε συμφερόντων είναι η κατηγορία που δεν ήθελε να προχωρήσει το έργο εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είναι μία τακτική - αν θέλετε -συγκεκριμένων επιχειρήσεων προκειμένου στο τέλος να συμμετέχουν σε ένα διαγωνισμό μόνοι τους και σε πολύ καλύτερη τιμή από μία ανταγωνιστική διαδικασία που αυξάνει τον ανταγωνισμό. Η δεύτερη ομάδα συμφερόντων έχει να κάνει με τη χωροθέτηση του αεροδρομίου. Στο παλιό αεροδρόμιο υπάρχουν εκτάσεις που έχουν πάρει υπεραξία από τη λειτουργία του, υπάρχουν επιχειρήσεις που τους βολεύει αν θέλετε να είναι πολύ κοντά, μέσα στον αστικό ιστό, το υπάρχον αεροδρόμιο και δεν θέλουν να μετακινηθεί. Υπάρχουν λοιπόν μία σειρά από συμφέροντα που δεν θέλουν να υπάρχει ένα νέο μεγάλο σύγχρονο αεροδρόμιο σε άλλη θέση από αυτή που είναι σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτά ξεπεράστηκαν μιας και το θέμα πλέον έχει μπει…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά ξεπερνιούνται όταν υπάρχει πολιτική βούληση. Και όταν υπάρχει, αν θέλετε τη γνώμη μου, η διάθεση για συνεργασία, για διάλογο με τις ομάδες πολιτών που αντιδρούν, που έχουν τις ενστάσεις τους ή που έχουν προβλήματα. Παραδείγματος χάριν υπήρχαν αρκετά ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις. Κι αν θέλετε τη γνώμη μου υπάρχουν ακόμη, που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Δηλαδή ένας άνθρωπος που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης και του παίρνει αυτή η υποδομή το 90 ή το 100% της περιουσίας του, όχι απλά πρέπει να αποζημιωθεί, πρέπει πιθανόν να υπάρχει και μία αντικατάσταση του εργαλείου που έχει για να ζήσει. Αυτό όμως είναι άλλο από το να εξυπηρετεί συμφέροντα ή να υποχωρεί σε συμφέροντα και 16 χρόνια τώρα το έργο να μη γίνεται. Άρα επειδή εμάς είναι βαθιά μας πεποίθηση ότι οι υποδομές δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν Υπουργό, σε κανένα Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο ανήκουν σε αυτόν που πληρώνει τις υποδομές και αυτός είναι ο ελληνικός λαός, αυτό σημαίνει ότι μπορούν όλοι να διεκδικήσουν ένα τμήμα της επιτυχίας αυτής. Το ερώτημα είναι γιατί όλα αυτά τα χρόνια δεν γινόταν. Γιατί δεν είχαν την αποτελεσματικότητα αν θέλετε, να προχωρήσουν το διαγωνισμό, να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να ξεκινήσει να έχει υλοποιηθεί το αεροδρόμιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή είμαστε εδώ τώρα στην ουσία εδώ βρίσκεται ο χρόνος, πια είναι ότι αυτό το μεγάλο έργο, αυτή η επένδυση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου μπαίνει προς την υλοποίησή του, πείτε μας λίγο το χρονοδιάγραμμα. Από τη στιγμή που ψηφίζεται και γίνεται νόμος του κράτους και αυτή η διαδικασία προχωράει, σε πόσα χρόνια, πότε καταρχήν μπαίνουν οι μπουλντόζες ξεκινάει το έργο…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξεκινάει άμεσα το έργο γιατί υπάρχουν μία σειρά από πρόδρομες εργασίες που πρέπει να γίνουν. Υπάρχει το οδικό δίκτυο της σύνδεσης του αεροδρομίου που