16/08/2017 «Τελική Επίδειξη έργου Ι_HeERO για την Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Αυτόματου Συστήματος Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης eCall: Η περίπτωση της Ελλάδας», 24/10/2017, ώρα 10:00, Υπουργείο Υποδομών & μεταφορών, Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε, Παπάγος
 Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα Γραφείο Τύπου Δελτία Τύπου
image

Δελτία Τύπου



06/09/2017

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Αlpha 9,89» και τη δημοσιογράφο κ. Γιάννα Παπαδάκου

  • Χρήστος Σπίρτζης: «Είναι μια πολύ μεγάλη συμφωνία, μια συμφωνία που ξεπερνά τις συνδυασμένες μεταφορές και τις υποδομές που έχουν γίνει, αλλάζει πλέον ο χάρτης των συνδυασμένων μεταφορών αλλά αναβαθμίζεται γεωπολιτικά και η χώρα μας  και η Βουλγαρία».
  • «Ο κ. Μανιάτης λέει ψέματα. Το έργο της Ιονίας Οδού ήταν έτοιμο κατά 48% και όχι 75%, όπως είπε».
  • «Ο ΟΑΣΘ είναι ο καθρέφτης αυτού που υπερασπίζεται η Ν.Δ. και ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο ΟΑΣΘ είναι ένας στρεβλός, ιδιωτικός, κρατικοδίαιτος, μονοπωλιακός φορέας, για 60 χρόνια έτρωγε τα λεφτά του ελληνικού λαού για να έχουν οι μέτοχοί του διασφαλισμένο κέρδος.»


Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Καλό μεσημέρι κ. Υπουργέ, είστε καλά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλό μεσημέρι σε όλους.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πού ήσαστε τώρα; Ολοκληρώσατε τη συνάντηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ολοκληρώθηκε η συνάντηση με τη βουλγαρική αντιπροσωπεία και το Βούλγαρο Πρωθυπουργό.  Πιστεύω ότι είναι μια πολύ μεγάλη συμφωνία, μια συμφωνία που ξεπερνά τις συνδυασμένες μεταφορές και τις υποδομές που έχουν γίνει, αλλάζει πλέον ο χάρτης των συνδυασμένων μεταφορών αλλά αναβαθμίζεται γεωπολιτικά και η χώρα μας  και η Βουλγαρία. Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου θα έχουμε τελείως διαφορετικές συνθήκες στην περιοχή.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δηλαδή, για πείτε μας λίγο κάτι πρακτικό. Πώς θα γίνει αυτό, πώς θα γίνουν αυτές οι αλλαγές που λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η συμφωνία που υπογράφηκε ήταν να ιδρυθεί άμεσα κοινή εταιρεία των δυο κρατών, Βουλγαρίας – Ελλάδας. Η εταιρεία θ’ αναλάβει τη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών στη Βουλγαρία. Το ένα λιμάνι είναι το λιμάνι του Ρούσε στο Δούναβη, τα άλλα δύο είναι τα λιμάνια της Βουλγαρίας, της Βάρνας και του Μπουργκάς στον Εύξεινο Πόντο και θα συνδεθούν σιδηροδρομικά με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης, τα τρία λιμάνια της Βορείου Ελλάδας που έχουμε.
Αυτό σημαίνει ότι  αποκτάμε επιτέλους ενδοχώρα στα Βαλκάνια, ότι οι μεταφορές των παρευξείνιων χωρών δε θα γίνονται μόνο στα Δαρδανέλια αλλά θα μπορούν να γίνουν και μέσω της σιδηροδρομικής υποδομής που θα ετοιμαστεί, θα υλοποιηθεί. Μεγάλα κομμάτια αυτού του έργου είναι πολύ ώριμα, και κάποια  άλλα χρειάζονται και μελέτη και νέα χάραξη και στη δική μας πλευρά και την πλευρά της Βουλγαρίας.