και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Δεν κάνουμε δηλαδή μία δραστηριότητα, ένα αεροδρόμιο χωρίς να έχει τις οδικές συνδέσεις. Γιατί αν πάτε λίγο δίπλα στο αεροδρόμιο της Σητείας, υπάρχει ένα υπέροχο αεροδρόμιο που επί της ουσίας δεν έχει οδική σύνδεση. Πολύ δύσκολη πρόσβαση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε λοιπόν; Μπαίνουν οι μπουλντόζες φαντάζομαι άμεσα όταν λέτε, το καλοκαίρι;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το καλοκαίρι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πότε ολοκληρώνεται το έργο και δίνεται πλέον με την κορδέλα για να ξεκινήσει να λειτουργεί το αεροδρόμιο αυτό, πόσο καιρό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το χρονοδιάγραμμα είναι πέντε χρόνια. Θεωρώ ότι είναι απόλυτα εφικτό με τους χρόνους που μπορούν να τρέξουν οι υλοποιήσεις των υποδομών στο αεροδρόμιο, ότι σε μία τετραετία μπορεί να λειτουργήσει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα, θέλω να πάμε σε ένα άλλο αεροδρόμιο το οποίο ξέρετε δεν προχωράει με τίποτα το έργο, δεν θα γίνει αεροδρόμιο, αλλά είναι το πρώην Ελληνικό. Και να μας πείτε εσείς την εικόνα που έχετε και τη γνώμη σας, τι γίνεται με αυτό το έργο; Γιατί όλα αυτά που είπατε νωρίτερα έρχονται και κουμπώνουν και φωτογραφίζουν την ίδια κατάσταση στο Ελληνικό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να δούμε λίγο τα δύο αεροδρόμια; Στην πρώτη περίπτωση είχαμε τη μεταφορά του αεροδρομίου στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», χωρίς να υπάρχει η παραμικρή μελέτη για την αξιοποίηση του Ελληνικού. Και όταν επιχειρήθηκε, αν θυμάμαι καλά ήταν ο κύριος Σουφλιάς Υπουργός, να δείξει ένα σχέδιο ένα πλάνο για το πώς πρέπει να αξιοποιηθεί το ελληνικό ήταν επί της ουσίας να επεκταθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ο χώρος κατοικίας που έπρεπε να υπάρχει, και υπήρχαν αντιδράσεις. Είναι απόλυτα προφανής.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και συνεχίζουν να υπάρχουν φαντάζομαι γιατί δεν έχει λυθεί το θέμα με τους κατοίκους της περιοχής. Είχαμε και την Αρχαιολογία που μπήκε στη μέση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι η πλειοψηφία των Δήμων και των κατοίκων με τις αλλαγές που έγιναν στη σύμβαση και στο διαγωνισμό του Ελληνικού είναι αρκετά ικανοποιημένη, για μία σειρά από θέματα όπως έχουν να κάνουν με τις υποδομές που θα εξυπηρετούνται και από το Ελληνικό στις γύρω περιοχές και από το χώρο πρασίνου, από τους ελεύθερους χώρους που θα υπάρχουν. Έτσι δεν έχει καμία σχέση ο αρχικός σχεδιασμός με τη σύμβαση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί όμως δεν έχει ξεκινήσει καμία διαδικασία στο Ελληνικό κύριε Σπίρτζη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πάμε και εκεί. Η γνώμη μου είναι πολύ απλή. Αν η εταιρεία που έχει κερδίσει το διαγωνισμό ήθελε, θα είχε προχωρήσει εδώ και πολύ καιρό. Πάνω από ένα χρόνο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα δηλαδή έχει να κάνει με την εταιρεία;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα τους ρωτήσετε τους λόγους που ένα έργο πολλών δισεκατομμυρίων δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Γιατί κατά τα υπόλοιπα η δική μου άποψη είναι ότι υπάρχουν πολλά προσχήματα ή δεν υπάρχουν χρήματα και χρησιμοποιούνται πολλά προσχήματα προκειμένου να ξεκινήσει αυτή η επένδυση. Τελειώνουμε το διαγωνισμό στο Καστέλι και ξεκινάμε, έχει οριστεί η Επιτροπή προκειμένου να αρχίσει η διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς στην Κρήτη και να γίνουν και οι αντίστοιχες διαδικασίες για να έχουμε ένα σχέδιο σε πέντε χρόνια που θα ολοκληρωθεί το Καστέλι, τι θα γίνει με την έκταση του παλαιού αεροδρομίου. Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, κι αν θέλετε συγκεκριμένος οδικός χάρτης για το τι θα κάνουμε με το παλιό αεροδρόμιο. Τι είχε γίνει στο Ελληνικό; Μια δεκαετία, τίποτα. Επομένως αυτοί που σήμερα κουνούν το δάχτυλο και μιλάω για την Αξιωματική Αντιπολίτευση και την αντιπολίτευση, γιατί δεν έχει γίνει κάτι στο Ελληνικό, το πρώτο που πρέπει να κάνουν είναι την αυτοκριτική τους, τι έκαναν όταν ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα που κατασκευαζόταν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στη συνέχεια, δεν είχαν καμία μελέτη κανέναν οδικό χάρτη για το τι θα γίνει στο Ελληνικό. Πάμε τώρα στο δεύτερο. Το δεύτερο έχει να κάνει με τις διαδικασίες. Βρήκαμε ένα διαγωνισμό που είχε πάρα πολλά προβλήματα, κατά τη γνώμη μου είχε και χαμηλό τίμημα, αυτά τα είχαμε αναδείξει και στο παρελθόν. Έγιναν διαπραγματεύσεις υπέρ του Δημοσίου για να αλλάξουν οι βασικοί όροι του διαγωνισμού. Αν θυμάστε καλά, πέρσι περίπου τέτοιο καιρό το Υπουργείο υποδομών και Μεταφορών και ήταν και η μόνη εμπλοκή του στη διαγωνιστική διαδικασία, έκανε έναν αγώνα δρόμου για να μεταφερθούν οι εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, του αμαξοστασίου λεωφορείων, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες. Πού’ντες;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά ποιος που θα απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα κύριε Σπίρτζη; Εσείς το λέτε, ωραία το ρωτάτε "πού’ντες;" αλλά …

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πάρετε την Κοινοπραξία να δώσει μερικές απαντήσεις. Γιατί δεν ξεκινάει καν πρόδρομες εργασίες. Δηλαδή για το Καστέλι ας πούμε εγώ σας λέω ότι ξεκινάμε, υπάρχουν πρόδρομες εργασίες, άμεσα μετά την ψήφιση και την κύρωση επί της ουσίας της σύμβασης και για το παλιό αεροδρόμιο, ο οδικός χάρτης που θα υλοποιηθεί για να αξιοποιηθεί το παλιό αεροδρόμιο όταν σε τέσσερα ή σε πέντε χρόνια το Καστέλι θα λειτουργήσει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μένουμε στο Καστέλι. Παράδειγμα τώρα το Καστέλι θα ξεκινήσει είπατε μέσα στο καλοκαίρι μπαίνουν οι μπουλντόζες να ξεκινήσει το έργο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια. Σε πέντε χρόνια ολοκληρώνεται. Εάν κάτι πάει στραβά, αν κάτι κολλήσει στη διαδικασία του έργου, εάν κάτι δεν πάει στο χρονοδιάγραμμα που πρέπει. Λέω για παράδειγμα. Δεν