Το έργο έχει τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,  η Επίτροπος η κ. Μπούλκ στην προηγούμενη σύνοδο των υπουργών μεταφορών μας παρότρυνε να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο. Όλοι καταλαβαίνουν πόσο σημαντική είναι η σταθεροποίηση της περιοχής και η λειτουργία ενός τέτοιου έργου, μάλιστα όταν συνοδεύεται με τουλάχιστον δύο εμπορευματικά κέντρα. Ένα στον Εύξεινο Πόντο και ένα στο Αιγαίο.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Επομένως διευκολύνει το εμπόριο, κοντολογίς, εισαγωγές – εξαγωγές και τις εξαγωγές που είναι σημαντικό, τις μεταφορές και τον τουρισμό. Να τα λέμε και πρακτικά, να καταλάβει κι ο κόσμος.
Ήθελα να σας ρωτήσω για μια άλλη επένδυση, που ακούγονται διάφορα. Τί έχει γίνει με  το Ελληνικό; Δεν έχω καταλάβει. Διακόπηκε η συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Υπάρχει θέμα εμπλοκής εκεί, ξέρετε κάτι; 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε νομίζω ότι υπάρχει κανένα θέμα. Όπως όλες οι επενδύσεις και όλες οι αδειοδοτήσεις των κατασκευών που έχουν γίνει στη χώρα μας,  ακολουθούν, γιατί δεν είμαστε μια τρίτη χώρα, μια κανονική χώρα, μια συγκεκριμένη διαδικασία αδειοδοτήσεων.
Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προφανώς θα συνεδριάσει και έχει τις διαδικασίες του, δε νομίζω ότι η επένδυση του Ελληνικού θα έχει κάποιο πρόβλημα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Το πιθανότερο μέχρι τώρα είναι να έχει άλλου είδους προβλήματα και καθυστερήσεις.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όταν λέτε «άλλου είδους»; Εννοείτε από την πλευρά του επενδυτή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Δηλαδή όλα αυτά τα χρόνια και πριν από τη δική μας κυβέρνηση, υπάρχει μια πίεση για να τελειώνει το Ελληνικό, ανεξάρτητα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς, έγινε μια διαπραγμάτευση από την τωρινή κυβέρνηση και συμφωνήθηκε να προστεθούν προβλέψεις και για το πράσινο και για τα έργα υποδομών και για τους συντελεστές δόμησης και για όλα τα υπόλοιπα.
Από κει και πέρα πραγματικά  η καθυστέρηση του να κατατεθούν οι φάκελοι για τις αδειοδοτήσεις και όλα τα υπόλοιπα, που είναι δουλειά του αναδόχου πλέον και όχι της κυβέρνησης, αν είχαμε κάποια καθυστέρηση από την πλευρά του Δημοσίου, θα γινόταν.. .
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ:  Θα γινόταν Θα είχαμε δέκα πρωτοσέλιδα, είναι βέβαιο αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, αλλά δεν έτσι τώρα. Και δε βλέπουμε κανένα πρωτοσέλιδο. Για το ΚΑΣ μιλάμε πάλι.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ναι, για το ΚΑΣ λέγεται, γιατί το ακούω πρώτο θέμα σε κάποια  μέσα, γι’ αυτό και σας ρώτησα τώρα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Όταν έχεις ας πούμε κάποιους μήνες καθυστέρηση στη διαδικασία, βγάζουν πρωτοσέλιδο και σωστά κάνουν κατά τη γνώμη μου γιατί δεν πρέπει να καθυστερούν οι δημόσιες ..