πρέπει να υπάρχει ένας ελεγκτικός μηχανισμός να έρθει από το Κράτος να πει «ελάτε εδώ γιατί δεν προχωράει; Τι γίνεται»; Αντίστοιχα δεν πρέπει να υπάρχει και στο Ελληνικό ένας μηχανισμός να πάει στην Κοινοπραξία να πει δεν προχωράει, δεν έχει ξεκινήσει τίποτα, τι γίνεται; Δηλαδή δεν είναι ευθύνη του Κράτους αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ρωτήστε τον οργανισμό που υλοποίησε το διαγωνισμό αυτό, ποιοι είναι οι λόγοι που κάθε χρόνο πηγαίνει λίγο παρακάτω και κάτι ακόμα ζητιέται. Στο Καστέλι υπάρχει, και μάλιστα δεν υπάρχει απλά, υπάρχει και μία θεσμική καινοτομία αν θέλετε, ο ανεξάρτητος μηχανικός που μέχρι το διαγωνισμό του Καστελίου ήταν επί της ουσίας ο επιβλέπων του έργου στις υπόλοιπες παραχωρήσεις, δεν έχει τις αρμοδιότητες που είχε τις άλλες παραχωρήσεις, δεν κατέβηκε στο διαγωνισμό μαζί με τους υποψηφίους, ήταν ανεξάρτητος διαγωνισμός από ανεξάρτητη επιτροπή, πληρώνεται από το ελληνικό Δημόσιο και όχι από τον παραχωρησιούχο , όπως ήταν στους αυτοκινητόδρομους παραδείγματος χάρη  που αυτό σημαίνει ότι διασφαλίζεται η ανεξαρτησία του. Και βέβαια το ελληνικό Δημόσιο έχει κρατήσει τα δικαιώματά του να μπορεί να επιβλέπει επί τόπου του έργου και την πρόοδο των εργασιών και την ποιότητά τους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ; Θα το δούμε και στην αρμόδια επιτροπή στις 11 που ξεκινάτε και το συζητάτε και την άλλη εβδομάδα φαντάζομαι μπαίνει για να ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μαζί με τις 120 δόσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πάμε και στις 120 δόσεις. Είχαμε και τoν κ. Σταϊκούρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Χάλια τα πάει η Οικονομία μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο κύριος Σταϊκούρας κάπως έτσι τα περιέγραψε, ότι με επιδοματική πολιτική και με φορολογική πολιτική έχετε πάρει πάρα πολλά από τους πολίτες και τώρα στην ουσία δίνετε πίσω αυτά που έχετε πάρει ή προσπαθείτε να δώσετε πίσω. Η κανονικότητα ,που ρώτησα τον κύριο Σταϊκούρα ότι επιστρέφουμε στην κανονικότητα σύμφωνα με τα όσα λέει η κυβέρνηση, δεν είναι αυτή. Υπάρχουν αντιδράσεις για τις 120 δόσεις, ότι δεν είναι ικανοποιητική αυτή η ρύθμιση, δεν πιάνει πάρα πολύ κόσμο…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Άκουσα τον πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ το πρωί και είπα ότι δεν έχει ξαναγίνει τέτοια ρύθμιση. Για τις 120 δόσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία. Και να θυμίσω στον κύριο Σταϊκούρα ποια ήταν η κατάσταση το ’14 και στις αρχές του ‘15 που αναλάβαμε εμείς. Εγώ ήμουν  Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Υπήρχαν χιλιάδες, για να μην πω εκατομμύρια συμπολιτών μας που δεν είχαν πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, με βαριές ασθένειες, δεν είχαν όχι μόνο οι ίδιοι, ούτε τα παιδιά τους με βαριές ασθένειες, που είναι συγκλονιστικό αυτό γιατί δεν μπορούσαν να καλύψουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Αν αναλογιστούμε λοιπόν πού ήμασταν το ‘15 και έλεγε κάποιος εκείνη τη στιγμή ότι το 2019 η χώρα θα έχει τελειώσει τα προγράμματα και τις μνημονιακές -αν θέλετε- αντικοινωνικές προβλέψεις που υπήρχαν, αν έλεγε σε κάποιον ότι θα είχε μπει σε μία τελείως διαφορετική τροχιά η ελληνική οικονομία, να σας δώσω ένα παράδειγμα πού είναι αυτή τη στιγμή τα επιτόκια δανεισμού της χώρας, αν έλεγε κάποιος ότι σήμερα θα κάναμε διαγωνισμούς όπως είναι οι διαγωνισμοί για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ή για το εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη και θα συμμετέχουν διεθνείς κολοσσοί και πολλοί μάλιστα για χρηματοδότηση και συμμετοχή σε αυτές τις υποδομές, μιας που η Νέα Δημοκρατία λέει ότι οι επενδύσεις έχουν μηδενιστεί, αν έλεγε κανείς ότι όχι μόνο δεν θα περικοπούν οι συντάξεις αλλά στις πολύ χαμηλές θα έχουμε και αυξήσεις, ότι θα έχει αυξηθεί -αν θέλετε- ο κατώτατος μισθός, ότι θα δίνεται 13η σύνταξη, ότι δεν θα κοπούν τα δώρα Χριστουγέννων όπως θέλει ο νεοφιλελευθερισμός, θα νόμιζε ότι τον κοροϊδεύει κανείς. Και μία σειρά από άλλα θέματα. Επομένως, καλό είναι να κρίνουμε μερικά πράγματα και από το αποτέλεσμα. Όχι μόνο από την εξαγγελία. Και το αποτέλεσμα είναι ότι η χώρα έχει βγει από το Μνημόνιο. Οι πολίτες δεν έχουν καμία ανησυχία όπως είχαν το ‘14, αν την άλλη μέρα που θα ξυπνήσουν θα έχουν δουλειά ή θα είναι απολυμένοι, όχι μόνο από το Δημόσιο αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα. Διότι έχει μειωθεί η ανεργία κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες και έχουμε συνέχεια. Ότι το κοινωνικό κράτος θα αναστηλώνεται ξανά και θα μπαίνει και σε πολύ πιο γερές βάσεις από ότι στο παρελθόν μιας και τα ασφαλιστικά μας ταμεία ήταν σε μαύρο χάλι. Με εξαίρεση ένα-δύο ταμεία όλα τα υπόλοιπα ήταν σε μαύρο χάλι από την κακή διαχείριση, για να μην πω και την σπατάλη που γινόταν. Άρα, πραγματικά μπορούμε να συγκρίνουμε πόσους από την ημέρα που μπήκαμε στην κρίση έλεγαν ότι κάθε χρόνο βγαίνουμε από το Μνημόνιο, δεν το είδαμε, πόσους οδήγησαν τη χώρα στο κατάντημα που την είχαν οδηγήσει, όσους για τις υποδομές λέγανε ότι θα τις τελειώσουν πόσες. Σήμερα διεκδικούν κιόλας τη μητρότητα και την πατρότητα αυτών των υποδομών, καλά κάνουν, αλλά δεν τελείωναν τα έργα ποτέ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή υπάρχουν οι αντιδράσεις που σας είπα για τις 120 δόσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, λένε και στέκονται στο χρόνο της εξαγγελίας. Δηλαδή ότι αυτή η κίνηση που έγινε τώρα, το είπε ο κύριος Σταϊκούρας νωρίτερα, μέσα στο Σαββατοκύριακο , δηλαδή δύο μέρες πριν την πρόταση μομφής που είχε ανακοινώσει ο κύριος Μητσοτάκης πως θα καταθέσει με το που ξεκινήσουν οι εργασίες της Βουλής μετά το Πάσχα, ότι είναι μία ψηφοθηρική κίνηση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Α, είναι ψηφοθηρική, οι 120 δόσεις, είναι ψηφοθηρική;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έτσι λέει η αντιπολίτευση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να ρωτήσει τα 2 εκατομμύρια