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όχι, η κριτική πρέπει να γίνεται, εντάξει. Αλλά αυτό…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όταν οι κάποιοι άλλοι καθυστερούν 8 μήνες να φέρουν ένα φάκελο δεν υπάρχει ούτε γραμμή.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κατάλαβα τί λέτε. Για τον ιδιώτη λέτε  υπάρχει μια ασυλία ας πούμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θέλω να σας ρωτήσω τί απαντάτε στην αξιωματική αντιπολίτευση η οποία  χαιρετίζει τις πρωτοβουλίες, χτες στα εγκαίνια κτλ., δεν άκουσα πολλές γκρίνιες, αντίθετα άκουσα καλά λόγια κι εδώ που μιλούσαν οι άνθρωποι, όμως σας αποδίδουν ότι δεν έχετε κουλτούρα επενδύσεων. Ότι υπάρχουν στελέχη σας που έχουν ενδοιασμούς κτλ. Να μου το πείτε όμως μετά το διαφημιστικό.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ είμαστε με τον κ. Χρήστο Σπίρτζη τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών, στον οποίο έκανα μια ερώτηση πριν. Αυτό που αποδίδει η Αξιωματική Αντιπολίτευση στη σημερινή Κυβέρνηση ότι ναι μεν όλα αυτά είναι θετικά, αλλά ουσιαστικά αυτά αποτελούν μια μετάλλαξη υπό την πίεση –αυτό σας λένε- των δανειστών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εσείς ουσιαστικά δεν έχετε κουλτούρα επενδύσεων. Και θέλω να μου πείτε αν ισχύει αυτό και πως θα ανατρέψετε αυτή την εντύπωση, που ξέρετε κ. Υπουργέ υπάρχει και στον κόσμο λίγο, να είμαστε ειλικρινείς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κυρία Παπαδάκου, είναι αλήθεια ότι έχουμε άλλη κουλτούρα γενικότερα. Προφανώς και στις επενδύσεις. Δηλαδή δε νομίζω ότι θα υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος που στηρίζει αυτή την Κυβέρνηση, που έχει ψηφίσει ένα από τα δύο Κόμματα τον ΣΥΡΙΖΑ ή τους ΑΝΕΛ, και θα ήθελε να έχουμε την ίδια κουλτούρα επενδύσεων, με αυτό που υπήρχε τόσα χρόνια στη χώρα.
Δηλαδή να έχουμε μια κουλτούρα επενδύσεων που θα πρέπει να λαδώσεις για να πάρεις αδειοδότηση, ή να πάρεις μια σύμβαση, θα έπρεπε να έχεις μια άλλου είδους κουλτούρα για να γνωμοδοτήσει ένα Συμβούλιο ότι επιτρέπεται κάποια χρήση ενός συγκεκριμένου μέρους που είναι περιβαλλοντικής προστασίας ή ιδιαίτερου κάλλους, ή χρήζει προστασίας. Ναι, σε αυτά έχουμε τελείως διαφορετική κουλτούρα.
Έχουμε διαφορετική κουλτούρα του να κοστίζει κάτι 5 και να πωλείται από το Ελληνικό Δημόσιο 1 και σε αυτό έχουμε διαφορετική κουλτούρα. Έχουμε διαφορετική κουλτούρα και γι’ αυτό καταθέσαμε και το νόμο πλέον για τις δημόσιες συμβάσεις και τα δημόσια έργα.
Έχουμε διαφορετική κουλτούρα γιατί μέσα σε δυο χρόνια το δημόσιο «έλυσε» τους αυτοκινητόδρομους, κάναμε ό,τι έκαναν άλλοι σε μια δεκαετία. Προφανώς έχουμε τελείως διαφορετική κουλτούρα.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Σας λένε βέβαια ότι τα έργα αυτά άρχισαν επί δικής τους περιόδου.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής, ο σχεδιασμός άρχισε πριν τη δική τους περίοδο. Ο σχεδιασμός αυτός, ξέρετε ένα έργο υποδομής σε αυτό το μέγεθος …
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Καλά, είναι δεκαετίας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεκαετίας έγινε η  υλοποίηση ,  θα τα πούμε τώρα γιατί. Αλλά για να υλοποιηθεί ένα έργο, να σχεδιαστεί από την ημέρα της σύλληψης και της απόφασης μέχρι να βγει η δημοπρασία, πρέπει να υπάρχει ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα που έχουν δουλέψει πολλοί άνθρωποι σε πολλές Κυβερνήσεις. Όποιος πει δηλαδή ότι …
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ότι είναι δικό του, λέτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι επιεικώς ο άνθρωπος λαϊκιστής, απαράδεκτος.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Μάλιστα, έχετε δίκιο. Βέβαια το ότι ολοκληρώθηκε τώρα είναι θετικό, το λέει και η αντιπολίτευση αυτό, δεν νομίζω ότι αυτό το αποδίδει σε εσάς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, δεν είναι έτσι κα Παπαδάκου. Χτες άκουσα τον κ. Μανιάτη που αποκαλούσε για μια ακόμη φορά ψεύτη τον Πρωθυπουργό ότι είπε ψέματα, ότι όταν αναλάβαμε εμείς την Κυβέρνηση ήταν το 75% του έργου ώριμο, είπε, δηλαδή έτοιμο αυτό το μήνυμα ήθελε να περάσει.