κόσμο που το περιμένουν εδώ και πάρα πολύ καιρό, που έπρεπε αν μπορούσαμε να το έχουμε κάνει πολλά χρόνια πριν θα το είχαμε κάνει, αλλά δυστυχώς εκεί που είχανε οδηγήσει τη χώρα μέσα σε μνημονιακές δεσμεύσεις, προφανώς δεν μπορούσε να γίνει και δεν μας άφηναν να γίνει, αυτό εννοούμε ότι έχουμε ανακτήσει της εθνικής κυριαρχίας που είχε χαθεί. Και να κάνω και μία ερώτηση. Εδώ η Αξιωματική Αντιπολίτευση κάθε φορά βαφτίζει το άσπρο - μαύρο. Αυτό που ενδιαφέρει τους Έλληνες πολίτες είναι η πρόταση μομφής του κυρίου Μητσοτάκη για τον Παύλο τον Πολάκη ή οι 120 δόσεις, ή πώς θα βγάλει από πάνω του όλο αυτό το χρέος που οι ίδιοι έφεραν, της αντιπολίτευσης. Άρα, μάλλον η Νέα Δημοκρατία και η Αξιωματική Αντιπολίτευση έκανε την πρόταση μομφής για να μην συζητηθούν οι 120 δόσεις, να μην συζητηθεί το ασφαλιστικό, να μη συζητηθεί ποιος οδήγησε τα ασφαλιστικά ταμεία εδώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όλα αυτά τα θέματα βέβαια κύριε Σπίρτζη θα τα ακούσουμε τις επόμενες μέρες από την Τετάρτη μέχρι και την Παρασκευή από τα κόμματα της αντιπολίτευσης και την κυβέρνηση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, γιατί μετέτρεψε ο Πρωθυπουργός  την πρόταση μομφής σε ψήφο εμπιστοσύνης. Δεν ήταν αυτός ο στόχος του κυρίου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας. Άρα, κάθε φορά που έχουμε μία θετική εξέλιξη είτε στην οικονομία είτε στο πέπλο του κοινωνικού κράτους που πρέπει να οικοδομήσουμε, είτε σε νομοσχέδια κύρωσης συμβάσεων σαν αυτές που συζητάμε ή μία επιτυχία στο εξωτερικό και στην Εθνική πολιτική, στα εθνικά θέματα, η Νέα Δημοκρατία βρίσκει κάποια δευτερεύοντα θέματα που προσπαθεί να τα αξιοποιήσει για να αποπροσανατολίσει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς θεωρείτε ότι είναι δευτερεύον θέμα όλο αυτό που δημιουργήθηκε με τον κύριο Πολάκη και τον κ. Κυμπουρόπουλο; Τα όσα είπε ο κ. Πολάκης, το  πώς χαρακτηρίζει τον κύριο Κυμπουρόπουλο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας πω τι δεν είναι δευτερεύον θέμα σε σχέση με αυτό το διάλογο; Δεν είναι δευτερεύον θέμα οι πολιτικές που ασκούνται και που υπάρχουν και οι προβλέψεις για τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Να σας πω για το Υπουργείο Μεταφορών, τι υπήρχε; Δεν υπήρχαν για δεκαετίες, ενώ υπήρχε ο εξοπλισμός στα λεωφορεία, δεν υπήρχε προσβασιμότητα στους συμπολίτες μας με αναπηρία. Δεν υπήρχε μία άλλη λογική στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας για να μπορούν να έχουν πρόσβαση στις ράμπες που είχαν προβλεφτεί. Δεν υπήρχαν καν προδιαγραφές για τα φανάρια ώστε να υπάρχουν μηχανισμοί αφής για τους συμπολίτες μας που έχουν χάσει την όρασή τους. Και μία σειρά από άλλα θέματα. Δεν υπήρχαν προβλέψεις που αυτή η κυβέρνηση ψήφισε για να μπορούν να έχουν μία πριμοδότηση για τη συμμετοχή τους στο Δημόσιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια. Και χρειάζεται γιατί είναι μία κατηγορία συμπολιτών μας και συνανθρώπων μας που χρειάζεται…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, αλλά ο κύριος Πολάκης είπε αυτό επί της ουσίας. Και εδώ και δύο εβδομάδες συζητάμε αυτό που όχι επί της ουσίας είπε ο κ Πολάκης αλλά τον τρόπο που το διατύπωσε και όχι την ουσία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει σημασία, το ξέρετε πολύ καλά, και ο τρόπος που λέγεται, κάποιος πολιτικός πώς εκφράζεται.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει σημασία, αλλά μην πείτε ότι δεν είναι δευτερεύον θέμα, γιατί αν θέλετε να πάμε και στο θέμα της έκφρασης πραγματικά μένω με ανοιχτό το στόμα για την αξιολόγηση, που κάνει η ΝΔ στον Παύλο Πολάκη, σε σχέση με τα στελέχη της. Εμείς τέσσερα χρόνια έχουμε ακούσει και εγώ δεν ξέρω τι, μέσα στη Βουλή και έξω από τη Βουλή. Μέσα στη Βουλή από συγκεκριμένα στελέχη της ΝΔ και μάλιστα ακροδεξιάς κατεύθυνσης και ακραίας νεοφιλελεύθερης κατεύθυνσης και μέσα από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, που είναι πρωτοφανής και σκανδαλώδης ο τρόπος, που στηρίζουν τη ΝΔ. Επομένως, πραγματικά αν ήθελε ο κ. Μητσοτάκης να δείξει μια τέτοια ευαισθησία στη διατύπωση του Παύλου, καλό δεν θα ήταν να ξεκινήσει από το κόμμα του;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λοιπόν θέλω να κλείσουμε με ένα θέμα το οποίο απασχόλησε όλη την Ελλάδα και μας στενοχώρησε πάρα πολύ. Έχει να κάνει με το Μάτι. Το Μάρτιο είπατε πως είναι ένα εργοτάξιο το Μάτι εδώ και πάρα πολύ καιρό και προσπαθεί ξανά να στηθεί τα πόδια του και να ξαναγίνει η περιοχή όπως ήταν. Θέλω να μου πείτε ποια είναι η εικόνα που έχετε σήμερα και πώς σχολιάζετε, γιατί δεν μπορώ να μη σας το πω και το ξέρετε πάρα πολύ καλά, ο κύριος Ευθύμιος Λέκκας, ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, με αφορμή όσα είδαμε στο ΣΚΑΪ, στο ντοκιμαντέρ του κυρίου Παπαχελά, είπε πως «από τις 6:30 γνώριζα για το ότι υπάρχουν νεκροί γιατί είχαν σηκώσει drone». Αυτό είπε ο κύριος Λέκκας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Απορώ καταρχάς με αυτό που είπε ο κύριος Λέκκας. Απορώ γιατί ο Οργανισμός Αντισεισμικής Προστασίας δεν έχει drone. Μπορεί, αν έγινε κάτι τέτοιο να το έκανε με την ιδιότητά του ως μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας. Αλλά με όποια ιδιότητα και αν το έκανε, ως ΟΑΣΠ δεν υπάρχει γιατί είναι Οργανισμός Αντισεισμικής Προστασίας, μακάρι να είχαμε τα μέσα και τη δυνατότητα και σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε να έχουμε τέτοιο εξοπλισμό στον ΟΑΣΠ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό δεν αλλάζει αυτό που είπε ο κύριος Λέκκας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα τον ρωτήσετε όμως. Ως τι σήκωσε drone και γιατί δεν με ενημέρωσε. Γιατί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εποπτεύει τον
ΟΑΣΠ. Αν λοιπόν είχε σηκώσει drone λογικά θα έπρεπε να με έχει ενημερώσει. Δεν νομίζω πάντως ότι αυτές τις δηλώσεις τις έκανε ως Πρόεδρος του ΟΑΣΠ. Το ένα είναι αυτό, το δεύτερο είναι τι έχει γίνει στο Μάτι. Την άλλη μέρα της καταστροφής. Γιατί πρέπει να βγουν πολλά συμπεράσματα από το Μάτι.