Είναι στη διάθεση όποιου πολίτη θέλει και προφανώς και στη δική σας διάθεση για να το δημοσιεύσετε, το έγγραφο που είχε στείλει τον Φεβρουάριο το Υπουργείο, οι Υπηρεσίες του Υπουργείου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που το έργο ειδικά της Ιόνιας Οδού, ήταν στο 48%.
Όταν ξεκίνησε τα έργα, η δημοπρασία… ο κ. Σουφλιάς με ελλιπέστατες μελέτες, με προβλέψεις που ήξεραν όλοι ότι δεν πρόκειται το Ελληνικό Δημόσιο να είναι εντάξει, δηλαδή δεν υπήρχε περίπτωση σε έξι μήνες και σε ένα χρόνο να έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες και η μεταφορά δικτύων, όταν ο κ. Μανιάτης ήταν Υπουργός Περιβάλλοντος, στο Υ.Π.Ε.Κ.Α. τότε, και είχε εμπλακεί με αυτά τα έργα και γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι δεν είχαν δοθεί ούτε περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, όταν εμείς είχαμε αναλάβει την Κυβέρνηση.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ήταν λέτε το έργο όταν αναλάβατε ολοκληρωμένο κατά 48%; Αυτό μου λέτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το έργο είναι σύμφωνα με τα στοιχεία που οι Υπηρεσίες έστειλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και δεν τα έχει αμφισβητήσει ποτέ κανείς. Ήταν στο 48% και είναι στη διάθεση όποιου θέλει.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και σε μια διετία δηλαδή λέτε ότι έγινε το 52% έγινε δηλαδή όσο δεν είχε γίνει την προηγούμενη δεκαετία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εννιά χρόνια. Και ρωτάω το εξής απλό: πρώτον ποιος λέει πολιτικά ψέματα γιατί σε αυτή τη χώρα πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή όταν λες ότι λέει ψέματα κάποιος να το αποδεικνύεις κιόλας, γιατί εγώ θα αποδείξω και αποδεικνύω σήμερα με αυτά που σας λέω, ότι ο κ. Μανιάτης λέει ψέματα.
Και δεν είναι δικά μας τα στοιχεία, δεν είναι ένα στοιχείο που παρουσιάζει ο Υπουργός της Κυβέρνησης.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Λέτε είναι από την Ευρώπη, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι σε άλλο χρόνο από τις Υπηρεσίες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που τα είχε αποδεχτεί, τα είχε εγκρίνει.
Αλλά από εκεί και πέρα, έχουμε –για να απαντήσω στην αρχική σας ερώτηση- πραγματικά άλλη κουλτούρα, διότι μας να μας υποδείξει ο κ. Μανιάτης τι δεν γινόταν τα δυο τελευταία χρόνια και ο όποιος κ. Μανιάτης τι δεν γινόταν τα δυο τελευταία χρόνια και τελείωσαν τα έργα και μάλιστα τελείωσαν με πολύ λιγότερες αποζημιώσεις από αυτές που προβλέπονταν και από αυτές που ζητούσαν οι παραχωρησιούχοι και οι κατασκευαστές. Τι έγινε ξαφνικά;
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Μάλιστα. Να ρωτήσω κάτι άλλο κ. Υπουργέ, σας άκουσα χτες στα εγκαίνια ότι είχατε και κάποιες ενστάσεις και για τη μη παρουσία κάποιων θεσμικών παραγόντων και τα λοιπά. Για πείτε μου τι ήταν αυτό που είπατε, γιατί ακούστηκε έτσι λίγο περίεργα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ναι, δεν ξέρω τι ακούστηκε περίεργα, εγώ ζήτησα συγνώμη, αν θέλετε ειρωνευόμενος όλους αυτούς που έλεγαν αυτά τα δυόμισι χρόνια διάφορα αντιφατικά πράγματα και έλεγαν ψέματα και για τα έργα και για την Ελληνική Κυβέρνηση. Επομένως ζήτησα συγνώμη που τους απογοητεύσαμε γιατί το ’15 έλεγαν ότι τινάζουμε τα έργα στον αέρα και δεν θα τα ξεκινήσουμε.
Όταν ξεκίνησαν τα έργα, μας είπαν ότι δεν τα πάμε καλά και δεν θα τα τελειώσουμε. Όταν τελειώσαμε τα έργα, μας είπαν ότι τα τελείωσαν εκείνοι και εμείς κόβουμε κορδέλες. Ας αποφασίσουν λοιπόν ποιο από τα τρία είναι αλήθεια, γιατί δεν έχει πάει ο Πρωθυπουργός ή κάποιος Υπουργός να κάνει εγκαίνια με μεταφερόμενα μηχανήματα και μεταφερόμενους εργαζόμενους όπως έκανε ο κ. Σαμαράς και ο κ. Βενιζέλος και ο κ. Χατζηδάκης που είναι Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.
Ας μας πουν τι από τα τρία ισχύει και μετά θα πουν αν ο Πρωθυπουργός χτες είπε ψέματα ή όχι, ή αν λένε εκείνοι ψέματα και είναι αυταπόδεικτο πλέον ότι  λένε ψέματα.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να ρωτήσω κάτι: Αύριο είναι μια επίσκεψη σημαντική, του τρίτου Προέδρου της Γαλλίας που ήρθε στην Ελλάδα, αυτός όμως ο συγκεκριμένος προέρχεται από την ιδιωτική πρωτοβουλία, ξέρει καλά τα θέματα των επενδύσεων..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε κοινή κουλτούρα κ. Παπαδάκου γιατί και εμείς προερχόμαστε από την ιδιωτική πρωτοβουλία….
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Το ξέρω και σας ακούω με προσοχή…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ….  σε αντίθεση με  στελέχη της Νέας Δημοκρατίας. Κανείς από μας ας πούμε σαν τον κ. Μητσοτάκη δεν πήρε πρώτο μισθό στη Εθνική Τράπεζα 15.000 ή δεν είχε ένα περιβάλλον εργασιακής ασφάλειας με ό,τι συνεπάγεται αυτό, όπως πχ ο κ. Μανιάτης που λέει σήμερα ότι λέμε ψέματα ……..
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Τώρα βέβαια τις 15.000 κ. Υπουργέ τις πήρε ο κ. Μητσοτάκης μια περίοδο που οι μισθοί ήταν…. Εντάξει, ήταν μεγάλος μισθός για πρώτος μισθός συμφωνώ, αλλά..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μπορούμε ν’ ανατρέξουμε στα τότε στοιχεία, θα δούμε…
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ένας μεγάλος μισθός. Ήταν σύμβουλος του κ. Καρατζά, να πούμε και στον κόσμο γιατί καμιά φορά δεν καταλαβαίνει, ήταν σύμβουλος του κ. Καρατζά στον επενδυτικό τομέα της Εθνικής Τράπεζας ο κ. Μητσοτάκης, με καλό βιογραφικό για να είμαστε ειλικρινείς…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κυρία Παπαδάκου, όταν παίρνουμε όμως εμείς έναν συνεργάτη στα γραφεία μας, μετακλητό, που παίρνει 850 ευρώ, γίνεται πάλι πρωτοσέλιδο.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ναι, τώρα. Τα 850 δεν είναι πολλά, πρέπει να πληρώνονται οι άνθρωποι που σπουδάζουν, συμφωνώ. Αλλά εν πάση περιπτώσει γίνεται τώρα αυτό, ήταν άλλη εποχή εκείνη αλλά συμφωνώ ότι ο μισθός, αν είναι αυτός, δεν το έχω υπ’ όψιν μου, ειλικρινά είναι πολύ μεγάλος.
Θα πάμε σε τίτλους ειδήσεων, θα σας βρω όμως μετά να μου πείτε τί περιμένουμε από το Γάλλο Πρόεδρο που λέτε ότι έχετε την ίδια κουλτούρα, γιατί κι εσείς προέρχεστε από τον ιδιωτικό τομέα, έτσι είναι, τί περιμένουμε εν πάση περιπτώσει σ’ επίπεδο επενδύσεων γιατί εκείνος έρχεται, μαθαίνω, με 15 CEO και Διευθυντές, CEO είναι οι επικεφαλής των πολυεθνικών εταιρειών, έρχεται κοντά απ’ όλους τους τομείς, τί αλουμίνια, τί κοσμετολογία, καλλυντικά, νερό.. Τέσσερις είναι από εταιρείες νερού.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είδατε που οι άνθρωποι που έχουν σοβαρή ευρωπαϊκή κουλτούρα για τις επενδύσεις έρχονται στη χώρα;
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό, να μας πείτε τί περιμένουν και τί εσείς περιμένετε απ’ αυτούς.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ είμαστε. Παραμονή της επίσκεψης του κ. Μακρόν με τον κ. Χρήστο Σπίρτζη τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών μαζί μας. Και θέλω να τον ρωτήσω, κ. Υπουργέ τι περιμένουμε λοιπόν από αυτή την επίσκεψη;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Περιμένουμε την επιβεβαίωση. Αυτό που έχουμε ζήσει όλο τον προηγούμενο καιρό και αυτό που έχει πει ο Πρωθυπουργός, η χώρα μας πλέον είναι μια ασφαλέστατη χώρα για επενδύσεις με αυτά που έχουν αποδώσει και με την πολιτική που έχει ακολουθηθεί, ανταποκρίνονται και ευρωπαϊκές εταιρείες και διεθνείς εταιρείες σε πάρα πολλούς τομείς.
Ενδιαφέρονται πάρα πολλές χώρες και να συνεργαστούν με την Ελλάδα και αντίστοιχα με τις ελληνικές εταιρείες και αυτό πλέον θα φανεί στην πράξη.
Εγώ εκτιμώ ότι θα έχουμε μια εκτίναξη του ενδιαφέροντος στο προσεχές διάστημα σε σχέση με εταιρείες και επενδυτές που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας, όπως θα έχουμε και μια πολύ καλή εξέλιξη σε θέματα εξωστρέφειας δικών μας εταιρειών που θα δραστηριοποιηθούν σε άλλες χώρες.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όπως; Για πείτε μας κάποιες από αυτές;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να σας πω. Π.χ. είναι η προσπάθεια που κάναμε οι δημόσιες εταιρείες να έχουν εξωστρέφεια και να συμπαρασύρουν μαζί και μελετητικές και εργοληπτικές εταιρείες, έχουμε ήδη αποτελέσματα.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει αναλάβει και υπογράφτηκε η σύμβαση του σιδηροδρομικού δικτύου στο Μαυροβούνιο. Συμμετέχουν σε αρκετούς διαγωνισμούς σε χώρες   της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής και περιμένουμε τα αποτελέσματα.
Το ίδιο γίνεται με την Εγνατία Οδό Ανώνυμη Εταιρεία. Το ίδιο γίνεται με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Επομένως πιστεύω ότι όλη αυτή η δραστηριότητα και η καλή ποιότητα και των υπηρεσιών,  των παρεχόμενων  Υπηρεσιών, αλλά και προϊόντων πολλών ελληνικών παραγωγικών μονάδων, δείχνουν το δρόμο. Δείχνουν το δρόμο και έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη της ποιότητας των Ελλήνων και των ελληνικών εταιρειών στο εξωτερικό.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πείτε μου λίγο και για όλη αυτή την ιστορία που έχει δημιουργηθεί με τον ΟΑΣΘ κ. Υπουργέ. Τον διορισμό του κ. Παππά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι να πω για τον ΟΑΣΘ κυρία Παπαδάκου; Ο ΟΑΣΘ είναι ο καθρέφτης αυτού που υπερασπίζεται η Ν.Δ. και ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο ΟΑΣΘ είναι ένας στρεβλός, ιδιωτικός, κρατικοδίαιτος, μονοπωλιακός φορέας, για 60 χρόνια έτρωγε τα λεφτά του ελληνικού λαού για να έχουν οι μέτοχοί του διασφαλισμένο κέρδος.
Έχετε ξαναδεί εσείς μια εταιρεία ιδιωτική να έχουν επενδύσει 20 εκατομμύρια οι μέτοχοί της, τα οποία προέρχονται από το ποσοστό της επιδότησης που τους δίνει το κράτος και να έχει επιδοτηθεί στο ίδιο χρονικό διάστημα με 2 δις; Ρωτήστε. Έναν φιλελεύθερο. Όχι Έλληνα. Μη ρωτήσετε τον κ. Μητσοτάκη και τον κύριο Χατζηδάκη. Κάποιον άλλον. Ρωτήστε στη Βρετανία, στην Αμερική, στη Γαλλία. Υπάρχει τέτοια εταιρεία πουθενά; Υπάρχει εταιρεία που να γράφει στον ισολογισμό της τα κέρδη των μετόχων ως έξοδα;
 Υπάρχει εταιρεία που έχει αυτόματα μηχανήματα πώλησης και δε δίνει ρέστα στους πολίτες; Τι να πω; Προφανώς «φταίει» ο κ. Παππάς, γιατί κάτι πρέπει να πούμε. Να μας πούνε πρώτα γιατί επέκτεινε τη σύμβαση του ΟΑΣΘ το 2008 η Νέα Δημοκρατία και δεν την έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Ρωτήστε τον κ. Χατζηδάκη που ήταν τότε Υπουργός.
Να μας πούνε επίσης όλα τα άλλα που έχουμε πει 100 φορές δημόσια και στη Βουλή ρωτήσει και δεν έχουμε πάρει απάντηση. Καμία απάντηση δεν έχουμε πάρει. Όπως γιατί δεν πήραν την περιουσία του ΟΑΣΘ όπως προβλεπόταν από τη σύμβαση ,  στο ελληνικό δημόσιο το 2010;
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Γιατί δεν έγινε αυτό κατά τη γνώμη σας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ρωτήστε τον κ. Χατζηδάκη. Γιατί δεν έγινε αυτό; Γιατί είχαμε ένα οργανισμό που ήταν οργανισμός τριτοκοσμικής χώρας για να αναπαράγονται συγκεκριμένοι πολιτικοί χώροι στη Θεσσαλονίκη και να τροφοδοτούνται με διάφορους τρόπους.
Από εκεί και πέρα η διαφορά ποια είναι κ. Παπαδάκου; η διαφορά είναι ότι εμείς δεν αντιμετωπίζουμε τη Θεσσαλονίκη ως χωριό, ούτε ως κλειστά κυκλώματα Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι μια άλλη ιστορία που πρέπει να συζητήσουμε κάποια στιγμή.
Και σημειολογικά αυτό δείχνει και την τοποθέτηση του κ. Στέλιου Παππά με μηδενική αμοιβή στη θέση του προέδρου του ΟΑΣΘ.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να σας αφήσω να πάτε στη συνάντηση. Να σας ευχαριστήσω πολύ που ήσασταν μαζί μας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εδώ θα είμαστε και πάλι να τα λέμε και εν πάσει περιπτώσει για να δούμε και τι θα φέρει στο καλάθι του. Τι φέρνει μαζί του ο κ. Μακρόν. Για να δούμε κι εκείνος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο κ. Μακρόν φέρνει στο καλάθι του αυτά που έχει εδώ και πάρα πολύ καιρό ο κ. Τσίπρας προσπαθήσει, ο Πρωθυπουργός της χώρας, και όπως βλέπετε υλοποιείται το ένα μετά το άλλο.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Μακάρι. Ποιος δε θέλει. Αλίμονο. Νομίζω ότι όλοι το θέλουν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το ίδιο θα γίνει και με τον κ. Μακρόν.
Γ. ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Ακόμα και εάν είναι από την αντιπολίτευση νομίζω ότι πρέπει να το θέλουν αυτό. Να είστε καλά. Ευχαριστώ πολύ κ. Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και εσείς να είστε καλά. Γεια σας.








Εκτύπωση

image

Θέματα Ενδιαφέροντος


Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας χορήγησης Άδειας Οδήγησης
Αναλυτική παρουσίαση κάθε διαδικασίας έκδοσης Άδειας Κυκλοφορίας