Στο  Μάτι λοιπόν έχουμε αναλάβει πάρα πολλές εργασίες, οι οποίες στο παρελθόν και στις προηγούμενες καταστροφές ήταν στην πλάτη του πολίτη. Είτε αυτό έχει να κάνει με τη συλλογή αμιάντου ή της τοπικής αυτοδιοίκησης που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Συνήθως όμως αυτές οι εργασίες επιβάρυναν τον πολίτη που είχε πληγεί,  είτε είχε να κάνει με την υλοτόμηση, τη συλλογή αμιάντου, με τις άδειες κατεδάφισης, με μία σειρά από περιβαλλοντικά θέματα και την συλλογή -αν θέλετε- όλων των καμένων που υπάρχουν εκεί. Έχει να κάνει με μία σειρά από θέματα για την απλοποίηση των αδειοδοτικών διαδικασιών σε σχέση και με τα κτίρια που είχαν ζημιές τα «πράσινα» και με τα «κίτρινα» και τα «κόκκινα». Έχουν γίνει απίστευτα συστήματα για το χρόνο που έχουμε ζήσει για να εντοπιστεί αν ένα σπίτι είναι σε ποια περιοχή και πώς χαρακτηρίζεται αυτή η περιοχή.  Αυτό όμως που δεν μπορούμε να θεραπεύσουμε είναι μία σειρά από παραβατικές συμπεριφορές δεκαετιών, που προσπαθούν κάποιοι να τις θεραπεύσουν μέσα από την καταστροφή που έγινε στο Μάτι. Να σας πω ένα παράδειγμα. Δεν μπορεί ένα κτίριο που καταστράφηκε και είναι μέσα σε ρέμα να αδειοδοτηθεί και να ξαναγίνει, γιατί θα πνιγεί ο πολίτης που θα έχει πλέον και με άδεια ανακατασκευάσει ή επισκευάσει το κτίριο του. Εκεί όμως έχουμε προβλέψει ότι υπάρχει αποζημίωση προκειμένου να χτίσει κάπου αλλού ή να αγοράσει κάτι άλλο που πρέπει να γίνει. Δεν υπήρχε ποτέ αυτό. Όλα αυτά δεν είναι αυτονόητα. Δεν υπήρχαν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όλες αυτές τις στρεβλώσεις που υπήρχαν στο παρελθόν, βλέπετε ότι τώρα σιγά-σιγά θα αλλάξουν και θα προσπαθήσετε...

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προσπαθούμε πραγματικά με πολύ μεγάλο κόπο, γιατί δεν είναι και συνταγματικά και νομικά εύκολο μία περιοχή που έχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό κτιρίων μέσα στο δάσος. Βλέπετε ποιες είναι οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα δάση και για την αυθαίρετη δόμηση στα δάση. Πιστεύω ότι πρέπει να προστατεύσουμε το δάσος με την κοινωνική ευαισθησία που έχουμε σε αυτά τα θέματα. Δεν είναι εύκολο να θεραπευτούν. Προφανώς υπάρχουν και μία σειρά από άλλες προβλέψεις που έχουν προχωρήσει, όπως είναι η αντιπλημμυρική προστασία, όπως είναι τα ρέματα στο Μαραθώνα, στη Ραφήνα, που πρέπει επιτέλους να διευθετηθούν, όπως είναι ρέματα σε περιοχές που δεν έχουν τα χαρακτηριστικά όπως το Μάτι, του Βουτζά που δεν υπάρχουν ρέματα, ενώ υπάρχουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι όλα τα θέματα κύριε Σπίρτζη πάρα πολλά. Δεν έχουμε χρόνο, γιατί έχουμε περάσει και το χρόνο της εκπομπής κατά πολύ. Να σας ευχαριστήσω που ήσασταν κοντά μας και συζητήσαμε ό,τι προλάβαμε. Θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε και το νομοσχέδιο που αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τη μάχη που θα δοθεί τις επόμενες τρεις ημέρες, σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών για όλα τα θέματα, που θα μπουν στο τραπέζι της πολιτικής επικαιρότητας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι άνισος ο αγώνας σε αυτές τις μάχες, γιατί η Βουλή, δεν έχει -αν θέλετε- επικοινωνιολόγους. Η Βουλή έχει πολιτικά επιχειρήματα και από τα στελέχη της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και της αντιπολίτευσης,  αλλά και της Κυβέρνησης. Δεν μπορεί κάποιος να επηρεάσει, όπως κάποια Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, να κλείνουν -αν θέλετε- στη στήριξη περισσότερο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, χωρίς να υπάρχει και εκπροσώπηση από την κυβέρνηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη εδώ: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1712&v=oZnuNqrsiMM

Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Ανανέωση άδειας οδήγησης δικύκλων και οχημάτων κατηγορίας Β μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών
Πληροφορίες για πληγέντες από τις πυρκαγιές
ΝΕΟ - Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τα επόμενα αιτήματα για την ελεύθερη διέλευση των συγκεκριμένων οχημάτων
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΔΙΟΔΙΑ (ΕΓΝΑΤΙΑ)
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας
Άδεια διέλευσης οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο
Οδηγίες προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων